Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen 2h päivässä isompien sisarusten kanssa keskenään kotona??

Vierailija
19.01.2018 |

Mietin miten järjestetään lastenhoito, kun itse teen iltatöitä ja nyt miehen työajat muuttuivat niin, että kumpikaan meistä vanhemmista ei olisi kotona klo 18.30-20.30 2-3 päivänä viikossa.
Anoppi asuu kyllä samassa kaupungissa, mutta aika härdelliä kahden tunnin takia viedä ja hakea varsinkin kun meillä vaan yksi auto joten miehen pitäisi lähteä kahdella eri bussilla hakemaan töiden jälkeen, menisi iltakymppiin että olisivat kotona..anoppiakaan (75v) ei meille viitsi vaivata kun hän menee nukkumaan jo 21 normaalisti.
Elikkä pärjäiskö teidän mielestä nuo sen kaksi tuntia keskenään iltaisin, eskarilainen eli 6.5v, 11v ja 13v ? Ihan fiksuja lapsia on kyllä että ei ne mitään hölmöyksiä keksi ja itse olen puhelimen päässä tavoitettavissa koko ajan.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pärjäävät, jos ovat normijärkisiä ja selkeät pelisäännöt kotona on sovittu.

Meillä 9v ei saanut hakea pikkusiskoa 6v päiväkodista, vaan piti palkata naapurin täti hakemaan.

Jonain päivinä viikossa lapset olivat muutaman tunnin keskenään, jos molemmat vanhemmat olivat iltavuorossa. Etähoito toimi puhelimitse, lapset kasvoivat itsenäisiksi ja omatoimisiksi. Jälkeenpäin ovat kyllä kertoneet, miten huijasivat joissain sovituissa säännöissä...

Vierailija
22/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin penskoina vaikka ei ollut kännyköitäkään. Tosin oli vanhempien työnumerot ja talkkarin kanssa oli sovittu että jos tulee hätä niin mennään soittamaan ovikelloa.

Ylpeitä oltiin kun pärjättiin se pari tuntia. Meillä oli aina eväätkin valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että sinun vanhemmat lapsesi, eivät ole vastuussa sinun nuoremmista lapsista. Sinä olet.

Olisit miettinyt aboorttia tai et olisi pannut paljaalla. Noitakaan penikoita ei olisi.

Kiitos tästä fiksusta neuvosta, yritän muistaa jatkossa...(ai niin, meidän lapsiluku on kyllä täynnä😂)

Ei mulla ole mitään ongelmaa lopettaa töitä kokonaan siksi aikaa että lapset on niin isoja että pärjää keskenään, yritänpä tässä kuitenkin tehdä jotain järkevää enkä vaan maata kotona päivärahaa nostellen..

Vierailija
24/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mun mielestäkään ei ole oikein sitä 13-vuotiasta kohtaan. Liian suuri vastuu. Oma nyt 15-v ainakin halusi/haluaa viettää aikaa kavereiden kanssa, harrastuksissa jne. Järjestin lastenhoidon muulla tavalla.

Kyllä 15-vuotiaalta voi ja pitää jo jotain kotihommia vaatia. Jos on kaksi iltaa viikossa kotona kiinni pari tuntia vahtimassa pikkusisaruksia niin siihen saa olla tyytyminen. 15-vuotias kulkee kuitenkin rööki kädessä tuolla ja esittää niin isoa.

Olin itse 13-vuotiaana yhden kesän vahtimassa 2-vuotiaita kaksosia eikä silloin todellakaan ollut kännyköitä. Silloin ei tosin enää 2-vuotiaat käyttäneet vaippoja. Lapsenlikkana olin usein esim. isän työkavereilla ja naapureilla jos vanhemmilla oli jotain iltamenoa. 13 -vuotias käy hyvin siihen jos ei ihan pikkuvauvoista ole kyse.

Vierailija
25/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa maailmaa isommat lapset huolehtivat pienemmistä sisaruksistaan.

Vierailija
26/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen huonot vanhemmet, jotka eivät eskarille keksi hoitoa.

Vierailija
27/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa. Tässä kaikki sanovat, että voi sisarukset vahtia ym. Mutta kun mennään keskusteluun, jossa jutellaan suurperheistä, niin jo heidät haukutaan huonoiksi vanhemmiksi, jos isommat joutuvat vahtimaan pienempiään.

Vierailija
28/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että sinun vanhemmat lapsesi, eivät ole vastuussa sinun nuoremmista lapsista. Sinä olet.

Olisit miettinyt aboorttia tai et olisi pannut paljaalla. Noitakaan penikoita ei olisi.

Kiitos tästä fiksusta neuvosta, yritän muistaa jatkossa...(ai niin, meidän lapsiluku on kyllä täynnä😂)

Ei mulla ole mitään ongelmaa lopettaa töitä kokonaan siksi aikaa että lapset on niin isoja että pärjää keskenään, yritänpä tässä kuitenkin tehdä jotain järkevää enkä vaan maata kotona päivärahaa nostellen..

