Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Negatiiviset tunteet syntyvää lasta kohtaan

Vierailija
20.01.2018 |

Minulla on niitä nyt jatkuvasti. Toivon että kuitenkin kiintymys tulee kun lapsi syntyy.

Pahin ajatus on varmaan että kuinka yleinen on kohtukuolema ja voisiko se vielä sattua kohdalle.

Lapsi oli vuosia toivottu, oli lapsettomuushoitojakin. Sitten tuli alkuraskaudessa ero ja kaikki meni uusiksi. Tukiverkko lähti myös kokonaan. Se kai arveluttaa että miten selviän 100 prosenttisen yksin. Saan onneksi doulan kuitenkin synnytykseen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Anna lapsi sinne synnärille. Sitten sun tarvitsee selvitä vain synnytyksestä.

Vierailija
2/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pois antaminenkin käynyt mielessä. Pelkään eniten sitä että tulee tilanteita joista en selviä. Kun ei ole edes ketään kelle soittaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika neuvolapsykologille. Ensimmäinen askel on, että olet huomannut negatiiviset tunteesi syntyvää vauvaa kohtaan. Toinen askel on hakea itsellesi keskusteluapua ja suunnitella, minkälaista apua sinulla on oikeus saada vauvan syntyessä, jos tarvetta.

En jäisi tässä vaiheessa odottelemaan enää, jos negatiivisia tunteita vauvaa kohtaan on jatkuvasti, niin kun kuvaat.

Vierailija
4/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota neuvolassa rohkeasti puheeksi jo nyt että haluat antaa lapsen pois. Onko sinulla vanhempia lapsia?

Vierailija
5/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jo psykiatrisen sairaanhoitajan luona neuvolan kautta. Mutta siellä aika on mennyt puhuessa siitä miten selviän muuten kun elämä on muuttunut kokonaan. Ehkä voisin puhua siellä tästä enemmän.

On yksi vanhempi lapsi meillä. Jos päädyn antamaan lapsen pois, niin hän menisi todennäköisesti isälle. Ap

Vierailija
6/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä olet lisääntynyt ja vielä lapsettomuushoidoilla?

Vierailija
7/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pääsyä neuvolapsykologille. Hän on käsitellyt enemmän vauva-arkeen ja raskauteen liittyviä asioita kuin psyk.sh. Kerro ajatuksistasi. On luonnollista, että kun asiat eivät mene suunnitellulla tavalla ei kaikki tunnu oikealta ja hyvältä. Olet rohkea ja vahva ihminen kun myönnät kielteiset tunteet vauvaa kohtaan ja haet siihen apua. Muista että et ole ainoa joka niin kokee. Vauvasi kannalta on tärkeää että käsittelet tuntemuksiasi.

Vierailija
8/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syntymän jälkeen voit saada apua/tukea kunnan perhetyöltä. Jos negatiiviset tunteet vauvaa kohtaan jatkuvat Äimä ry:ltä voi saada vertaistukea.

Vierailija
9/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä olet lisääntynyt ja vielä lapsettomuushoidoilla?

Sen kun tietäisin. Tietty tilanne oli silloin ihan eri. Mutta nyt kun miettii kaikkia niiden toimineiden vaikutuksia ja sitten tämä elämä lasten kanssa onkin tätä, niin.. Olisinpa tajunnut oman parhaani.

Mutta luulen että jos en koskaan olisi hoidoissa ollut niin se olisi jäänyt minua vaivaamaan. Etten tietäisi mikä olisi lopputulos. Ap

Vierailija
10/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klö kirjoitti:

Vauvan syntymän jälkeen voit saada apua/tukea kunnan perhetyöltä. Jos negatiiviset tunteet vauvaa kohtaan jatkuvat Äimä ry:ltä voi saada vertaistukea.

Meillä on käynyt perhetyöntekijä eron jälkeen keskustelemassa esikoisen vanhemmuudesta ja yhteishuoltajuusesta.

En kokenut perhetyötä ollenkaan oikeaksi tukimuodoksi. Hän ei käytännössä auttanut missään.

Olen hakenut pela:lta tukihenkilöä ja tukiperhettä. Luulen että se olisi oikeampi ratkaisu, kun oma tukiverkosto puuttuu. Ap

Vierailija
11/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet ottanut selvää tukiperheen mahdollisuudesta. Koetko että tarvitset tukea arkeen mutta myös omien tuntemusten ja ajatusten käsittelyyn. Neuvolapsykologin kanssa kannattaa silti keskustella.

Vierailija
12/12 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun täytyy päättää, että aiot kääntää tunteesi "toisinpäin". En usko että pohjimmiltaan haluat antaa vauvan pois, mutta sen tiedät vain sinä. Ehkä sinua vain pelottaa tosi paljon, että epäonnistut?

Itse tulin omaa tyhmyyttäni raskaaksi 20-vuotiaana. Olin käynyt vain lukion. Tunsin itseni todella epäonnistuneeksi ja kaduin. En kuitenkaan halunnut aborttiakaan tehdä, ajattelin että jos en tulekaan raskaaksi enää uudelleen, ja se ei muutenkaan tuntunut oikealta. Mutta myös vauvan saaminen tuntui pahalta ja kadutti, mietin itsemurhaakin.

Olisin tarvinnut enemmän tukea asiaan kuin sain ja kuin hain. Jotain positiivisia tunteita lasta kohtaan ja iloakin kyllä oli heti alusta. Ajan kanssa totuin, että tämä oli ratkaisuni ja näin elämä meni. Rakastan lasta ja hän tuntuu omalta.

Vaikea sanoa, jos olisin päättänyt toisin, olisiko asiat menneet paremmin vai huonommin. Olisinko tottunut siihenkin elämään, vai katunut. Sitä en saa koskaan tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä