Mies ilmoitti keskellä yötä, että ulkoilevat kissat ovat sisällä ja mies ei ole kotona yötä
Hiekkalaatikko on, mutta sitä moes ei ollut putsannut, koska kissat ovat ulkoilevia. Eli ihan vaan ilmoitusluontoisena asiana mulle, jolloin mun pitää ne mennä päästämään nyt ulos kun heräsin, koska asun aika lähellä. Tuonne pakkaseen vituttaa mennä. Vituttaa siis se, että mies ei ajattele mitään eikä neuvottele mistään, eikä kysele etukäteen, jolloin ois mukavampi toimia. Niin, eihän mun nytkään ole pakko sinne mennä kissoja ulos päästämään, ei, tietenkään, eihän mies pakota mua mihinkään, niiiih. Mitä sitten jos ne kissat kusee sisälle. Niii. Ei ollut mua pyydetty, niin miksi mun ois pakko totella ja sinne mennä nyt. Ei kiinnosta, haluaisin vain södä aamupalaa ja elää omaa elämää.
t.kristallikissa
Kommentit (241)
Ap, mitä diagnooseja sulla on? Tuollainen asia olisi normaalille ihmiselle helppo käsitellä.
Onko tämä äitisi syy, että jäät pyörittelemään päässäsi yksinkertaisesti ratkaistavia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä diagnooseja sulla on? Tuollainen asia olisi normaalille ihmiselle helppo käsitellä.
Ei ole mitään diagnooseja, toistuva masennus vaan. Ja siis eihän kukaan ole ollut sitä mieltä, että teen hirveän väärin, jos en ryntää aamulla kissoja vapauttamaan? Niin miksi mua sitten lapsena syytettiin itsekkääksi, kun minustakaan ei ole kyse siitä, ja toinen vanhempi antoikin tukensa sille, että en ole itsekäs.
Kuitenkin tilanne jää kissojen kohdalta tavallaan ratkaisematta, ellemme oleta, että ne käyvät laatikolla, eivätkä tunne syyllisyyttä ja kärsi siksi, jos pissaavat/kakkaavat muualle. No, eihän eläimet tietenkään tunne syyllisyyttä.... Mutta jos mä oisin se eläin, oisin ihan tippa puserossa, miksi kukaan ei tule ja päästä mua ulos ja että jos en voisi tehdä likaiseen laatikkoon ja tekisin sängylle vaikka, niin ois TODELLA väärin rangaista mua siitä, mutta sitten joutuisin odottamaan, että milloin lyöjä saapuu kotiin. Nyyh. Siis ihan oikeasti mietin näin, en veetuile.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä äitisi syy, että jäät pyörittelemään päässäsi yksinkertaisesti ratkaistavia asioita?
Ei tässä ole minusta tunteiden kannalta yksinkertaista ratkaisua.
ap
Voisin mennä sinne kissojen kannalta optimaaliseen aikaan vain, jos mies ois kohdellut mua arvokkaammin, eli ottanut avuntarpeensa aikaisemmin esille.
ap
Jos olen sanonut miehelle, että "minut on kasvatettu niin, että tällaiset asiat neuvotellaan ennakkoon" niin mies ei ollenkaan käsitä, että niin sitten pitää jatkossa tehdä. Eikä ole myöskään vängännyt vastaan. Josta käsittäin, että ei mennyt jakeluun, ja on selostettava paremmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinun tunteet on niin vaikeita, että ei todellakaan ole helppoa ratkaisua SINULLE. Normaali, psyykkisesti terve ihminen toimisi, eikä jäisi pyörittelemään tunteitaan koko päiväksi. Joko menet tai et.
Ei ole väärin olla menemättä, ajattelipa muut mitä tahansa. Kissat ei tuosta oikeasti kärsi. Voit kertoa miehellesi, ettet pysty hoitamaan kissoja ja on miehen syy, jos kissat kärsivät. Ei sinun tarvitse perustella, miksi et pysty hoitamaan. Sinulla on syy, sinun paha mieli, jonka mies aiheutti ajattelemattomuudellaan.
Jos menen sinne, niin kissat ei onneksi voi syyttää minua siitä, että joutuivat kärsimään kenties ilman vessaa joka on puhdas ja ruokakin oli varmaan jo syöty eikä saanut olla vapaa ja mennä ulos! Ihan vaan mykkinä tuijottavat, niin kuin ei ois mitään syytä huoleen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinun tunteet on niin vaikeita, että ei todellakaan ole helppoa ratkaisua SINULLE. Normaali, psyykkisesti terve ihminen toimisi, eikä jäisi pyörittelemään tunteitaan koko päiväksi. Joko menet tai et.
