Tiede Mies

Olen kuullut, että rakastuminen tai voimakas ihastuminen veisi naisen nälän? Voisiko tämän taustalla olla evolutiivinen selitys, jossa nälkä katoaa (ja nainen laihtuu) suhteen vahvistamiseksi ja miehen mielenkiinnon ylläpitämiseksi?

• ylös 0
  • alas 8

Kommentit (13)

Vierailija

En ole laihtunut. Joskus olen jopa lihonut, kun on ollut herkullisia ravintolaillallisia ja muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulle on käynyt näin parikin kertaa! Elämäni suuri rakkaus vei puolessa vuodessa 10 kiloa, minkä jälkeen olin aika nääntyneen näköinen 43-kiloinen. Siitä se sitten tasaantui normaaliksi parin vuoden sisällä. Nykyisen miehen tavattuani putosi vain viitisen kiloa :)

Vierailija

Tuskin ainakaan evoluution tuotoksia. Rehevän (ei siis ylilihavan vaan muodokkaan) naisenhan on perinteisesti katsottu olevan hedelmällisin.

Tiede Mies

Vierailija kirjoitti:
Tuskin ainakaan evoluution tuotoksia. Rehevän (ei siis ylilihavan vaan muodokkaan) naisenhan on perinteisesti katsottu olevan hedelmällisin.

Ei hedelmällisyys oikeastaan tässä ole se olennainen asia, vaan miehen mielenkiinto naista kohtaan.

Vierailija

Tiede Mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei hedelmällisyys oikeastaan tässä ole se olennainen asia, vaan miehen mielenkiinto naista kohtaan.

No eikös evolutiivisesti miehen kiinnostus perustu juuri suvunjatkamiseen?

Tiede Mies

Vierailija kirjoitti:
Tiede Mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No eikös evolutiivisesti miehen kiinnostus perustu juuri suvunjatkamiseen?

Toki, mutta kyllähän hoikatkin naiset lapsia saavat. Hoikkuus viehättää myös siksi, koska nuoret naiset ovat vanhempia naisia hoikempia. Ja nuoruus on valttia.

m46

Nyksä myönsi että alkuhuuman jumppa innokkuus kevensi useita kiloja. Nyt vuosien jälkeen paino noussut niin paljon ettei suostu päälle. Hänen ongelma, ei mun. En sano painosta enää mitään kun kaikesta suuttuu. Joskus koitin antaa vinkkejä millä laihtuu. Sai siitäkin riidan.

Päätin että antaa olla. Tympii vain kun ennen niin kiihkeästä on tullut käytännössä haluton. Mä en voi toisen puolesta laihduttaa. Omaa painoa pudotin malliksi vaikkei siinä paljoa ollut mistä poistaa. Helppoa kuin heinän teko natikalla. Lumen kolaaminen, uinti, naiminen paljon. Todella helppoja keinoja hoikistua.

Vierailija

Itsellä laihduin syksyllä nelisen kiloa reilussa kuukaudessa, kun olin niin ihastunut. Jostakin syystä ei vaan ollut nälkä.

Vierailija

Minä vain lihosin. Nyt taas laiha ja mies toivoo että olisi vähän enemmän mistä ottaa kiinni. Ei mikään biologia voi selittää sitä että miehet tykkäsivät laihoista naisista koska esimerkiksi hedelmällisyys kärsii jos ei saa ravintoa tarpeeksi.

Vierailija

Minulla ainakin on käynyt niin. Pahimmillaan (tai parhaimmillaan) on pelkkä ruoan ajattelu yököttänyt.  Iän myötä tämä on lieventynyt. Ensirakkauden kohdalla oli kaikkein voimakkainta. Merkille pantavaa on, että tässä nykyisessä, pisimmässä ja parhaimmassa suhteessa näin ei kuitenkaan tapahtunut edes alussa. Ehkä ei ollut niin pään sekoittavaa huumaa vaan ennemminkin vahva tunne, että tästä tulee jotain hienoa.

Vierailija

Mulla ainakin ruokahalu kasvoi kun tuli sekstailtua useamman kerran päivässä melkein joka päivä. Paino ei silti lisääntynyt. Olen aina ollut tämmöinen aika hoikkarakenteinen. Kai se syömisen tuoma lisäenergia sitten aika tehokkaasti kului sängyssä ja välillä muuallakin kun oli pakko panna koko ajan. :D

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.