Miksi sinä olet tehnyt lapsia, jos et niitä pysty huolehtimaan?

Onko lapsesi niin huonoja, että työkin menee niiden edelle?

Vierailija
29/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13-vuotias kuopus, jonka voisin kuvitella vahtimassa 6-vuotiasta silloin tällöin. 2-3 iltaa viikossa on kyllä aika paljon. Hankala tilanne teillä.

Toisaalta, joskus tuntuu, että nykynuorilla on liian vähän vastuuta mistään. Menneet sukupolvet ovat joutuneet lapsenvahdeiksi jo paljon nuorempina. Yksikin tuttu kuulemma vahti kokonaisen kesän naapurin lasta ollessaan vasta 11-vuotias. Ei kylläkään muistellut sitä aikaa lämmöllä.

Vierailija
30/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yh. Äiti. Jättää eskarin vaille huolehtimista. Uusi mies menee edelle.

Vierailija
31/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lastensuojelusta, mitä mieltä he ovat.

Onko huostaanoton paikka.

Vierailija
32/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Miehellä siis uusi työ joka toi tullessaan nämä vuorot, hän ei voi niistä tällä hetkellä neuvotella, hän tienaa kuitenkin pääosan taloutemme tuloista. Omat vuoroni voisin ehkä juuri ja juuri saada neuvoteltua max siihen 2 arki-iltaan viikossa, aika hankalaa on kun on niin iltapainotteinen työ. Jospa nyt jotenkin saataisiin tämä kevätkausi hoidettua, tosin jos sattuu hyvin osumaan vuorot niin voi olla sellainenkin viikko välillä että ei satu ollenkaan päällekkäisiä iltavuoroja, mutta pahimmillaan tosiaan voisi sen 2 tai 3 olla viikossa.

Toki työ on tärkeämpi, kuin kiljuvat lapset.

Miehesi pääsee eroon perheestään. Ehkä vähän vähän virasta pimppaakin. Paras, ettei tarvi noita pentuja hoitaa.

Vierailija
33/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa. Tässä kaikki sanovat, että voi sisarukset vahtia ym. Mutta kun mennään keskusteluun, jossa jutellaan suurperheistä, niin jo heidät haukutaan huonoiksi vanhemmiksi, jos isommat joutuvat vahtimaan pienempiään.

Nyt oli kyse vain 2-3 iltaa viikossa, pari tuntia. Isossa perheessä se on päivittäistä.

Vierailija
34/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehelle raha tärkeämpää, kuin lapset?

Miksi niitä on tehty?

Vierailija
35/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyse vain 2-3 iltaa viikossa, pari tuntia. Isossa perheessä se on päivittäistä.

Lastensuojeluun yhteyttä. :-)

Vierailija
36/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä täälläkin pyöriviä pullamössöjä saa kasvatettua niin ettei teineiltä mitään vaadita. Sitten jäädään sohvaperunaksi tukien varaan makoilemaan kun ei ole totuttu ottamaan vastuuta edes itsestä.

Vierailija
37/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 1 luokkalainen samanikäinenkin JOUTUU huom. sama ikä 6.5 pärjäämään yksin. siis loppuvuoden lapsen. miten se koulun aloitus vaikuttaa voiko olla yksin vai ei, jos ikä on tasan sama.

Vierailija
38/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä 1 luokkalainen samanikäinenkin JOUTUU huom. sama ikä 6.5 pärjäämään yksin. siis loppuvuoden lapsen. miten se koulun aloitus vaikuttaa voiko olla yksin vai ei, jos ikä on tasan sama.

Kyllä ekaluokkalaiselle hoito jörjestyy. Jo lain mukaan. Saatikka eskarilaiselle.

Vierailija
39/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä olet tehnyt lapsia, jos et niitä pysty huolehtimaan?

Onko lapsesi niin huonoja, että työkin menee niiden edelle?

No anteeksi nyt vaan mutta olen nämä kaikki lapseni hoitanut kotona vauvasta koululaiseksi asti, samalla työskennellen osa-aikaisesti, vuoroja miehen kanssa vuorotellen. Että mulle et tule sanomaan etten olisi lapsiani itse hoitanut, ja kuten juuri kirjoitin voin lopettaa työni jos se sitä vaatii, meillä ei koskaan ole mennyt työ lasten hoidon edelle. Mielelläni työskentelisin, mutta ei ole ihan PAKKO jos lapset ei pärjää.

Vierailija
40/70 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä koulu yläasteikäisellä kärsii, kun illat hoitaa pikkusisarta. Milloin tekee läksyt ja lukee kokeisiin? Milloin harrastaa ja tapaa kavereita?

Mummo taksilla lapsenlikaksi tai joku opiskelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä