Jos tekee mieli sipsejä, mitä kannattaa syödä?
Kommentit (141)
Oluthiivahiutaleet ovat tosi terveellisiä ja maistuvat vähän kuin juustonaksuilta!
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa ruisleivästä siivuja. Laita syvälle lautaselle oliiviöljyä+valkosipulin kynsi+suolaa ja uita palat siinä. Tuikkaa leivät uuniin ja paista rapsakaksi (varo, ettei pala). On oikeesti aika maukkaita ja menee sipseistä. Vois kokeilla vielä juustoa päälle.
Kyllä ne tavan sispit ovat kuietnkin terveellisempiä. Mieluummin vaikka perunaa kun viljatuotteita.
Poppamiehen sipseissä on paras suutuntuma, eli rapsakkuus, ja maku. Ne miedoimmat eivät edes ole hirveän tulisia. Olisi kyllä kiva löytää jotain hieman halvempia samalla laadulla.
Näkkäriä jonka päälle voita ja juustoa ja maustetta, mikroon kunnes juusto menee rapsakaksi. Auttaa minulla 😊
Vierailija kirjoitti:
Näkkäriä jonka päälle voita ja juustoa ja maustetta, mikroon kunnes juusto menee rapsakaksi. Auttaa minulla 😊
Ja ripaus suolaa. Itse laitan suolaa ja cayennepippuria. Grillimaustekki käy.
Tomaatit, banaani, mandariinit, kurkku, porkkana, appelsiinit jne. Näihin olen jo aikoja sitten vaihtanut. Terveellisempää ja maistuvaa myös. Makuaisti tottuu kaipaamaan edellä mainittuja kun niihin tottuu.
Kuivattuja bataattiviipaleita tai kuivattuja kukkakaalijuttuja.
Leikkaa kukkakaalit pieniksi viipaleiksi/pikkunupuiksi.
Tee niille kuorrute, blendaa siis aurinkokuivattuja tomaatteja, oluthiivaa, pikkusen vettä + chiliä/paprikajauhetta...
Pyörittele kukkakaalit soosissa ja laita kasvikuivuriin. Näiden kuivaamisessa menee koko päivä, eli laita kuivuriin vaikka aamulla tai edellisenä iltana.
Bataattiviipaleet ei maistu eikä rasahda kuin sipsit, mutta dipin kanssa toimivat hyvin.
Minä teen usein pienen annoksen perunamuusia, laitan vaan tavallista enemmän suolaa ja rasvaa. Sipsit ovat minulle niitä ruokia joissa on vaikea pysyä kohtuudessa, ja valitettavasti monessa kaupassa myydään vaan isoja pusseja :/ Toivoisin enemmän niitä pieniä annospusseja, ihan sama vaikka kilohinta onkin kalliimpi.
Hot Heads Habaneroja. Ne on parhaita.
Ruissipsejä. Hedelmiä. Rusinoita. Oliiveja.
Me ostetaan muutaman viikon välein pieni pussi Kartanon naturel- sipsejä. Ovat hyviä ja rapsakoita.
Miksi kieltää itseltään pieni nautinto silloin tällöin, tuosta riittää molemmille pari pientä kulhollista.
Tuskinpa kuolemme sen aikaisemmin vaikka niitä syömmekin.
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan muutaman viikon välein pieni pussi Kartanon naturel- sipsejä. Ovat hyviä ja rapsakoita.
Miksi kieltää itseltään pieni nautinto silloin tällöin, tuosta riittää molemmille pari pientä kulhollista.
Tuskinpa kuolemme sen aikaisemmin vaikka niitä syömmekin.
Onko sipsit joku nautinto?
Vierailija kirjoitti:
Kerran ulkomailla eräs nainen laittoi normaalin ruoan seuraksi sipsejä. Siis osaksi ateriaa. Käsittämätöntä.
Vaihto-oppilaana ollessani perheessä käytettiin sipsejä perunan korvikkeena. Olin aluksi todella kummissani koska olin tottunut Suomessa keitinperunoihin ja kastikkeeseen.
Niitä pyöreitä Pirkka lappinäkkäreitä paloittelet. Siihen vielä hummus, kermaviili tai se valmis chilipaprikadippi.
Vierailija kirjoitti:
?
Sekoitus kuorittuja maapähkinöitä ja pecanpähkinöitä on ainakin terveellisempi vaihtoehto.
Sipsei.
Jos on huolestunut terveydestä kokeile terveellinen vaihtoehto. Juuressipsit en juurikaan suosittele (esim porkkana ja punajuuri maistu ihan kaameelt, bataatti jopa epäterveellisempi ku peruna) paitsi yllättäjänä palsternakka on oikeesti aika jees vähäsuolasena vaihtoehtona jopa.
Ruissipsit on aika fine.
Pistaasipähkinät ovat yllättävän tervellisiä sulle
Mutta tervellisin ois vetää iltapalaa, pikkunäläst se himo yleensä johtuu...
Voi sen koko pussillisenkin syödä, jos ruokavalio on muuten kunnossa ja sipsinhimoja ei tule joka viikko. Itse teen aina niin, lähteepähän sipsinhimo kunnolla ja pitkäksi aikaa.