Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen 2h päivässä isompien sisarusten kanssa keskenään kotona??

Vierailija
19.01.2018 |

Mietin miten järjestetään lastenhoito, kun itse teen iltatöitä ja nyt miehen työajat muuttuivat niin, että kumpikaan meistä vanhemmista ei olisi kotona klo 18.30-20.30 2-3 päivänä viikossa.
Anoppi asuu kyllä samassa kaupungissa, mutta aika härdelliä kahden tunnin takia viedä ja hakea varsinkin kun meillä vaan yksi auto joten miehen pitäisi lähteä kahdella eri bussilla hakemaan töiden jälkeen, menisi iltakymppiin että olisivat kotona..anoppiakaan (75v) ei meille viitsi vaivata kun hän menee nukkumaan jo 21 normaalisti.
Elikkä pärjäiskö teidän mielestä nuo sen kaksi tuntia keskenään iltaisin, eskarilainen eli 6.5v, 11v ja 13v ? Ihan fiksuja lapsia on kyllä että ei ne mitään hölmöyksiä keksi ja itse olen puhelimen päässä tavoitettavissa koko ajan.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.30 asti kuulostaa kyllä mun korvaan aika myöhäiseltä koska noin pienen pitäis alkaa jo rauhottua iltatoimiin siinä vaiheessa

Vierailija
62/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20.30 asti kuulostaa kyllä mun korvaan aika myöhäiseltä koska noin pienen pitäis alkaa jo rauhottua iltatoimiin siinä vaiheessa

No, minä 11 vuotiaana jo käskin 6v sisarukseni hammaspesulle ja nukkumaan. En joka ilta, vain niinä iltoina kun vanhemmilla ylitöitä. T se joka vahti 11 vuotiaana 3 ja 5v nuorempiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä 11 vuotiaana jo käskin 6v sisarukseni hammaspesulle ja nukkumaan. En joka ilta, vain niinä iltoina kun vanhemmilla ylitöitä. T se joka vahti 11 vuotiaana 3 ja 5v nuorempiaan.

No jos on pakko niin on pakko. Eihän siihen nyt kuole mutta itse kun jouduin olemaan tuon ikäsenä usein isosiskoni kanssa kotona illalla kahdestaan niin kaipasin kovasti aikuista

Vierailija
64/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tiedoilla voit hyvin jättää. Jos tulee joku tilanne, pääset teoriassa kotiin 15-20 minuutissa. Teroitat vaan lapsille että mitä tehdä jos tulee joku hätätilanne, ja sovitte ettei kukaan heistä lähde mihinkään tai tuo kavereita kylään tuona aikana, ettei meno eskaloidu. Hyvää harjoitusta tulevaa varten.

Vielä 1990-luvulla minä ekaluokkalaisena hain koulusta tullessani päiväkodista 4-v pikkusiskoni, ja oltiin yhdessä kotona kolmas- ja neljäsluokkalaisten sisarusteni kanssa. Nykyään ollaan hieman liiankin tarkkoja joskus. 

Vierailija
65/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa kehittyneessä maassa tuollaista ei voisi edes harkita. Suomessa todellakin lapsia jätetään heitteille.

Vierailija
66/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan tarvi mitään hoitajaa.

Vierailija
67/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä anopilta suoraan, että miten hän suhtautuu..että voisiko auttaa kerran, kaksi viikossa...puhu lastesi kanssa, että miten he suhtautuvat asiaan. Maksa lapsillesi pieni korvaus.. eskarilainen katselee tuon ajan padista ohjelmaa sujuvasti. Lapset voivat vuorotella..eiköhän tuo järjesty. PUHU ja käytä JÄRKEÄ

Sukulaisia EI KÄYTETÄ itsestään selvänä orjatyövoimana...hox vaan eräskin sukukunta Turussa! Sääliksi köy eläkkeellejäänyttä äitönne. Häpeäisistte..voi kun tietäisitte miten halveksivasti hän teistä puhuu.

Vierailija
68/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehelle raha tärkeämpää, kuin lapset?

Miksi niitä on tehty?

Työ on tärkeämpää koska ilman työtä ja rahaa lapsia ei elätetä. Eikä itseä.

Vierailija
69/70 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä koulu yläasteikäisellä kärsii, kun illat hoitaa pikkusisarta. Milloin tekee läksyt ja lukee kokeisiin? Milloin harrastaa ja tapaa kavereita?

Mummo taksilla lapsenlikaksi tai joku opiskelija.

Illat? Parina iltana viikossa on sisarusten kans, muu aika kavereihin ja harrastuksiin. Halojaa.

70/70 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä koulu yläasteikäisellä kärsii, kun illat hoitaa pikkusisarta. Milloin tekee läksyt ja lukee kokeisiin? Milloin harrastaa ja tapaa kavereita?

Mummo taksilla lapsenlikaksi tai joku opiskelija.

MItä "hoitamista" jossain 6-vuotiaassa parin tunnin ajan edes on? Ei tuollainen lapsi normaalisti kaipaa muuta kun seuraa ja tunteen siitä ettei ole yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä