Poistatteko kuolleet fb-kavereistanne?
Kommentit (76)
Ensimmäisenä kuulin kuolemasta kun kuolleen omaiset julkaisivat suru-uutisen kuolleen fb-profiilissa. Kyseessä oli vanha ystävä. Jossain vaiheessa se kuolleen profiili on sitten hävinnyt, omaiset varmaan sulkeneet sen.
Miettikääpä, sitten kun kuolette, mitä tapahtuu kaikille someprofiileillenne? Onko sinulla joku läheinen jolla on pääsy tileillesi jos satut kuolemaan? Tuntuu surulliselta ajatella että jonkun profiili voi jäädä roikkumaan nettiin vaikka ikuisiks ajoiksi hiljaisena, jos henkilö kuolee. Ja toisaalta, jos lähiomainen pääsee tileillesi, mitä paljastuksia ja salaisuuksia sieltä löytyneekään??
En, ja vastaan jopa viesteihinsä, mulla on n.15 vainaata kavereissa kunen kehanna poistaa. Ihmettelen kuitenkin näiden aktiivisuutta vielä kuolleinakin, kun tykkäilevät ja liittyvät uusiin ryhmiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi poistaa FB tiliä . Vaan poista kaverilistaltasi vainaja.
Jos omaiset haluaa pitää voivat he laittaa muistotilin.
Etkä voi enää pyytää vainajaa kaveriksesi.
Itse ainakin poistaisin ja olen poistanutkin mm. Puhelimesta numeron.
FB kaverin poistaminen ei tarkoita unohtamista.
Eihän sellaista, joka on sydämessä voi unohtaa.
Taidat olla melko nuori. Vuosikymmenissä muistot haalistuu vaikka olis kuinka rakas ihminen kyseessä, mutta digitaalinen media säilyy muuttumattomana.
En ole enää Facebookissa, mutta en poistanut kuutta kuollutta ystävääni. Kaikki lähtivät alle 26v syynä joko murha, itsemurha, yliannostus tai tuntematon syy, on niin surullista, ei olisi tarvinnut loppua elämä niin. Puhelimesta en koskaan poistanut pappaa ja ystäviäni.
Sehän on rikollista käyttää vainajan tiliä tämän tunnuksilla. Aion tehdä rikosilmoituksen, jos huomaan, että viestini vainajalle on luettu, koska sitä suojaa kirjesalaisuus. Tiedän, että joku sitä tiliä käyttää. In memoriam tilaan sitä ei ole laitettu, vaikka olen tehnyt ilmoituksen kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on rikollista käyttää vainajan tiliä tämän tunnuksilla. Aion tehdä rikosilmoituksen, jos huomaan, että viestini vainajalle on luettu, koska sitä suojaa kirjesalaisuus. Tiedän, että joku sitä tiliä käyttää. In memoriam tilaan sitä ei ole laitettu, vaikka olen tehnyt ilmoituksen kahdesti.
ellei zuck itse kaliforniassa leiki nappuloidensa tileillä niin perikunnan käyttö on laillista, joskin hyvän tavan vastaista.tälläsiä ikuisuudessa olevia fb-kamuja on miullakin.
En tietenkään, kirjoittelen niille viestejä jos vaikka haamu sattuisi vastaamaan.
Aivan varmasti poistan kaikki vainajien yhteystiedot ihan jo sen vuoksi, että jos ne alkaisivat minulle laittaa Whatsapp-viestiä tai sähköpostia, tietäisin tulleeni hulluksi. Parempi olla tietämättä. Ja läheisimpien kanssa on sovittu, että jos voivat, ottavat yhteyttä muin keinoin sitten kuoltuaan.
On mulla yks vihreäkin fb-kaverina
Kyllä poistan FB-kavereista ja puhelimesta jne., sitten kun aika on kypsä. Se on osa luopumista ja surutyötä. Teen sen sitten kun koen ajan oikeaksi. Vanhana kuolleiden kohdalla se on helpompaa, nuorena kuolleet viipyvät pidempään.
Jos minulla olisi vierlä fb tili, toivoisin hartaasti, että se poistetaan kuolemani jälkeen. Olen varastoinut kaikkien tilieni salasanat jemmaan, ja jättänyt ohjeet lähiomaisilleni, että sieltä ja sieltä löytyy jos aika ennenaikaisesti jättää ja kertonut, että haluan kaikki tilini pois käytöstä kuolemani jälkeen.
Mistäs minä tiedän onko joku kuollut.
En käytä facebookia mutta mulla on vielä kuolleen ystävän numero puhelimessa. menehtyi 14 vuotta sitten.
En ole poistanut. Muutin mieheni tilin muistotiliksi.