Poistatteko kuolleet fb-kavereistanne?
Kommentit (76)
Miksi hän ei olisi kaverini enää vain sen takia, että joutui kuolemaan? Tuohan on törkeää :<
Vierailija kirjoitti:
Itsepä sanoit, että kuolema on tabu, josta on vieraannuttu.
Näinhän se on: suru on surevien ja ilo onnellisten.
Kumpikaan ei toistaan ymmärrä.
Tai ymmärtää. Mutta vain pienen hetken.
Niin. Sinulle se vaikuttaa kirjoitustesi perusteella olevan kovinkin tabu ja luonnoton asia, ja että kaikki kuolleesta muistuttava pitäisi poistaa. En vain voi ymmärtää näkökantaasi mutta toki saat pitää mielipiteesi. Kuitenkin me kaikki kuollaan joskus, myös sinä ja minä, eikä siinä ole mitään luonnotonta.
En jostain syystä ole poistanut. Ehkä se olisi lopullinen myöntäminen.
Sehän on selvä, että jokainen kuolee. Jäljelle jäävät aina surevat. Jokainen omalla tavallaan.
Kuollut ei tiedä mitään. Omaisia loukkaa kun FB tilin pyörii facessa. Ymmärrätkö?
Facebook on tarkoitettu ELÄVILLE ihmisille vaihtamaan kuulumisia. Siis ELÄVILLE!
Eletään elävien kanssa.
Omaisille se on lopullista, kun rakas henkilö kuolee.
Ja he....tin vaikeaa!
En poista, sillä he pukittavat marttyyreina neitsyitä paratiisissa.
jos eivät itse poista, niin en sitä tee minäkään!!!
Kuolema ei ole tabu.
Facebook on eläville ihmisille tarkoitettu kanava jolla voi pitää jonkinlaista yhteyttä keskenään.
Pitää itse ymmärtää, että kun henkilö kuolee, hän ei ole enää keskuudessamme, mutta sydämessämme on.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvä, että jokainen kuolee. Jäljelle jäävät aina surevat. Jokainen omalla tavallaan.
Kuollut ei tiedä mitään. Omaisia loukkaa kun FB tilin pyörii facessa. Ymmärrätkö?Facebook on tarkoitettu ELÄVILLE ihmisille vaihtamaan kuulumisia. Siis ELÄVILLE!
Eletään elävien kanssa.
YMMÄRRÄTKÖ, että minua omaisena loukkaisi syvästi, jos joku sinun kaltaisesi tulisi vaatimaan menehtyneen omaiseni fb-tilin poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuollut ei tiedä mitään. Omaisia loukkaa kun FB tilin pyörii facessa. Ymmärrätkö?Facebook on tarkoitettu ELÄVILLE ihmisille vaihtamaan kuulumisia. Siis ELÄVILLE!
Eletään elävien kanssa.
Oletko hieman suppeakatseinen..
Pelkäätkö myyväsi sielusi pi...lle, jos poistat hänet FB kavereistasi.
Et siis uskalla poistaa! Uskallatko elää?
Pelkäät kuolemaa niin paljon vaikka se mielestäsi onkin tabu:D
Eihän sinun tarvitse poistaa omaistasi FB kavereista.
Voit tehdä muistotilin. Kun tekee muistotilin ei henkilöä voi enää pyytää esim FB kaveriksi.
Vai olisiko se mukavaa, jos kuolleelle omaisellesi tulisi kaveripyyntöjä. Ja sinä selittäisit, että hän on kuollut ja siksi ei vastaa pyyntöön.
Kieltämättä tämä on uudehko ja eriskummallinen asia, pitää itse ymmärtää toima. Viranomainen ei toimi puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä se kuolemaa näytät pelkäävän kun haluat piilottaa kaiken siitä muistuttavan, ja paahtoleipä on mielestäsi luonnollisempaa kuin kuolema.
Mutta oletkin toki provo tai sitten olisi jo iltalääkkeen aika sinulla.
EDELLEENKÄÄN ET OLE VASTANNUT, MIKSI KUOLLEESEEN LIITTYVÄT ASIAT PITÄISI HÄVITTÄÄ POIS SILMISTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Meille muille suurimmalle osalle kuolema ei ole tabu vaan ihan luonnollinen, elämän kiertokulkuun kuuluva asia, joka koskee jokaista elollista olentoa.
Vierailija kirjoitti:
Piru ei ole koskaan ollut FB-kaverini, joten ei tarvitse pelätä hänen poistamistaan kavereistani.
...
Kyse on siitä, että poistaa kuolleet FB kavereistanne. Ei muuta
Viranomainen ei hoida ihan kaikkea. Joten jotain joutuu tekemään itse.
Omaisille jää muistot ja fb muistosivu, jos he sellaista haluavat.
Omaiset päättävät tämän asian.
Itse voit kunnioittaa ja poistaa kuolleen FB kaverin.
FB on eläville ihmisille, antaa kuolleiden olla.
Kirjoittelette kuolleelle FB kaverille. Vietätte synttäreitä ja nimppareita.
Ja kuvittelette olevanne normaaleja.
Jokainen ihminen tietää kuolevansa, jopa muutaman vuoden ikäinen lapsi. Se on selvä! Turha siitä on jaaritella.
Kyse on facebookista, joka on eläville ihmisille tarkoitettu viestintäkanava.
Poistan kuolleet fb-kavereista ja puhelimen yhteystiedoista. Tämä on minun tapani jatkaa elämääni.
Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka toimivat toisin. Jokaisen tulee toimia itselleen sopivalla tavalla.
Tuleeko ne sitten siihen osioon. Yhteiset muistot, joita FB on kerännyt. Jaa tai älä jaa kysyy FB.