Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaako teitä ikinä AV:llä, vaikka ollaankin anonyymejä?

Vierailija
21.01.2018 |

Nolottaako teitä täällä mikään?

Itseä hävettää aina silloin tällöin, vaikka tiedostankin, ettei kukaan tunnista kirjoittajaa.

Suurinta häpeää tuottaa varmaan se, jos kertoo vahingossa väärää tietoa faktana. (Mikä siis paljastuu siinä vaiheessa, kun joku korjaa ja tarkistan asian googlaamalla.)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin hävettää. Menen helposti provoihin mukaan ja kirjoitan kiukkuisena mitä sattuu törkeyksiä. Samat mielipiteet voisin sanoa kaverille tai kumppanille perjantaioluen ääressä, eli ei mitään kovin hc:ta kuitenkaan, mutta kyllä hävettäisi jos esim. työpaikalla tulisi höpinöitäni julki.

Tuttua varmaan monelle. Vaan ei toki minulle, ei suinkaan... 😅

42/43 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota enkä ole sitä itse asiassa koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi nolottaa, varsinkaan anonyyminä. 

Virheitä sattuu itse kullekin, mutta niistä selviää, kun tajuaa, että niitä tekevät aivan kaikki koko ajan ja harvan kommentin perusteella kukaan viitsii lähteä tutkimaan tarkemmin, että "kuka se siellä uskalsi ehdottaa sienikastiketta perunamuusin sekaan...."

Ihan rennosti vaan viestejä peliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä jostain ajankohtaisesta??

Ei liity mihinkään tiettyyn aiheeseen. Jostain syystä mieleen tuli se häpeän kuumotus, jota välillä koen anonyymiyden "turvasta" huolimatta, ja mietin onko muillakin tällaisia tuntemuksia tai ajatuksia. Ap.

Höpönlöpön siitä anonyymeydestä jo. Ei tarvii ku yks hakkeri ja kaikki sun koneella/puhelimella kirjoitetut jutut on sillä. Älkää olko sinisilmäisiä!

Ja niitä tietojahan kalastellaan koko ajan sit voidaan vainota. Mm kerro salaisuutesi ynm ketjut.

Onko yleisesti tiedossa tapauksia, joissa joku olisi hakkeroinut toisen keskustelut tietoonsa ja käyttänyt kiristämiseen, nolaamiseen tai muutun ikävään? Löytyykö uutisointia?

Joskus Suomi24 chatissa minut nolattiin, kun rekisteröidystä nimimerkistä huolimatta ruudulle alkoi ilmestymään muka minun sanomana kaikenlaista törkyä. Tuolloin rekisteröimättömien ja rekisteroityneiden käyttäjien nimimerkit näkyivät selvästi erilailla, enkä tiedä miten se joku sen teki, mutta pystyi kirjoittamaan minuna aivan mitä halusi. Tuossa vaiheessa meni hieman luottamus näihin systeemeihin, kun ne voi näymmä kuka tahansa osaavampi kaapata hallintaansa.

Hui kauhee, toivottavasti et sattunut olemaan omalla nimellä ja kuvalla? Olikohan joku selvittänyt tai arvannut salasanan?

En onneksi kovin tunnistettavissa ollut, enkä usko että salasanan olisi arvannut koska sinne chattiin ei kahdella samalla rekisteröidyllä nimimkerkillä edes tietääkseni olisi pitänyt olla mahdollista päästä. Ja luulisi, että jäynänä tyyppi olisi sitten muuttanut sen salasanan, etten enää pääse kirjautumaan sisään. Ilmeisesti pelkästään siinä chatissa oli jonkinlainen aukko, jota hyödyntämällä pääsi kirjoittelemaan muina esiintyen viestejä.