Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistatteko kuolleet fb-kavereistanne?

Vierailija
22.01.2018 |

Miten on?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään FB-kaveri kuollut, mutta esim. mummoni numero mulla on kännykässä edelleen ja hän kuoli 10 vuotta sitten.

Vierailija
2/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poistanut, mutta en ole tehnyt mitään linjausta asian saralla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poista. Omaiset poistavat profiilinsa, jos haluavat.

Aina se kyllä kylmää, kun fb ilmoittaa kuolleen ystävän syntymäpäivästä.

Mutta sitten taas monesti on muisteltu siellä yhteistä ystävää.

Vierailija
4/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. mummoni numero mulla on kännykässä edelleen ja hän kuoli 10 vuotta sitten.

Joo, myös mulla on isovanhempien ja isän numerot puhelimessa. Isä kuoli yli 15 vuotta sitten, ja hänen numeronsa on ollut jo monet vuodet jonkun teinitytön käytössä (WhatsApp). :D

Vierailija
5/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kuka käyttää edesmenneen tiliä.

Vierailija
6/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään FB-kaveri kuollut, mutta esim. mummoni numero mulla on kännykässä edelleen ja hän kuoli 10 vuotta sitten.

Miulla sama: Tekstiviestitkin vielä tallessa.

Vierailija
7/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se poisto tuottaa joillekin omaisille hankaluuksia.

Vierailija
8/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäisin Facebookia poistaisin. En myöskään ymmärrä, miksi joku muistotili pitäisi kuolleelle jättää. Eri asia toki jos tiliä ei ole heti saatu poistettua.

Vierailija
9/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisten hankaluuksien lisäksi tosiaan myös se poisto itsessään tuntuu aika pahalta (tosin läheisen FB-tilin poistosta ei ole kokemusta). Vaikka itsekin naureskelen, että miksi minä oikein pidän kuolleitten numeroita puhelimessa, että ajattelinko koittaa soittaa hautaan, niin se poisto ajatuksena tuntuu vieläkin pahalta. Että se olisi delete vaan. Ehkä se täytyisi vain tehdä, mutta toisaalta olen ajatellut, että no mitä haittaakaan siitä nyt on, jos ne numerot ovat puhelimessa. 

Vierailija
10/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttäisin Facebookia poistaisin. En myöskään ymmärrä, miksi joku muistotili pitäisi kuolleelle jättää. Eri asia toki jos tiliä ei ole heti saatu poistettua.

No näissä asioissa on mielestäni hyvä kuitenkin kunnioittaa surevan omaisia ja jättää heidän päättääkseen miten tehdään.

Vierailija
11/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu suhteestani kuolleeseen. Ystävää tai sukulaista en missään nimessä poistaisi. Enhän minä valokuvistakaan leikkele kuolleita henkilöitä pois. Muutaman kuolleen ystäväni fb-profiilia olen joskus selannut nostalgisten muistojen puskiessa pintaan.

Vierailija
12/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poista. Juuri aamulla kävin katsomassa erään jo lähes 7 vuotta sitten poistuneen ystäväni seinää.

Vierailija
13/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poistanut erästä hyvää nettiystävää, jonka tapasin livenäkin muutaman kerran. Kauheaa kyllä huomata, että hänenkin poismenostaan on ihan kohta 8 vuotta... Nuorena lähti.

Vierailija
14/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette tajunneet ja alapeukutatte. Siis vainajan tilillä tapahtuu vaikka tili on laitettu "In memoriam" - tilaan. Kuka kirjautuu tilille ja postailee! Henki? Tajuatteko!?

Vierailija
15/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette tajunneet ja alapeukutatte. Siis vainajan tilillä tapahtuu vaikka tili on laitettu "In memoriam" - tilaan. Kuka kirjautuu tilille ja postailee! Henki? Tajuatteko!?

Mr.Z. Palo Altossa Kaliforniassa tai insinöörinsä, ehkä?

Vierailija
16/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kuoli kesällä mutta ei me oo poistettu profiilia ja se pitäs tehdä kotikoneella ja isä ei osaa käyttää konetta

joskus kiva muistaa äidin muistoa facessa jollain laululla, ei ole kukaan sukulainen valittanut että poistakaa profiilia, onhan siellä varmaan äidin kuviakin muistona ihmisille

Vierailija
17/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-vainaja ei vie tilaa, ja mulla on rakkaan vainajan vaatteet, kirjat ja huonekalujakin tallella.

Vierailija
18/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisten hankaluuksien lisäksi tosiaan myös se poisto itsessään tuntuu aika pahalta (tosin läheisen FB-tilin poistosta ei ole kokemusta). Vaikka itsekin naureskelen, että miksi minä oikein pidän kuolleitten numeroita puhelimessa, että ajattelinko koittaa soittaa hautaan, niin se poisto ajatuksena tuntuu vieläkin pahalta. Että se olisi delete vaan. Ehkä se täytyisi vain tehdä, mutta toisaalta olen ajatellut, että no mitä haittaakaan siitä nyt on, jos ne numerot ovat puhelimessa. 

Tekninen hankaluus: Ilmoittaa fb:lle kuolemasta esim. viitaamalla kuolinilmoitukseen sanomalehdessä. Itse oon tehnyt näin kahdelle jenkille kun omaisensa eivät älynneet, ja "vainaja", siis joku salasanan tietävä sukulainen käytti selvästi tiliä vielä kolme vuotta ilmoitetun edesmenon jälkeen. 

Vierailija
19/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poistanut. Numerot kännykästä olen.

Vierailija
20/76 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vähän ennen... eli kun Leena soittaa sairaalasta, että Armas on nyt joutunut sisälle, niin se on samantien delete kaverilistalta. Aivan samantien! Eikä mitään armoa vaikka muuten olisi ollut tähän saakka hyvässä kunnossa. Heti delete. Aivan heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi