Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tekee mieli sipsejä, mitä kannattaa syödä?

Vierailija
21.01.2018 |

?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manhattan sipsit tai Estralla tavalliset valkosipuli-dipin kanssa

Vierailija
122/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nachoja. Vielä parempia kuin perunalastut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Kannattaa syödä kuitupitoisia ruokia ja kohtuullisesti proteiinia sitten kun tuntee nälkää.

Ei ainakaan viljakuituja ja mieluummin rasvaa enemmän ja vähän proteiinia. Proteiini vain lisää nälkää, jos rasva puuttuu.

Viljan kuidut ovat ainoa ravintoaine, jonka terveyttä edistävistä ja sairauksia ehkäisevistä vaikutuksista on olemassa vain yhdensuuntaisia (positiivisia) tuloksia, eikä minkään asteista kiistaa tutkijoiden keskuudessa, jos siis jätetään nämä nettigurujen kaupallisiin ruokavalioihin hurahtaneet uskovaiset mielipiteineen laskuista. Eli nimenomaan viljojen kuituja kannattaa syödä - ne ovat vielä terveyttä edistävämpiä kun kasvisten kuidut.

Selluloosaa ne on vaikka ravinoaineita sisältävätkin mutta nämä ravinto ja hivenaineet eivät ole varsinaisesti kuituja. Itse ne kuidut tulee siis ulos peräpäästä, eikä niissä sinänsä ole juuri eroja. Selluloosaa on monissa kasveissa.

Vierailija
124/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipsejä? Tehdäänkö niitä vielä? En edes muista nähneeni niitä enää kaupassa, mutta ehkä vain ignooraan ne. Olen syönyt sipsejä varmaan n 10 vuotta sitten viimeksi.

"Söpöä" tekoihmettelyä, tiedät ihan tasan tarkkaan, että totta kai niitä myydään kaupassa, tässä on koko ketju täynnä ihmisiä keskustelemassa sipseistä.

Ja ihanko 10 vuotta sitten olet viimeksi syönyt? Mitaliako kaipaat?

Vierailija
125/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tyyliinbelin ennen sipseillä ja suklaalla. Nyt en oo neljään kuukauteen syönyt kertaakaan mitään "herkkuja". Tai söin kerran yhen pullan, mutta iiski hirveä "täpinävapina" varmaan siitä sokerista...

Syön kyllä rutosti hyvä ruokaa ja hedelmiä smoothieissa...raakakaakaojauhetta menee lusikallinen pari parin päivän välein...

Mutta joo ei ihan oikeesti tee mieli sipsejä/suklaata/mitään muutakaan kuraa. Aivan uskomatonta...en olis ikinä uskonut, että mulla voi olla pakkasessa suklaajätskiä ja sipsiä kaapissa (lapselle) ilman, että himoitsisin joka sekunti niitä. Mutta ei tee mieli, ei niiku yhtään.

Että mitä syödä jos tekee mieli sipsejä? No niitä sipsejä. Mutta jos taas et haluaisi niitä sipsejä syödä ja haluaisit siitä himosta eroon niin kuihduta se himo. Älä ruoki sitä himoa yhtään. Syö jotain ihan muuta.

Vierailija
126/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri eilen kesäkurpitsasta sipsejä uunissa. Älä edes yritä. Ei toimi ja olisihan se pitänyt tietää, että ei kannata tehdä sipsejä mistään, mikä on lähes täyttä vettä. suolasin ne ja puristin vedet pois. Silti melkein kaikki paloi, ja mitkä ei palanut, ei ollut rapeita. Siksi tein noista kun halusin vähähiilarisia sipsejä. Tästä lähtien etsin vaan jostain friteerattua possun nahkaa mikä nyt suomeksi onkaan. Pork rind sanovat englanniksi.

Kokeile seuraavaksi ruusukaalia tai lehtikaalia. Niistä tulee oikeasti rapeita ja hyviä. Vähähiilarista saat myös salamista/pepperonista. Todella hyvää!

Vierailija
127/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looginen vastaus on SIPSEJÄ.

Vierailija
128/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipsejä???? ;) 

no joo oikeestaan jotain suolasta ja rapeaa ainakin mä syön

Vierailija
129/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä. Kohtuullinen annos silloin tällöin ei romuta perusterveen ihmisen terveyttä.

En silti suosittelisi sipsejä nälkään syömään.

Vierailija
130/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustettuja riisikakkuja tai maissikakkuja

Vierailija
131/141 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Taffelin Grilled Cheese. Haisee ja maistuu sukkahieltä... 

Vierailija
132/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranch-sipsit ja Manhattanit. ❤️ Kannattaa kokeilla jompaa kumpaa näistä, jos vaikka himot lähtis.

Vierailija
133/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet linssisipsit on toosi hyviä!

Vierailija
134/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta isoin sipsipussi mitä löytyy ja vedä se yhdeltä istumalta. Sitten ei enää tee sipsejä mieli hetkeen. Lupaan.

Vierailija
135/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruissipsit tai linssisipsit.

Vierailija
136/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suolanhimo vai rouskuttelun himo? Itse syön yleensä porkkanoita silloin kun tekee mieli rouskutella. Tai ostan juuressipsejä tai omenasipsejä. 

Vierailija
137/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripottele riisikakkujen päälle suolaa, toimii yllättävän hyvin ja rasvaa nolla!

Mä laitoin tacomaustetta ja chilirouhetta maissikakuille ja hyviä oli.

Vierailija
138/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suolanhimo vai rouskuttelun himo? Itse syön yleensä porkkanoita silloin kun tekee mieli rouskutella. Tai ostan juuressipsejä tai omenasipsejä. 

porkkanavinkki on hyvä mutta tsekkaamissani juuressipseissä on ollut vielä enemmän rasvaa kuin perunalastuissa.

Vierailija
139/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin äsken pussillisen popcorneja. Mutta sipseissä lemppari on jumbojuustosnacksit ja waffelit (ne sourcream and black pepper makuset)

Vierailija
140/141 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalastuja