Aika draamaqueen toi Viveca Lindfors
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vivecan parhaat pisteet lyhyt/vapaaohjelmassa ovat 59,3/109,7. Emmillä 53,52/107,5.
Joten Viveca on tällä perusteella parempi luistelija.
Mutta ne pitää pystyä tekemään samassa kisassa.
Viveca taitaa karkoittaa sponsorit näin
Vierailija kirjoitti:
Vivecan parhaat pisteet lyhyt/vapaaohjelmassa ovat 59,3/109,7. Emmillä 53,52/107,5.
Kahden vuoden takaisia saavutuksia ei oteta huomioon missään kisassa. Vapaaohjelmapisteet ovat vuodelta 2015 ja silloin oli Vivecan kausi muuten, paitsi SM-kisasssa jäi neljänneksi. Hän silti pääsi em-kisoihin, koska oli paras season best ja pärjäsi hyvin. Säännöt on nykyään selvät ja ne on kerrottu hyvissä ajoin etukäteen. Mutta mielestäni vain kansainväliset isun rekisterin mukaiset kilpailut pitäisi huomioida, eli ne samat, missä isun tekniset pisteet voi saavuttaa. Se olisi reilumpi ja puolueettomampi peli kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden takaisia saavutuksia ei oteta huomioon missään kisassa. Vapaaohjelmapisteet ovat vuodelta 2015 ja silloin oli Vivecan kausi muuten, paitsi SM-kisasssa jäi neljänneksi. Hän silti pääsi em-kisoihin, koska oli paras season best ja pärjäsi hyvin. Säännöt on nykyään selvät ja ne on kerrottu hyvissä ajoin etukäteen. Mutta mielestäni vain kansainväliset isun rekisterin mukaiset kilpailut pitäisi huomioida, eli ne samat, missä isun tekniset pisteet voi saavuttaa. Se olisi reilumpi ja puolueettomampi peli kaikille.
Siis kaudelta 2015-2016.
Vierailija kirjoitti:
Emmi on tainnut pärjätä kaikissa kisoissa paremmin tänä vuonna. Myös kansainvälisissä. Pulinat pois.
Ei kuitenkaan saanut itse itselleen otettua maapaikkaa, vaan lähtee kisoihin Vivecan ansaitsemalla paikalla.
Kommenttien perusteella toimittaja oli väkisin kaivanut jotain draamaa.
Leimasi itsensä katkeraksi ja kaunaiseksi... ei myy
Säännöt on sääntöjä. Olisi pitänyt suunsa kiinni. Joku päivä se vielä häpeää sanojaan (ainakin toivottavasti). En ole ikinä Lindforsista kuullutkaan, mitähän on nyt mieltä siitä minkälaisena hänet tullaan muistamaan?
Jotkut sekoittavat autuaasti maapaikat ja henkilökohtaiset paikat. Koska Emmi Peltonen sijoittui hyvin EM-kisoissa, Suomella on ensi vuonna kaksi paikkaa EM-kisoihin. Muuten olisi vain yksi. Emmi Peltonen ei silti välttämättä saa niistä kumpaakaan jos muut luistelevat häntä paremmin ensi kaudella. Näin se menee.
Kyllä Vivekaa hävettää vanhempana moinen pissiskäytös. Sponssit menee muutenkin Ville 95 Peltosen tyttärelle..
Ei ole suomenruotsalainen. Jonkun verran piirejä seuranneena voin sanoa että ymmärrän täysin vivecaa. Hänen ansiostaan suomelle annettiin olympiapaikka. Kyllä se vituttaa kun sitten et itse pääse sinne. Vaikka säännöt ois mitkä ni ois varmaan itse kullakin nikottelemista vaikka miten jalosti koettaisi ajatella asiaa. Miettikääpä omalle kohdallenne
Viveca on normaaliperheen lapsi joka päässyt huipulle sitkeällä harjoittelulla. Satun tietämään se verran. Sanomattakin selvää että peltosen tytöllä ollut erilaiset lähtökohdat ja mahdollisuudet pienestä lähtien, yhtään vähättelemättä. On ihan erilaiset kontaktit, valmennusleirit, taloudellinen tuki jo pienenä lapsena...piiri pieni pyörinyt varsinkin alemmalla tasolla varmaan aika lailla. Tottakai isän asema emmilläkin helpottanut kulkua. Eihän se nyt tässä vaiheessa ratkaise mutta nuorempana varmasti avitti, voisin uskoa
Sohvaperunamammat kovasti arvostelemassa nuoren maajoukkuetason urheilijan möläytystä, jonka päästi erittäin pettyneenä ja juuri jäältä tultuaan, ihan niin kuin mammat jotain kyseisen tilanteen tunnekuohuista ymmärtäisivät. Ihan inhimillinen, joskin epäurheilijamainen kommentti Vivecalta. Turha teilata tuollaisen pikkujutun takia.
