Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustaherukka on ihan mahtava marja, miksei sitä käytetä Suomessa enemmän?

Vierailija
22.01.2018 |

Edullinen, kotimainen, voimakkaan makuinen (ei tarvitse käyttää paljon), harvoin allergisoiva, terveellinen ja ihan mahtavan makuinen kun yhdistää johonkin maitotuotteeseen.

Miksei Suomessa käytetä leivonnaisissa, konditoriatuotteissa ym enemmän? Muistan että esim Ranskassa on ihan valtavan paljon mustaherukan makuisia asioita myynnissä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aivan kamala. Itselläni kasvaa jopa vanhoja pensaita pihassa, mutten kykene syömään niitä.

Vierailija
2/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että mansikka mansikka mansikka mansikka. Meidän neiti tykkää mansikasta. Meidän Eemi syö vain mansikkaa. Suomessa on vain yksi marja ja se on toi hel***tin MANSIKKA! Tylsin maku maailmankaikkeudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elintarviketeollisuudessa työskennellyt tietää että vain mansikka myy Suomessa. Sitten tulee mustikan makuiset tuotteet ja kolmanneksi varmaan vanilja. Mikään liian eksottinen, kirsikka, lakka, kookos yms ei myy vaikka ne on valtavan herkullisia.

Vierailija
4/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähällä käytöllä on yleisesti.

Itse kyllä teen mehua ja hilloa. Mä tykkään.

Vierailija
5/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaherukka myös on hyvä marja. Harmi kun en sitä ole löytänyt kauppojen pakastealtaista.

Puna- ja mustaherukka sopii hyvin jälkiruokiin, tasapainottaa makeutta. Harvoin näistä saa liian ällömakeita tehtyä.

Vierailija
6/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hienoin marja on mesimarja, jota on todella vaikea saada mistään. Kun saa, se on valtavan hyvää.

Vierailija
7/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa käytetään todellakin mustaherukkaa leivoksissa, macaroneissa ja vaikka missä tosi paljon. Sehän menee esim suklaan kanssa yhteen ihanasti.

Vierailija
8/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danonen mustaherukkajogurtti oli ihanaa, ei myydä enää.

Vierailija
9/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elintarviketeollisuudessa työskennellyt tietää että vain mansikka myy Suomessa. Sitten tulee mustikan makuiset tuotteet ja kolmanneksi varmaan vanilja. Mikään liian eksottinen, kirsikka, lakka, kookos yms ei myy vaikka ne on valtavan herkullisia.

Puhut ihan outoja.

Juu, mansikka on ykkönen, mutta kirsikka on kyllä hyvä kakkonen. Monipuolisesti siitä on tuotteita.

Lakkatuutit ovat myydyimpiä jäätelöitä.

Mustikkaa ja herukkaa saisi olla enemmän kuin puolukkaakin.

Eniten ärsyttää tää karpalon nykyinen esille tuonti.

Vierailija
10/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä karviaisistakaan pahemmin mitään tehdä, harmi sekin.

Vierailija
11/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaiken pitää olla ällömakeaa. Mansikatkin kuorrutetaan sokerilla.

Sitten vyörytään läskipalloina ja kärsitään diabeteksestä.

Vierailija
12/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään, myös karviaisia käytetään liian vähän missään.

Vierailija
13/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pakastin täynnä mustaherukkaa. Pomittu mummon pensaista. Samoin on karviaisia ja punaherukoita. Paljon enemmän kyllä löytyy reseptejä mustikalle. Harmi. Itse käytän mustaherukkaa tuorepuurossa ja on hyvää. 

Vierailija
14/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusmoothiessa aina joko puolukkaa, puna- tai mustaherukkaa.

Vierailija
15/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka ja mustaherukka käy hyvin yhteen, mustikka pehmentää sopivasti mustaherukan kirpeyttä. Smootheissa tulee nautittua.

Vierailija
16/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukkamehu nam nam

Vierailija
17/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka herukkasekoitus pakasteena, ostankin tänään.

Vierailija
18/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Meillä on pihassa mustaherukkaa ja karvaista, lapset tykkää. Ne ei itse asiassa pidä mansikasta kovinkaan paljon. Itse käytän smoothieen, mehuun, hilloon ja hyytelöön. Valkosuklaajuustokakku mustaherukalla on hurjan hyvää.

Lisäksi kerään mustaherukan lehtiä ja keitän niistä osan mehuksi ja kuivaan osan vadelman lehtien kanssa teetä varten talveksi.

Vierailija
19/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinia ja ananaiasta ja bannaannie pittää olla jukurtit ja limpsat. Voisi todellakin käyttää kotimaisia marjoja ja omenia. Ihan kaikessa, elintarvikkeista kosmetiikkaan. Ottaa mallia Eestistä, siellä on vaikka mitä kivaa paikallista.

Vierailija
20/39 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaiken pitää olla ällömakeaa. Mansikatkin kuorrutetaan sokerilla.

Sitten vyörytään läskipalloina ja kärsitään diabeteksestä.

Mitä makeuteen ja lisättyyn sokeriin tulee, mitä mieltä oot muista Euroopan maista? Noin alkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän