Vanhin yhä käytössä oleva kodinkoneesi?
Mikä kone, mikä merkki, ikä?
Itse en ole ihan varma kumpi on vanhempi, vedenkeitin vai leivänpaahdin, mut molemmat jo liki 20 vuotta vanhoja. Vedenkeitin on Melissa merkkinen ja leivänpaahdin Elram
Kommentit (92)
Olen asunut tässä asunnossa 18 vuotta, ja vielä on pesukone ja liesi jäljellä tuolloin hankituista kodinkoneista. Vedenkeitinkin saattaa kuulua samaan sarjaan.
Kenwoodin vatkain noin 35 vuotta, puhelun noin 37 vuotta (En muista merkkiä) ja Kitchenaidin yleiskone 41 vuotta; ainoa, jonka iän muistan varmaksi.
Mikro, Whirlpool, parikymmentä vuotta vanha.
Sähkövatkain, ainakin 12v vanha. Tuli eksän lapsuudenkodista, en tiedä kuinka kauan jo siellä ollut.
Mikron ostin joskus 90-l lopulla, Ignis merkiltään ja oli halpa ostaessa.
Sauvasekoittimen ostin kun esikoinen syntyi v.91. Moulinex, aika vähällä käytöllä ollu nykyään, mutta toimii moitteettomasti.
Mulla on käytössä sähkövatkain jostain 70–80-lukujen vaihteesta. Se oli kuului aikanaan äitini isovanhemmille, joita en koskaan edes ehtinyt tavata... Seuraavaksi vanhin taitaa olla liesiuuni, joka on vuodelta 2000.
Komet-merkkinen sähkövatkain on 1970-l alusta. Sain sen mukaani lapsuudenkodistani ja se toimii edelleen moitteetta.
Pakastin, liesi ja jääkaappi ostettu 1999
Sähkövatkain (Arno-merkkinen) 1950-luvulta.
(perintövatkain)
Toimii vieläkin hyvin.
Pakastin on vuodelta 1996 ja lihamylly jostain 1900-luvun alusta (mutta se ei olekaan sähkökäyttöinen, tosin eipä sitä tässä edellytetty).
Mikroaaltouuni on ostettu 26.1.1988. 30 vuotis synttärit kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä sähkövatkain jostain 70–80-lukujen vaihteesta. Se oli kuului aikanaan äitini isovanhemmille, joita en koskaan edes ehtinyt tavata... Seuraavaksi vanhin taitaa olla liesiuuni, joka on vuodelta 2000.
Korjaan: vatkain taitaakin olla 70-luvun alusta.
https://www.finna.fi/Record/musketti_tmk.M20:TMM21971
Tuollainen sähkövatkain. En tiedä tarkkaa ostovuotta, muisten sen omasta lapsuudestani 70-luvulla kun äiti käytti. Kokeilin vatkainta viime syksynä pitkästä aikaa, toimi kuin junan vessa, hyvät kermavaahdot teki.
Just heitin menemään mun äidin v. 1981 ostaman Braunin sauvasekoittimen. Se tuli mun käyttöön kun muutin omilleni, äidin hommatessa vihdoin uuden :D Nyt kaikki kodinkoneet mitä mun kotona on on n. 1-10 v. vanhoja.
Vanhempien kodista löytyy myös yleiskone jostain 70-luvun lopulta (ranskalainen, en muista merkkiä). Ennen tehtiin kestävää laatua.
1950-luvun putkiradio, Blaupunkt.
Äidiltä peritty sähkömankeli, en muista tarkkaan mutta jostain 60-luvulta.
Mikroaaltouuni on vuodelta 84.
Vaimohan se.