Mies ilmoitti keskellä yötä, että ulkoilevat kissat ovat sisällä ja mies ei ole kotona yötä
Hiekkalaatikko on, mutta sitä moes ei ollut putsannut, koska kissat ovat ulkoilevia. Eli ihan vaan ilmoitusluontoisena asiana mulle, jolloin mun pitää ne mennä päästämään nyt ulos kun heräsin, koska asun aika lähellä. Tuonne pakkaseen vituttaa mennä. Vituttaa siis se, että mies ei ajattele mitään eikä neuvottele mistään, eikä kysele etukäteen, jolloin ois mukavampi toimia. Niin, eihän mun nytkään ole pakko sinne mennä kissoja ulos päästämään, ei, tietenkään, eihän mies pakota mua mihinkään, niiiih. Mitä sitten jos ne kissat kusee sisälle. Niii. Ei ollut mua pyydetty, niin miksi mun ois pakko totella ja sinne mennä nyt. Ei kiinnosta, haluaisin vain södä aamupalaa ja elää omaa elämää.
t.kristallikissa
Kommentit (241)
Kissat tuskin kärsii, ehkä paskovat miehen sänkyyn, mutta se on pelkästään miehen oma vika. Se ei ole sinun vika, vaikka miehesi ja äitisi niin väittäisivät. Äitisi ei näe virheitään, pyri pääsemään hänestä kokonaan irti. Voit pitää jatkossa puolesi hyvällä omallatunnolla ilman äitisi syyllistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kissat tuskin kärsii, ehkä paskovat miehen sänkyyn, mutta se on pelkästään miehen oma vika. Se ei ole sinun vika, vaikka miehesi ja äitisi niin väittäisivät. Äitisi ei näe virheitään, pyri pääsemään hänestä kokonaan irti. Voit pitää jatkossa puolesi hyvällä omallatunnolla ilman äitisi syyllistämistä.
Kiitos, ihanaa että sä olet tuollainen järkevä ❤️❤️ Mies ei varmaan mua tule syyttämään. En tiedä miten tästä päästäisiin siihen, että mielelläni menisin, vaikkei asiasta neuvotella ennakkoon. No, ehkä ajan kanssa, kun äidin hirveä suhtautuminen on saatu pois kertakaikkiaan mua ajatuksissa kiusaamasta.
ap
Jos oma äiti on toiminut todella väärin ja pahasti, hänet pitää jättää yksin. Hänen kanssa ei pidä olla missään tekemisissä. Häntä ei tarvitse edes ajatella, koska hän ei myönnä virheitään. Ei kannata pitää mitään yhteyttä, koska hän vain pahentaa asioita jatkuvasti, eikä koskaan ymmärrä tehneensä väärin. Voi vain todeta, että hän on aiheuttanut kaikki ongelmat ja jättää tyyppi taakseen ja etsiä parempia ihmisiä elämäänsä. Löydät kyllä.
Mies ei varmaan tule mua syyttämään. Mietin vain, että ehkä mies on hiukan surullinen ja ymmällään, etten mene. Etten ole sellainen samanlainen hyväsydäminen toiminnaltani, kuin hän on. Itseänkin se surettaa. Miten kukaan voi minusta silloin välittää? Mutta ei voi mitään, välitän silti enemmän itsestäni kuin siitä, että mun kustannuksella auttaisin toisia.
ap
Voit kyllä sanoa äidillesi, että hän on aiheuttanut kaikki sinun ongelmat ja eläköön sitten loppuelämän sen tiedon varassa. Ei teidän tarvitse olla tekemisissä. Äitisi kärsii siitä kyllä, mutta hän on sen ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Jos oma äiti on toiminut todella väärin ja pahasti, hänet pitää jättää yksin. Hänen kanssa ei pidä olla missään tekemisissä. Häntä ei tarvitse edes ajatella, koska hän ei myönnä virheitään. Ei kannata pitää mitään yhteyttä, koska hän vain pahentaa asioita jatkuvasti, eikä koskaan ymmärrä tehneensä väärin. Voi vain todeta, että hän on aiheuttanut kaikki ongelmat ja jättää tyyppi taakseen ja etsiä parempia ihmisiä elämäänsä. Löydät kyllä.
Niin, kiitos, valat minuun todella paljon rohkeutta uskoa ja jotenkin jotain sellaista suoraa, oikenevaa, vääryyden poistoa. Itse asiassa jos löydän itseni, niin jo se henkilö on parempi mua kohtaan, kuin äiti ❤️ Se oma itse vain on ollut poissa, piilossa, kadoksissa, ulottumattomissa. Sitä on SYYTETTY, ettei se omalla kustannuksellaan auta muita. En tajua, mitä hyötyä siitä on? Jos mä autan muita haluan auttaa sillä osalla itseäni, joka onkin annettavissa toisille, ei niin, että se vie minulta ja verottaa. Siinä ei vain ole mitään järkeä. Muidenkin on osattava pärjätä maailmassa itse, en halua kenenkään ripustautuvan minuun. Se ei tarkoita sitä, etteikö muita voi auttaa - jos on voimia. Ja ne voimat ovat yleensä lähinnä henkisiä.
ap
Ahaa, edellinen meni ”tarkistukseen”, ilmeisesti sanasta mo-det. Eli uudestaan: joku tässä kristallikissassa mättää. Yrittää mukailla kivikissaa, mutta kirjoitustyyli ja reagointityyli ei täsmää. Jokin on muuttunut. En usko kivikissaksi.
Sama kävi sössön kanssa, hävisi palstalta ja cloette tuli muka sössönä takaisin. Siinäkin kirjoitustyyli ja kaikki eroo liikaa. Tehtaileeko mo-det näitä provosoivia hahmoja synnyttääkseen keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Voit kyllä sanoa äidillesi, että hän on aiheuttanut kaikki sinun ongelmat ja eläköön sitten loppuelämän sen tiedon varassa. Ei teidän tarvitse olla tekemisissä. Äitisi kärsii siitä kyllä, mutta hän on sen ansainnut.
Kun eläisikin sen tiedon kanssa, mutta ehei... äiti syyttää siitäkin viestistä vain minua. No, mutta onneksi kukaan minut hyvin tunteva ei jaa äidin näkemystä, että minussa olisi jotain eritysitä vikaa ja muut eivät näe minua itsekkäänä. En tiedä, miksi äiti on sitä mieltä? Mutta siis ois melkein helpompaa, kun pahantekijä ymmärtäisi satuttaneensa minua, se, etti hän myönnä sitä, ei kohtaa sitä on jotenkin kauheaa. Ollut. Mutta sain sen käsittelemiseen apua ajatuksesta, että hänellä on luonnehäiriö, narsistinen tai muunlainen, mutta kertakaikkiaan luonnehäiriö, eikä minun pidä siksi siitä enää välittää, mitä hän ei ymmärrä, tai mitä sanoo. Surullista, mutta näin se nyt vain on.
ap
Kyllä mä oon sama tyyppi kuin kivikissaäiti. Syytä itseäsi, jos näit vain yhden siivun ja henkilöytit siitä koko persoonan.
ap
Ilmeisesti itselläsi on vaikea persoonallisuus häiriö, suosittelen hoitoon hakeutumista.
Löydät kyllä elämääsi uusia välittäviä ihmisiä, kun jätät ikävät ihmiset taaksesi. Nämä ikävät ihmiset tuhoavat mahdollisuuden solmia parempia ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, edellinen meni ”tarkistukseen”, ilmeisesti sanasta mo-det. Eli uudestaan: joku tässä kristallikissassa mättää. Yrittää mukailla kivikissaa, mutta kirjoitustyyli ja reagointityyli ei täsmää. Jokin on muuttunut. En usko kivikissaksi.
Sama kävi sössön kanssa, hävisi palstalta ja cloette tuli muka sössönä takaisin. Siinäkin kirjoitustyyli ja kaikki eroo liikaa. Tehtaileeko mo-det näitä provosoivia hahmoja synnyttääkseen keskustelua?
En tiedä, kuinka paljon olet vihaajani, ehket ole, niin koitan sanoa tämän nätisti, enkä tarkoita mitätöidä sinua ajatuksillani, mutta voisit miettiä, miten itse et nyt halua tarkastella ajatusta, että olet hieman erehtynyt persoonan nimeltä kivikissaäiti tai äitihullu (hirveä nimitys) suhteen, eli hän ei ollutkaan aivan sellaista, millä täytit mielessäsi ns. puuttuvat kohdat. Ja sitten ettei sinun tarttisi pohtia erehtyneesi pohdit, josko mo*det esittäisivät täällä tyyppejä. Illusional.... Jos haluaa etsiä aina totuutta on pidättäydytävä teorioista ts. ainakaan uskomasta niihin.
Minäkin uskon kaikkea vinoutunutta peetä jota äiti syötti mulle, ja haluan eroon niistä, mutta ehkä se opetti juuri varomaan, että se mitä itse ajattelee muista ei saa perustua omiin kuvitelmiini, eikä ainakaan niin että väitän sille toiselle omia kuvitelmiani tosiksi, vaikka hän sanoo että minä kuvittelen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Löydät kyllä elämääsi uusia välittäviä ihmisiä, kun jätät ikävät ihmiset taaksesi. Nämä ikävät ihmiset tuhoavat mahdollisuuden solmia parempia ihmissuhteita.
Niin... ensin on huomattava, missä ne nykyiset ihmissuhteet mättävät. Jos sitä ei ymmärrä, niin ei itseasiassa löydä, tämän olen kokenut. Ja on tosi petollista, kun kaikki naistenlehdet ja muut paikat aina kehottavat katsomaan peiliinnja syyttämään itseään, jos jokin suhde ei toimi, ei sillä, että kannattaisi antaa vain vinkkejä toisinkaan päin, että miten syy on muissa, en sitä sano lainkaan, vaan siis että ei se auta yhtään tuijottaa peiliin jos syy sattuukin olemaan muissa. Ja se kielletään. Ei saa muita syyttää!
Eihän ne naistenlehtien artikkelit pysty paneutumaan oikeasti toisia hyväksikäyttäviin tai syyttömiä syyttäviin ihmisiin, mutta ne on usein sillälailla ovelasti kirjoitettu, että vaikuttavat kaikkitietäviltä ja syvällisesti asiaa pohtivilta. Enkä terapiasta saanut ensi alkuun vuosiin mitään sen syvempää apua. Onneksi nyt olen eri terapiassa.
ap
Ap, pystytkö katkaisemaan välit äitiisi? Hän tekee sinusta onnettoman yhä uudelleen ja lisää pahaa oloasi kommenteillaan. Saisit parempaa tilalle, jos pystyisit olemaan äidistäsi irti.
Minähän näen, millä kukakin vastaaja ns. täyttää puuttuvat kohdat, asiat, joissa eivät tunne minua. Ja voin sanoa, että ne kertovat täyttäjistään. Ikäväähän se viha on, jota saan, enkä IRL kestäisi sitä laisinkaan, mutta olen halunnut siihen tutustua, siis muiden vihaan itseäni kohtaan, ja av on ollut siihen turvallinen ja otollinen paikka. Ja sattumalta alkoi, kun mua yhdessä ketjussa vihattiin, vaikka ennvain jaksanut siivota, enkä päästää äitiä meille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, pystytkö katkaisemaan välit äitiisi? Hän tekee sinusta onnettoman yhä uudelleen ja lisää pahaa oloasi kommenteillaan. Saisit parempaa tilalle, jos pystyisit olemaan äidistäsi irti.
No siis ajatusviha äidistä on pahinta. Hän siis vihaa minua mun omin ajatuksin, jos tiedät mitä tarkoitan? Ehkä et.... siitä pitää päästä irti, aika sama missä äiti vetää.
ap
Viet ne lopetuspiikille. Näin ollen oli viimeinen kerta, kun sait tuollaisen viestin.
Vierailija kirjoitti:
Minähän näen, millä kukakin vastaaja ns. täyttää puuttuvat kohdat, asiat, joissa eivät tunne minua. Ja voin sanoa, että ne kertovat täyttäjistään. Ikäväähän se viha on, jota saan, enkä IRL kestäisi sitä laisinkaan, mutta olen halunnut siihen tutustua, siis muiden vihaan itseäni kohtaan, ja av on ollut siihen turvallinen ja otollinen paikka. Ja sattumalta alkoi, kun mua yhdessä ketjussa vihattiin, vaikka ennvain jaksanut siivota, enkä päästää äitiä meille.
ap
Tai siis se oli sellaista arvostelua se kohteluni ensin, sitten se muuttui vihaksi, kun taisin vastata siihen arvosteluun vihalla.
ap
Ei sinun tarvitse uskoa naistenlehtiä. Usko itseäsi. Voit löytää elämääsi rakkauden, joka ymmärtää sinua. Ei se tietenkään helppoa ole. Monien on pakko laittaa välit poikki vanhempiinsa, että pystyy itse elämään onnellisena. Paljon on narsistisia ja Hyväksikäyttäjä vanhempia, joita ei voi pitää elämässään. Niistä vain pitää päästää irti.
Mun äiti se tässä syypää onkin, ei mies. Äiti koitti opettaa muista välittämistä, mutta sen piti tapahtua mun kustannuksellani, no, vitutko suostuin oppimaan. Ja äiti SYYTTI siitä mua, vaikka ON VÄÄRIN auttaa toisia OMALLA KUSTANNUKSELLASI, se tekee vain sinusta itsestäsi kohta autettavan ja hädässä olevan, kuten mulle on käynyt :'(
ap