Vanhin yhä käytössä oleva kodinkoneesi?
Mikä kone, mikä merkki, ikä?
Itse en ole ihan varma kumpi on vanhempi, vedenkeitin vai leivänpaahdin, mut molemmat jo liki 20 vuotta vanhoja. Vedenkeitin on Melissa merkkinen ja leivänpaahdin Elram
Kommentit (92)
Kenwood yleiskone +35v (mummun perua, en tiedä ikää tarkemmin.
?? Leivänpaahdin +20v (isomummuni perua).
Ihan itse ostamistani Mielen imuri 12v (ostin muutettuani pois vanhempien nurkista, taitaakin olla ainoa itse ostamani laite mitä ei ole tarvinnut vielä uusia).
Vierailija kirjoitti:
Mikro, Whirlpool, parikymmentä vuotta vanha.
Vielä vanhempi täällä, ostettu vuonna 1991 mökille ja sieltä eron jälkeen minulle. Malli Philips Whirlpool VIP20 made in Sweden, ei mikään karvahattumalli vaan ihan nykymittapuunkin mukainen ohjelmoitava digimalli.
Ihan jokapäiväisessä käytössä eikä mitään vikaa. Pari vuotta sitten näin samanlaisen mikron ravintolakäytössä eli aika pomminkestävä tuntuu olevan:)
Kiveshienkuivattaja jos ruputustuolia ei lasketa.
Miele pesukone ja Miele kuivausrumpu, 15 vuotta vanhoja. Soseuttaja (vatkain) taitaa kyllä olla 18 vuotta vanha. Imuri on vaihtunu moneen kertaan. Whirlpoolin mikro kesti 17 vuotta, kunnes hajosi.
Tutulta pölynimurikauppiaalta hankittu pölynimuri elektrolux joka nyt 33 vuotta ja kakkoskoneena ja letkua lähinnä vaihdettu.Yleiskone Kenwood 27 vuotta.Myös tietenkin Itäsaksalainen vatkain varalla vuodelta 1983.
Vaaka on lukioajoiltani. Suunnilleen vuodelta 1993 tjs. Hyvin toimii edelleen, 200g tarkkuudella näyttävä digivaaka.
Moulinex- mikroaaltouuni. Ostettu vuonna 1988 ensimmäisellä opintotuellani!
Mikrouuni -86 Husqvarna Micronett.
Yhä käytössä oleva Braunin paahdin saatiin häälahjaksi 1997.
Silitysrauta. Braun. n. 25 vuotta.
Siivutuskone vuodelta 1982. Mies osti sen, kun muutettiin yhteiseen opiskelija-asuntoon. Äidin vatkaimen annoin vähän aikaa sitten mun tytölle, kun hän halusi sen. Vatkain on 60-luvulta ja toimii moitteetta.
Pölynimuri Pallo Hoover anopin peruja 50-luvulta ja Mikrouuni -86 Husqvarna Micronett.
Bernina ompelukone 1967.
Länsisaksalainen vatkain 1973.
Upo-mankeli 1975.
Bamix 1978.
Kenwoodin yleiskone 1980-luvun alku.
Leivänpaahdin 1990-luvun alku.
Poljettava Singer ja väännettävä lihamylly, Kahvi-Kaisa 1900-luvun alusta.
Kaulauslauta 1880-luku.
Kaikki käytössä.
Äidilläni on n. 60 vuotta käytössä ollut UPO-mankeli.
Sähkövatkain täälläkin. Ostettu opiskelijakotiin vuonna 1990 ja yhä toimii moitteetta.
Toinen hiustenkuivaaja ja sauvasekoitin ovat myös jostain 1990-luvulta.
Kahvinkeitin, Severin, 17 vuotta käytössä ollut päivittäin. Kakkosena tulee mikro, reilulla 16 vuodella.
Sähkövatkain. Merkistä en ole varma, oisko Philips. Ikää 27 vuotta vempaimella.
Vaimo 43v.