Aivan. Voi koettaa samaistua tilanteeseen, joka on aika ikävä. Eihän se emmin vika ole eikä viveca varmaan sitä tarkoittanut. Mutta on se aika nurinkurista että ei saa itse edustaa, vaikka sai maapaikan jota emmi siis ei saanut. Nuorelle urheilijalle karmea tilanne kun monta kautta siihen tähdännyt. Mutta samantapaisia kyseenalaisia valintatapoja on ollut muissakin lajeissa ja eri tasoilla. Näissä urheilupiireissä on myös klikkejä, kuppikuntia ja kotiinpäin vetämistä jota ei ymmärrä jos ei ole seurannut nuorten urheilijoiden elämää läheltä.
Itse olen siitä asti Vivecan fani, kun hän oli kahdeksas EM:ssa. Ymmärrän täysin hänen pettymyksensä ja luisteli nyt vapaaohjelmansa vielä flunssaisena. Emmi on tullut sieltä takaa rinnalle, mutta Viveca on kyllä sitä tietä hänellekin raivannut juuri näiden kisapaikkojen hankkimisen muodossa. Säännöt ovat silti sääntöjä ja onhan sitä valinta draamaa myös Suomen hiihdonkin puolella. Tärkein asia tässä ymmärtää on tässä minusta se, että ylen surkea toimittaja oikein hakemalla haki tämän kommentin Vivecan suorituksen jälkeen. Kysymysten olisi pitänyt pysyä vaan kilpailusuorituksessa, eikä liittyä mihinkään olympiavalintoihin. Emmi ei ollut vielä edes luistellut ja toimittaja sanoo Vivecalle, että taitaa Emmi lähteä olympialaisiin. Ei kukaan voi etukäteen toiselle paikkaa povata ja tahallaan härnätä pettynyttä urheilijaa. Hakemalla oikein haetaan kinaa luistelijoiden keskelle ja kyseessä on kuitenkin nuoret urheilijat, joilla ei vielä kokemusta kovista paikoista niin ole. Hekin voivat vielä hyvinkin ystävystyä, mutta eivät tietenkään edes tunne vielä toisiaan tässä vaiheessa hyvin. Ja tuskin muissakaan maissa esim. Venäjällä nyt kaikki niin hyvää pataa keskenään ovat. Tietysti pitää pyrkiä yhteistyöhön ja uskon, että sitäkin vielä vuosien kuluessa nähdään. Monissa maissa toimittaja saisi ja potkut jos menisi jollekin huipputähdeltä kysymyksiä tivaamaan, mutta ylen toimittajat saavatkin tehdä ihan mitä vaan. Vähän armoa nyt myös nuorella urheilijalle, jolta saatiin tivaamalla tällainen epäedullinen vastaus pettymyksen hetkellä.
Itse muistan aina Vivecan hienot ohjelmat EM kisoista. Olisin kyllä mielelläni hänetkin olympialaisissa nähnyt. Ja älkää tuomitko nuorta urheilijaa, joka nyt pettyneenä sanoi mitä sanoi. En pitänyt myöskään toimittajan kyselystä, sai painostamalla tällaisen vastauksen urheilijasta irti. Tietysti jokainen vastaa sanomisistaan, mutta olisin varmasti itsekin raivostunut tuollaisen toimittajan edessä. Toivottavasti saavat vielä molemmat urheilijat mahdollisuuden hyviin kisoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suomenruotsalainen. Jonkun verran piirejä seuranneena voin sanoa että ymmärrän täysin vivecaa. Hänen ansiostaan suomelle annettiin olympiapaikka. Kyllä se vituttaa kun sitten et itse pääse sinne. Vaikka säännöt ois mitkä ni ois varmaan itse kullakin nikottelemista vaikka miten jalosti koettaisi ajatella asiaa. Miettikääpä omalle kohdallenne
Epäilemättä ottaisi päähän. Mutta sanoisinko kameralle ettei toinen ole ansainnut paikkaa, ja alkaisin määritellä kuinka hänen täytyy sitten onnistua? Mietippä ihan itte sitä!
Peltosen likka on jo aikuinen.
Lindforsin likka vielä lapsenoireinen, joka matkalla aikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Emmi ei ollut vielä edes luistellut ja toimittaja sanoo Vivecalle, että taitaa Emmi lähteä olympialaisiin. Ei kukaan voi etukäteen toiselle paikkaa povata ja tahallaan härnätä pettynyttä urheilijaa. Hakemalla oikein haetaan kinaa luistelijoiden keskelle ja kyseessä on kuitenkin nuoret urheilijat, joilla ei vielä kokemusta kovista paikoista niin ole.
Mutta Emmi oli jo aiemmin tehnyt kauden kotimaisen kärkituloksen, ja kun Viveca tuli jäältä, sekä toimittaja, katsojat että Viveca itse tiesivät, ettei Viveca onnistunut luistelemaan yhtä hyviä pisteitä. Siinä kohtaa siis tiedettiin, mikä on kaksinkamppailun lopputulos.