Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin hankittava luistimet

Vierailija
19.01.2018 |

Onko ihan yleistä että päiväkoti pyytää 3-5 vuotiaiden vanhempia hankkimaan luistimet ja harjoittelemaan viikonloppuna, että "lapsi pysyy sitten pystyssä päiväkodin luistelussa"? Meidän 3-vuotiaalla ei ole luistimia ja en haluaisi hankkia niitä sen takia, että niille on käyttöä ehkä sen pari viikkoa?? Lisäksi olen todella väsynyt ja stressaantunut töistä ja arjen pyörittämistä. En jaksaisi näitä päiväkodin viikottaisia vaatimuksia. Arggg menee hermot :( Lisäksi on eväsretkiä joka toinen viikko, jolle vanhemmat pakkaavat eväät lapselle mukaan. Joka toinen viikko on sitten jumppa. Maanantaisin taas on lelupäivä. Seuraavaksi varmaan täytyy ostaa sukset ja monot t. Väsynyt äiti

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää näiden luistimien ja suksien hankkimisesta kitisevien vanhempien lapset. Sisälläkö kaikki vapaa-aika kyyhötetään, vai miksei haluta opettaa lapsia jo pienestä pitäen liikkumaan ulkoilmassa? Luistelu vapaapäivänä ei tee pahaa vanhemmillekaan, saattaa väsynyttäkin vaikka hieman piristää.

Minusta on ainakin tärkeämpää että lapsi saa ennemmin tervettä, hyvää ja puhdasta ravitsevaa ruokaa kuin välineitä joita käytetään vain muutama kerta vuodessa ja sitten seuraavana vuonna olisi jo taas pakko ostaa uudet kun vanhat jäävät pieniksi.

Luistimet ovat hintaluokkaa 80-500 euroa

Kypärät on hintaluokkaa 50-110 euro

Kenttävuorot ovat hintaluokkaa 110-200 e/h

Sukset ovat hintaluokkaa 30-150 euroa

Monot ovat hintaluokkaa 30-150 euroa

Hiihtokeskuksen sisään pääsy on 9 e/kerta

Kyllä siinä pyörii monella silmät päässä.

Luistimet ovat käytettynä hintaluokkaa 5-15 euroa.

Yleisellä luistelukentällä luistelusta ei tarvitse maksaa.

Sukset ovat käytettynä hintaluokkaa 10-20 euroa.

Monot ovat käytettynä hintaluokkaa 5-10 euroa.

Hiihtoladuilla käymisestä ei tarvitse maksaa.

Välineitä voi ja kannattaakin kierrättää sisarukselta toiselle ja vaikka välissä lainata kavereiden lapsille.

Kaikki ei asu hiihtoladun vieressä? Meillä hiihtäminen maksaa vähän yli 15 e/kerta.

Vierailija
42/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää näiden luistimien ja suksien hankkimisesta kitisevien vanhempien lapset. Sisälläkö kaikki vapaa-aika kyyhötetään, vai miksei haluta opettaa lapsia jo pienestä pitäen liikkumaan ulkoilmassa? Luistelu vapaapäivänä ei tee pahaa vanhemmillekaan, saattaa väsynyttäkin vaikka hieman piristää.

Torstaina kerrottiin ap:lle asiasta ja ensi viikolla eli ehkä jo heti maanantaina on luistelua. Jos viikonlopuksi olisi menossa johonkin (vaikkapa mökille hiihtelemään) ei siis olisi lainkaan aikaa vaadittuun harjoitteluun. Luistelu ei kuitenkaan voinut olla päiväkodille mikään yllätys.

Luistinten hankinnasta valittaminen on kyllä kohtuutonta, käytettyjä löytyy talvisin joka koossa ja todella halvalla. Kypäräkään ei paljoa maksa, jos ei sitä valmiiksi löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt, menevätkö lapset pelaamaan golfia keväällä. Jos eivät, niin en hanki niitä luistimiakaan. Enkä edes pianoa. Päiväkoti ei voi päättää lapsenn harrastuksia.

Vierailija
44/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ainakin tärkeämpää että lapsi saa ennemmin tervettä, hyvää ja puhdasta ravitsevaa ruokaa kuin välineitä joita käytetään vain muutama kerta vuodessa ja sitten seuraavana vuonna olisi jo taas pakko ostaa uudet kun vanhat jäävät pieniksi.

Olet oikeassa! Perheessä voi ollaa lapsia useampia, koulu vaatii ja päiväkoti vaatii! Ei ole todellista, lapsi inhoaa luistelua, mutta pakkoa hankkia päiväkodin takia? Silmät putoaa päästä! Lapsiperheillä on oikeitakin menoja ilman päiväkotien vaatimuksia!

Vierailija
45/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti-ikäisen luistimet tai sukset ja monot ei niin paljon kulu, etteikö niitä voisi kierrättää useammallakin lapsella. Rahasta se siis ei ainakaan ole kiinni. Ainakin tuo meidän paikallinen fb-kirppis on ollut jo pari kuukautta täynnä erityisesti lasten urheiluvälineiden osto- ja myynti-ilmoituksia.

Kyllä ne 5 vuota vanhat monot on vanhat! Ja niitä suksia tai luistimia ei edes tarvita joka vuosi.

Miten se monojen vanhuus ilmenee? Rypistyvät ja alkavat huastella karjalan murteella?

Vierailija
46/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vanhempi ei halua lastensa kehittyvän samaan tahtiin muut? Aika julmaa, kun lapsi ei saa päättää.

Vierailija
47/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyl se luistelutaito kuuluu perustaitoihin. Vie se mukelo luistelukouluun niin tulee luistimille muutakin käyttöä.

Juu kuuluu, mutta 3-vuotias hei haloo.

Vierailija
48/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa! Perheessä voi ollaa lapsia useampia, koulu vaatii ja päiväkoti vaatii! Ei ole todellista, lapsi inhoaa luistelua, mutta pakkoa hankkia päiväkodin takia? Silmät putoaa päästä! Lapsiperheillä on oikeitakin menoja ilman päiväkotien vaatimuksia!

Vierailija
49/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torstaina kerrottiin ap:lle asiasta ja ensi viikolla eli ehkä jo heti maanantaina on luistelua. Jos viikonlopuksi olisi menossa johonkin (vaikkapa mökille hiihtelemään) ei siis olisi lainkaan aikaa vaadittuun harjoitteluun. Luistelu ei kuitenkaan voinut olla päiväkodille mikään yllätys.

Luistinten hankinnasta valittaminen on kyllä kohtuutonta, käytettyjä löytyy talvisin joka koossa ja todella halvalla. Kypäräkään ei paljoa maksa, jos ei sitä valmiiksi löydy.

Tuskin se vanhemmillekaan on mikään yllätys, että luistelua on tammi-helmikuussa, yleensä pakkaskeleillä. Välineet ehtii ostaa viimeistään joulun jälkeen alennusmyynneistä.

Ja joo, toki voi jättää luistimet hankkimatta. Lapsi saa kyllä päivähoitoa. Mutta se kannattaa ajatella mahdollisuutena, joka tarjotaan.

Vierailija
50/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyl se luistelutaito kuuluu perustaitoihin. Vie se mukelo luistelukouluun niin tulee luistimille muutakin käyttöä.

Juu kuuluu, mutta 3-vuotias hei haloo.

Kyllä. Kolmevuotias on just oikeen ikäinen.

Vierailija
51/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti-ikäisen luistimet tai sukset ja monot ei niin paljon kulu, etteikö niitä voisi kierrättää useammallakin lapsella. Rahasta se siis ei ainakaan ole kiinni. Ainakin tuo meidän paikallinen fb-kirppis on ollut jo pari kuukautta täynnä erityisesti lasten urheiluvälineiden osto- ja myynti-ilmoituksia.

Kyllä ne 5 vuota vanhat monot on vanhat! Ja niitä suksia tai luistimia ei edes tarvita joka vuosi.

Mitä sitten vaikka olisivatkin vanhat? Päiväkoti- ja kouluikäisillä tuskin on mitään väliä onko väritys tältä vuodelta vai viiden vuoden takaa.

Vierailija
52/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs haukkuko lihavia. Täällä 100kg/175cm. Meillä lapsilla luistimet heti 2v. Sukset 3v. Ja pyörät heti kun kävelemään oppivat.

Paljon ollaan ulkona, kun päivät istun toimistolla. Mies tekee fyysistä työtä, niin minä ulkoilutan. Hyvää vastapainoa ajatustyölle.

Liikun myös työmatkat pyörällä, mutta en varsinsisesti laihduta. Se ei silti tarkoita, että en haluaisi lapseni osaavan ikätasoisesti asioita ja liikkuvan.

Vierailija
53/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vein läjän luistimia Hopeen.

Luistimia me on saatu naapurilta ja kaverien perheiltä viidet. Sukset samaten kiertää.

Eli pelkän terotuksen hinnalla selviää, jos vaan vähän näkee vaivaa.

Kuka ostaa kolmevuotiaalle päiväkotiin 500 euron luistimet?😂😂😂😂

Vierailija
54/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hankkinut kuuliaisesti luistimet 3-vuotiaasta alkaen päiväkotiin ja vapaa-ajallakin on käyty jäällä, mutta kahden lapsen kokemuksella sanoisin, että homma on ollut eskarivuoteen saakka jäällä kävelyä ja väkipakolla sitäkin. Sitten ovat yhtäkkiä hiffanneet homman.

Itse sain ekat luistimeni, kun luistelu alkoi ekalla luokalla. Tammikuun alussa syntyneenä olin jo kahdeksanvuotias, ja parissa viikossa olin taitavampi luistelija kuin luokkakaverini, jotka olivat aloittaneet vuosia aiemmin. Olin tosin hiihtänyt paljon. Mutta sanoisin, että luistelun herkkyyskausi on aika harvalla 3-vuotiaana.

Joo, ehkä noin meni sun lapsuudessa, mutta tuskin enää. Et saa enää kouluikäisenä kiinni ainakasn niitä, jotka harrastavat luistelua. Paikallisessa luisteluseurassa huomaa, miten taitavia monet 3-5-vuotiaatkin jo ovat.

Vierailija
55/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Myin Oman lapsen luistimet torissa kympillä joten Ei voi heittää ettei olis varaa. Jännää et on vanhempia jotka Ei tahdo lapsen parasta ja tue. On myös niitä jotka eivät vaan saa aikaiseksi mitään. Pyytäisivät vaikka kummitädin sitten käyttämään luistelemassa.

Vierailija
56/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aijon ottaa lapseni pois päiväkodista niin loppuu ne vaatimukset. Mun lapsen ei tarvitse lusitella.

Vierailija
57/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko hankkia luistimia. Jos päiväkodista löytyy sopivan kokoiset luistimet niin lapsi voi lainata niitä, tai sitten skippaa luistelun ja on toisessa ryhmässä sillä aikaa. Harvemmin muutenkaan koko lössi lähtee samaan aikaan luistelemaan.

t. Lto

Vierailija
58/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hankkinut kuuliaisesti luistimet 3-vuotiaasta alkaen päiväkotiin ja vapaa-ajallakin on käyty jäällä, mutta kahden lapsen kokemuksella sanoisin, että homma on ollut eskarivuoteen saakka jäällä kävelyä ja väkipakolla sitäkin. Sitten ovat yhtäkkiä hiffanneet homman.

Itse sain ekat luistimeni, kun luistelu alkoi ekalla luokalla. Tammikuun alussa syntyneenä olin jo kahdeksanvuotias, ja parissa viikossa olin taitavampi luistelija kuin luokkakaverini, jotka olivat aloittaneet vuosia aiemmin. Olin tosin hiihtänyt paljon. Mutta sanoisin, että luistelun herkkyyskausi on aika harvalla 3-vuotiaana.

Joo, ehkä noin meni sun lapsuudessa, mutta tuskin enää. Et saa enää kouluikäisenä kiinni ainakasn niitä, jotka harrastavat luistelua. Paikallisessa luisteluseurassa huomaa, miten taitavia monet 3-5-vuotiaatkin jo ovat.

Miksi pitäisi saada luisteluseuralainen kiinni? Eihän se luisteluseuralainenkaan saa kiinni viulistilahjakkuutta, joka on soittanut jo monta vuotta.

Vierailija
59/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan kiva, että lapsilla on päiväkodissa aktiviteetteja. Tässä nyt lähinnä on se pointti että asioista tulisi kertoa hyvissä ajoin. Ehkä olen sitten tyhmä kun en tajunnut että 3 vuotiaat käy päiväkodissa luistelemassa. Me asutaan etelä- Suomessa, joten niille luistimilla ei täällä välttämättä ole pitkään käyttöä, ellei käy hallissa. Varmaan ihan eri tilanne jossain Rovaniemellä. Lisäksi tässä ei nyt jää aikaa käydä kirppareilla joten ne on ostettava urheiluliikkeestä. Ne ei myöskään mahdu lapselle enää ensi talvena. Näitä asioita tässä mietin. Ilmeisesti voi jättää osallistumasta tuohon luisteluun, mutta onko sitten kiva sille lapselle jos muut pääsee. Entä jos joillakin ei ole varaa luistimiin? En puhu nyt itsestäni, mutta varmaan näitäkin perheitä on. Ap

Vierailija
60/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kaverin vanhemmat paasaa aina juuri noin: en varmalla osta, ei ole pakko ja kyllä myöhemminkin ehtii ja peruskoulun kuuluu olla ilmainen.

Voin kertoa että se on sille kaverille ihan helvetin raskasta, kun sehän se siellä koulun liikkatunnilla sitten on se, joka ei osaa mitään.

Olen nyt sitten jo kahtena talvena vienyt senkin luistelemaan, oman lapsen vanhoilla luistimilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme