Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin hankittava luistimet

Vierailija
19.01.2018 |

Onko ihan yleistä että päiväkoti pyytää 3-5 vuotiaiden vanhempia hankkimaan luistimet ja harjoittelemaan viikonloppuna, että "lapsi pysyy sitten pystyssä päiväkodin luistelussa"? Meidän 3-vuotiaalla ei ole luistimia ja en haluaisi hankkia niitä sen takia, että niille on käyttöä ehkä sen pari viikkoa?? Lisäksi olen todella väsynyt ja stressaantunut töistä ja arjen pyörittämistä. En jaksaisi näitä päiväkodin viikottaisia vaatimuksia. Arggg menee hermot :( Lisäksi on eväsretkiä joka toinen viikko, jolle vanhemmat pakkaavat eväät lapselle mukaan. Joka toinen viikko on sitten jumppa. Maanantaisin taas on lelupäivä. Seuraavaksi varmaan täytyy ostaa sukset ja monot t. Väsynyt äiti

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyl se luistelutaito kuuluu perustaitoihin. Vie se mukelo luistelukouluun niin tulee luistimille muutakin käyttöä.

Ap.n nimimerkki oli väsynyt äiti. Silloin perusarkikin vie voimat.

Tekee hyvää itsellekin tehdä asiat kunnolla. Menee vaikka kävelylle sillä aikaa kun lapsi luistelee.

Hmm. Kolmevuotias lapsi yksin luistelemassa kuulostaa kallonmurtumalta ja 50 tikiltä viiltohaavaan.

Vierailija
22/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ollaan saatu käytettynä pieniä luistimia ja sukset.

Viime vuonna piti hankkia sukset eikä hiihtoa ollut kertaakaan,2kertaa luistelivat.

Tänään oli hiihtoa,onneksi vanhat monot mahtui vielä jalkaan.

Luistimet ostettiin ,ostin myös itselle ja pari kertaa ollaan käyty jo jäällä.

Edellisen kerran olin luistellut -95

Suksia en kyllä ikinä osta lapselle,hiihto on ihan perseestä.

Vierailija
24/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niitä pentuja, jotka eivät ekalla osaa osaa hiihtää, luistella eikä uida. Lihavat vanhemmat.

Juu tosi lihava, 54 kg täyttä läskiä. Me muuten kävellään joka paikkaan ja hyötyliikutaan muutenkin. Paljon itse painat ja mitä liikuntaa harrastat?

Vierailija
25/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ekaluokkalaisella luistimet, mutta suksia en todellakaan osta. Täällä helsingissä niillä ei käyttöä juuri ole.

Vierailija
26/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän päiväkodissa Vantaalla sekä luistellaan että hiihdetään. Tosin luisteluun ei oteta lapsia, jotka eivät vielä ole luistelleet.

Meillä Ylöjärvellä. Luistelurata pihassa, jossa voi harjoitella kelkalla. Hoitajat vievät lapsia pulkalla radalle. Hiihtoladut vieressä, jossa harjoitellaan.

Koulussa lapset jo taitavia ja luistimien sitominen ja suksien kiinnitys opetetaan.

Vierailija
27/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa, kun lapsille järjestetään päiväkodissa vaihtelevaa ja mielenkiintoista tekemistä. Pitää vanhempienkin nähdä turhaan vaivaa jälkikasvunsa eteen, kun ei voikaan vaan aamuisin jättää lapsia varastoon odottamaan.

Vierailija
28/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyl se luistelutaito kuuluu perustaitoihin. Vie se mukelo luistelukouluun niin tulee luistimille muutakin käyttöä.

Ap.n nimimerkki oli väsynyt äiti. Silloin perusarkikin vie voimat.

Tekee hyvää itsellekin tehdä asiat kunnolla. Menee vaikka kävelylle sillä aikaa kun lapsi luistelee.

Hmm. Kolmevuotias lapsi yksin luistelemassa kuulostaa kallonmurtumalta ja 50 tikiltä viiltohaavaan.

Se lapsi olis niinku luistelukoulussa kuten kontekstissa selkeästi kerrottiin...

Meillä tuli kaikille lapsille kouluista edellisenä päivänä se info että luistellaan. Eli eilen tuli tieto ja tänään luistelivat.

Itse katsoin viikonloppuna että näin varmaankin tulee käymään (säätiedot) ja päivitin jokaisen luistelukassik valmiiksi eteiseen.

Vierailija
29/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululoman aikoihin on hyvä katsoa luistimet ja sukset kuntoon sekä päiväkotilaisella ja koululaisella. Monipuolinen liikunta tukee lapsen aivojen kehitystä. Itse en ole niin nauttinut luistelusta ja hiihdosta, mutta olen niitä lasten kanssa talvisin jonkin verran harrastanut ja hetkittäin on ollut ihan kivaakin.

Vierailija
30/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just niitä pentuja, jotka eivät ekalla osaa osaa hiihtää, luistella eikä uida. Lihavat vanhemmat.

Juu tosi lihava, 54 kg täyttä läskiä. Me muuten kävellään joka paikkaan ja hyötyliikutaan muutenkin. Paljon itse painat ja mitä liikuntaa harrastat?

Hiihdän ja luistelen. Hoikka urheilullinen. Kesäsin uin ja juoksen.

Vierailija
31/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää näiden luistimien ja suksien hankkimisesta kitisevien vanhempien lapset. Sisälläkö kaikki vapaa-aika kyyhötetään, vai miksei haluta opettaa lapsia jo pienestä pitäen liikkumaan ulkoilmassa? Luistelu vapaapäivänä ei tee pahaa vanhemmillekaan, saattaa väsynyttäkin vaikka hieman piristää.

Minusta on ainakin tärkeämpää että lapsi saa ennemmin tervettä, hyvää ja puhdasta ravitsevaa ruokaa kuin välineitä joita käytetään vain muutama kerta vuodessa ja sitten seuraavana vuonna olisi jo taas pakko ostaa uudet kun vanhat jäävät pieniksi.

Luistimet ovat hintaluokkaa 80-500 euroa

Kypärät on hintaluokkaa 50-110 euro

Kenttävuorot ovat hintaluokkaa 110-200 e/h

Sukset ovat hintaluokkaa 30-150 euroa

Monot ovat hintaluokkaa 30-150 euroa

Hiihtokeskuksen sisään pääsy on 9 e/kerta

Kyllä siinä pyörii monella silmät päässä.

Vierailija
32/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäisen luistimet tai sukset ja monot ei niin paljon kulu, etteikö niitä voisi kierrättää useammallakin lapsella. Rahasta se siis ei ainakaan ole kiinni. Ainakin tuo meidän paikallinen fb-kirppis on ollut jo pari kuukautta täynnä erityisesti lasten urheiluvälineiden osto- ja myynti-ilmoituksia.

Vierailija
33/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyytänyt osoittamaan sieltä VASUsta, että missä on luistimet tms. määritelty pakollisiksi hankinnoiksi. Ei missään. Luistelua 2 kertaa talvessa - kiitos ei. Ihan sama, jos pitäisi tuoda jo mainittu tabletti, lumilauta, tennismaila, golfsetti jne. Päivähoidossa ollaan päivähoidossa, en suostu maksamaan jääajasta ja kuljetuksista. Luistelu kun tarkoittaa sitä, että perjantaina päiväkoti suljetaan klo 12, koska aikuiset kokoontuvat suunnittelemaan.

Vierailija
34/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää näiden luistimien ja suksien hankkimisesta kitisevien vanhempien lapset. Sisälläkö kaikki vapaa-aika kyyhötetään, vai miksei haluta opettaa lapsia jo pienestä pitäen liikkumaan ulkoilmassa? Luistelu vapaapäivänä ei tee pahaa vanhemmillekaan, saattaa väsynyttäkin vaikka hieman piristää.