Ei ole väärin olla menemättä, ajattelipa muut mitä tahansa. Kissat ei tuosta oikeasti kärsi. Voit kertoa miehellesi, ettet pysty hoitamaan kissoja ja on miehen syy, jos kissat kärsivät. Ei sinun tarvitse perustella, miksi et pysty hoitamaan. Sinulla on syy, sinun paha mieli, jonka mies aiheutti ajattelemattomuudellaan.
Näetkö sinäkin sen niin, että mies oli sen takana?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinun tunteet on niin vaikeita, että ei todellakaan ole helppoa ratkaisua SINULLE. Normaali, psyykkisesti terve ihminen toimisi, eikä jäisi pyörittelemään tunteitaan koko päiväksi. Joko menet tai et.
ap
Kyllä voit syyttää miestäsi. Hän aiheutti pahan mielesi. Sinun pitää pystyä nyt toimimaan tai päättämään, ettet tee mitään. Miehesi ei kuitenkaan tule ymmärtämään, että teki kovin pahasti väärin.
SitäPAITSI, mä olin just pessyt eilen illalla myöhään mun toppatakin, eli milläs mä oisin nyt aamulla mennyt, kun se on vielä kostea!? Hahaa. Jos asioista neuvotellaan, en laita takkia koneeseen. So simple. En muistanutkaan, äsken just huomasin, että mietinkin eilen tarkkaan, että koska mun pitää seuraavan kerran mennä jonnekin, että voinko pestä takkia....
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKyllä voit syyttää miestäsi. Hän aiheutti pahan mielesi. Sinun pitää pystyä nyt toimimaan tai päättämään, ettet tee mitään. Miehesi ei kuitenkaan tule ymmärtämään, että teki kovin pahasti väärin.
Vau, kiitos! Tähän äiti ei ois koskaan myöntynyt, sen mielestä mä olen itse syypää pahaan mieleeni!
Jos mua ois kohdeltu oikein lapsuudessa ja myöhemminkin (kalifornian tapauksesta näkee, ettei ikä ole este manipuloinnille), niin mä en yksinkertaisesti ois JATKANUT suhteita sellaisten tyhmien kanssa, kuin mies, jolle ei mene jakeluun toisen aikaa ja itsenäisyyttä arvostava kohtelu. Mutta koska kaikki oli aina mun syy, ei perusteita toimia toisin ollut.
ap
Vierailija kirjoitti:
SitäPAITSI, mä olin just pessyt eilen illalla myöhään mun toppatakin, eli milläs mä oisin nyt aamulla mennyt, kun se on vielä kostea!? Hahaa. Jos asioista neuvotellaan, en laita takkia koneeseen. So simple. En muistanutkaan, äsken just huomasin, että mietinkin eilen tarkkaan, että koska mun pitää seuraavan kerran mennä jonnekin, että voinko pestä takkia....
ap
Sinulla on pätevä syy olla menemättä. Mies on jättänyt kissat heitteille. Hänellä ei ole oikeutta olettaa, että sinulla on aukoton mahdollisuus tai halu auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKyllä voit syyttää miestäsi. Hän aiheutti pahan mielesi. Sinun pitää pystyä nyt toimimaan tai päättämään, ettet tee mitään. Miehesi ei kuitenkaan tule ymmärtämään, että teki kovin pahasti väärin.
Ja se mitä mies ajattelee ei mua hetkauta. Kissatkin ovat siinä mulle tärkeämpiä, kuin se mitä mies on siitä mieltä, loukkasiko minua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinulla on pätevä syy olla menemättä. Mies on jättänyt kissat heitteille. Hänellä ei ole oikeutta olettaa, että sinulla on aukoton mahdollisuus tai halu auttaa.
Ok, tämä kuulostaa hyvin viisaalta. Mun äidin mielestä mä oisin tässä tapauksessa ollut vastuullinen, koska tiesin kissoista tai jotain... No siis tiedän, jooo, mutta kun mulla ois se omakin elämäni. Kun siis tämä on ongelma myös isommassa mittakaavassa. Äitini hyväksyisi hyväksikäyttöni. Sanoo, ettei sille voi maailmassa mitään.
ap
Tässä ajassa kun olet ruikuttanut täällä olisit käynyt siellä 50 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on helppo päättää, etten tee mitään, jos asia ei kerran ole minun vastuullani. Sen jälkeen en kuuntele minkäänlaista marinaa enkä syytöstä siitä, että mun ois pitänyt tehdä jotain, vaikka ne kissat ois hirttäytyneet siellä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä ajassa kun olet ruikuttanut täällä olisit käynyt siellä 50 kertaa.
Joo, mutta nyt mulla ei ole enää niin paha mieli. Paljon hyödyllisempää siis tämä. En tiedä, jos kissoilla on nyt paha mieli, mutta älköön välittäkö, niinkö se meni?
ap
Kuka kissojen pahasta mielestä välittää tai kissojen tarpeista? Onneksi nehän on vaan kissoja.
ap
Siitäs saa mies arvonsa mukaan.
ap