Minusta on ainakin tärkeämpää että lapsi saa ennemmin tervettä, hyvää ja puhdasta ravitsevaa ruokaa kuin välineitä joita käytetään vain muutama kerta vuodessa ja sitten seuraavana vuonna olisi jo taas pakko ostaa uudet kun vanhat jäävät pieniksi.

Jos välineitä käytetään vain muutaman kerran, ne saa varmasti hyvällä hinnalla eteenpäin. Vielä fiksumpi tosin hankkii ne alun alkaenkin käytettyinä.

Vierailija
35/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luistimet on hyvä hankkia kun viimeistään koulussa tarvitaan. Yksi asia koulussa ahdistaa vähemmän kun osaa jo luistella. Ei tarvitse jännittää sitä et muut osaa ja itse ei. 

Minä opetin omille lapsilleni luistelemisen, ratsastuksen, uimahypyt, liitovarjoilun, derivoinnin, ranskan kieliopin ja kompassin käytön ennen ekaluokkaa.

Heitä ei sitten ahdistanut, kun osasivat jo kaiken.

Vierailija
36/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan älytöntä, jo päiväkotiin pitää ostaa välineitä? Aivan turhaa, voisivat harrastaa pulkkamäkeä tai jotain muuta lumileikkiä. Ei tarvitse päiväkoti-iässä ostaa kaikkia mahdollisia harrastusvälineitä, pientä rajaa tässäkin leikissä. Ja vielä pitäisi lapsi opettaa ensin, no huhhuh. Inhoan vieläkin luistimia ja suksia, vaikka siihen (koulussa vasta) pakotettiin. Ikää sentään jo yli 50 v. :)

Vierailija
37/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luistimet ovat käytettynä hintaluokkaa 5-15 euroa.

Yleisellä luistelukentällä luistelusta ei tarvitse maksaa.

Sukset ovat käytettynä hintaluokkaa 10-20 euroa.

Monot ovat käytettynä hintaluokkaa 5-10 euroa.

Hiihtoladuilla käymisestä ei tarvitse maksaa.

Välineitä voi ja kannattaakin kierrättää sisarukselta toiselle ja vaikka välissä lainata kavereiden lapsille.

Vierailija
38/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut kuuliaisesti luistimet 3-vuotiaasta alkaen päiväkotiin ja vapaa-ajallakin on käyty jäällä, mutta kahden lapsen kokemuksella sanoisin, että homma on ollut eskarivuoteen saakka jäällä kävelyä ja väkipakolla sitäkin. Sitten ovat yhtäkkiä hiffanneet homman.

Itse sain ekat luistimeni, kun luistelu alkoi ekalla luokalla. Tammikuun alussa syntyneenä olin jo kahdeksanvuotias, ja parissa viikossa olin taitavampi luistelija kuin luokkakaverini, jotka olivat aloittaneet vuosia aiemmin. Olin tosin hiihtänyt paljon. Mutta sanoisin, että luistelun herkkyyskausi on aika harvalla 3-vuotiaana.

Vierailija
39/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, kun ei olla valmiita hankkimaan omalle lapselle välineitä.

Miltähän lapsesta tuntuu, kun toisilla on?

Voiko jopa tulla kiusatuksi?

Vierailija
40/184 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti-ikäisen luistimet tai sukset ja monot ei niin paljon kulu, etteikö niitä voisi kierrättää useammallakin lapsella. Rahasta se siis ei ainakaan ole kiinni. Ainakin tuo meidän paikallinen fb-kirppis on ollut jo pari kuukautta täynnä erityisesti lasten urheiluvälineiden osto- ja myynti-ilmoituksia.

Kyllä ne 5 vuota vanhat monot on vanhat! Ja niitä suksia tai luistimia ei edes tarvita joka vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä