Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaupasta löydy mitään nättejä liivejä isorintaisille?

Vierailija
19.01.2018 |

Kaikki koot A,b,c,d koossa on vaikka mitä hienoja liivejä. Kaikki ei niin nätit liivit ovat niitä isokokoisia vaan.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen I-J kuppikokoinen ja ei tosiaankaan löydy kaupoista. Kävin Change myymälässä ja meni vain 30 minsaa ja ostin 3 uudet rintsikat :'D

Mun tisseille changen kuppimalli ei sovi ollenkaan. Kaikki kupit ovat liian korkeita, niin että yläosaan jää tyhjää ja kaarituet ovat liian leveitä.

Liivejä on eri mallisia. Kokokuppi ei kaikille sovi. Kokeile vaikka balconettea tai push-upia tao plungea.

Vierailija
62/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on raskas D-E - kupin povi, mutta kapeahko 70 ympärys. Liivejä on siis tosi vaikea välillä löytää. Muutamia ihmetyksen aiheita:

- ilmeisesti iso povi merkitsee automaattisesti isoa ympärysmittaa. Liian löysä ympärys ei tue riittävästi povea, mutta aina mulle jaksetaan jankuttaa että pienempi kuppi ja suurempi ympärysmitta muka kompensoivat toisiaan. No ei tod. kompensoi.

- liivit ovat mallia "nirunaru" ilman kaaritukia ja liivien materiaali hyvin joustava -> ei mitään tukea. Ihan sama, onko liivejä lainkaan.

- liivien kupit ovat topatut. Jos mulla on iso povi, niin mihin tarvitsen vielä lisätoppauksia kysyn vaan?

Oon miettinyt, että valtaosa liiveistä on oltava miesten suunnittelemia. Mikään muu ei voi selittää tätä täydellistä pihalla oloa ihan käytännön suunnitteluratkaisuista.

Siis oikeastiko sulle yritetään myydä väärää kokoa? Törkeetä. Jos sun koko on 70, niin enintään voi ostaa koon 75 ja laittaa se tiukimpaan hakaseen -- silloin ympäryksen ero koon 70 väljimpään hakaseen on 1 cm. Mutta tämäkin kikka toimii vain jos yleensä käytät 70 koon liiviä isoimmassa hakasessa ja jos liivin nauha on tarpeeksi napakka, mutten ei onnistu.

Ja todellakaan materiaali ei saa joustaa kuin purukumi. Siitähän nauhastahan se tuki tulee.

Lisäksi topatut liivit istuvat huonosti malliltaankin isokuppiselle (etenkin jos selänymärys on suhteessa kapea). Tämä johtuu siitä, että topatut kupit on useimmiten tehty yhdestä kangaspalasta, joten niihin saa leveyttä, muttei tarpeeksi syvyyttä.

Suosittelen sulle liivejä, jotka ovat kaariliivit, eivät topatut vaan joissa on tarpeeksi leveä ja napakka nauha, hyvät olkaimet. Pitää olla täysikuppimalli, että saat tarpeeksi tukea rinnalle. Kupin malli sun pitää kokeilla: käykö klassinen täysikuppi, balconette tai plunge. Riippuu rintojen etäisyydestä, hartioiden leveydestä yms. Kumminkin kupin pitää olla sellainen jossa on vähintään yksi sauma. Jos on isot ja painavat rinnat, sivutuki kupissa on usein hyvä (ns. side support). Joku näistä kolmesta mallista on siis sopiva uskoisin:

Fantasie Alex Side support bra täysikuppimalli

Curvy Katen Ellace balconette malli

Panache Tango plunge malli

Jos tuntuu ettei tavallisen liivin tuki riitä ja sulla ei ole lyhyt selkä, sellainen long line -liivi voisi olla hyvä. Esim. Freya Fancies long line liivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskutelussa tarjotaan aina eri nettisivuja eli onko oikeasti vaan nyt niin että liivejä ei saa kaupoista?

On totta, Asun pk-seudulla mutta luovutin liivikaupoissa kulkemisen jo vuosia sitten ja ostan aina netistä.

Isorintaisten on vaikeampi löytää sopivia liivejä sen takia että isoja kokoja on vähemmän tarjolla, valmistajia ei ole kovin montaa maailmassa, ja lisäksi isorintaisten rintojen mallit vaihtelevat enemmän kuin pienikuppisten. Isorintainen tarvitsee myös laadukkaat liivit, jotka kestävät hyvin. Lisäksi jos haluaa nättejä liivejä eikä maksaa maltaita, niin eipä valikoimaa ole runaasti.

Suosittelen kaikille eri kokoisille naisille testaamaan eri merkkejä maailmalla ja ostamaan netistä. Löytyy nättiä toppaamatonta pienikuppisille, löytyy nättiä liiviä isompikuppiselle.

Englantilaiset verkkokaupat ovat parhaat: niissä on englantilaisia merkkejä, jotka ovat suhteellisen hyvälaatuisia varsinkin kun kaupoista saa usein alennuksia hintaankin. Kohtuullisen nättejäkin ovat. Varsinkin isokuppisille (sekä full figure että full bust) löytyy hyvät merkit.

Lisäksi on ranskalaiset ja puolalaiset liivit. Ranskassa isokuppisille on vain muutama merkki, mutta ne ovatkin sitten nättejä ja kalliita. Kannattaa ostaa paikan päältä jos siellä käy. Puolalaisilla on useampi merkki, ja tekevät myös mittatilausliivejä.

Suomalainen verkkokauppa Lumingerie ja sitten brittikaupat Brastop, Bravissimo, Figleaves, Belle Lingerie, jne.

Merkit joita suosittelen isokuppisille ovat vartalomallista riippuen Elomi, Fantasie, Freya ja Pour Moi.

Miksi ihmeessä kukaan ostaisi rintsikoita netistä? Se on vaatekappale, joka täytyy aina sovittaa.

Pk-seudulla ylivertainen liike on Funky Lady.

Merkkejä, kokoja ja malleja löytyy taatusti kaikille. Valikoimissa on myös uikkareita.

Myös niitä netistä tilattuja voi sovittaa.

Ja sitten palauttaa.

Vierailija
64/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Kappahlista löytyi F kokoon asti.

Mark&Spencerillä samoin.

Ei ole helppoa, kun periaatteessa rinnat aina vaan kasvaa ajan myötä.

Vierailija
65/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskutelussa tarjotaan aina eri nettisivuja eli onko oikeasti vaan nyt niin että liivejä ei saa kaupoista?

On totta, Asun pk-seudulla mutta luovutin liivikaupoissa kulkemisen jo vuosia sitten ja ostan aina netistä.

Isorintaisten on vaikeampi löytää sopivia liivejä sen takia että isoja kokoja on vähemmän tarjolla, valmistajia ei ole kovin montaa maailmassa, ja lisäksi isorintaisten rintojen mallit vaihtelevat enemmän kuin pienikuppisten. Isorintainen tarvitsee myös laadukkaat liivit, jotka kestävät hyvin. Lisäksi jos haluaa nättejä liivejä eikä maksaa maltaita, niin eipä valikoimaa ole runaasti.

Suosittelen kaikille eri kokoisille naisille testaamaan eri merkkejä maailmalla ja ostamaan netistä. Löytyy nättiä toppaamatonta pienikuppisille, löytyy nättiä liiviä isompikuppiselle.

Englantilaiset verkkokaupat ovat parhaat: niissä on englantilaisia merkkejä, jotka ovat suhteellisen hyvälaatuisia varsinkin kun kaupoista saa usein alennuksia hintaankin. Kohtuullisen nättejäkin ovat. Varsinkin isokuppisille (sekä full figure että full bust) löytyy hyvät merkit.

Lisäksi on ranskalaiset ja puolalaiset liivit. Ranskassa isokuppisille on vain muutama merkki, mutta ne ovatkin sitten nättejä ja kalliita. Kannattaa ostaa paikan päältä jos siellä käy. Puolalaisilla on useampi merkki, ja tekevät myös mittatilausliivejä.

Suomalainen verkkokauppa Lumingerie ja sitten brittikaupat Brastop, Bravissimo, Figleaves, Belle Lingerie, jne.

Merkit joita suosittelen isokuppisille ovat vartalomallista riippuen Elomi, Fantasie, Freya ja Pour Moi.

Miksi ihmeessä kukaan ostaisi rintsikoita netistä? Se on vaatekappale, joka täytyy aina sovittaa.

Merkkejä, kokoja ja malleja löytyy taatusti kaikille. Valikoimissa on myös uikkareita.

Onko Funky Ladyssa oikeasti kokoja? Olen kerran siellä käynyt eikä siellä silloin ainakaan ollut tarjolla 65-senttisiä liivejä ollenkaan. Jäin siihen käsitykseen, että siellä on vain perus kokoja.

Myyjät kertoo.

Mukavia ja asiantuntevia.

Vierailija
66/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen I-J kuppikokoinen ja ei tosiaankaan löydy kaupoista. Kävin Change myymälässä ja meni vain 30 minsaa ja ostin 3 uudet rintsikat :'D

Mun tisseille changen kuppimalli ei sovi ollenkaan. Kaikki kupit ovat liian korkeita, niin että yläosaan jää tyhjää ja kaarituet ovat liian leveitä.

Liivejä on eri mallisia. Kokokuppi ei kaikille sovi. Kokeile vaikka balconettea tai push-upia tao plungea.

En tarkoita vain kokokuppisia, vaan changen liivit ovat pääsääntöisesti malliltaan/kaarituiltaan liian leveitä minulle eikä kupissa ole tarpeeksi syvyyttä.

Vierailija
67/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta A, B, C ei juurikaan löydy toppaamattomia liivejä, joita itse etsin.

Vierailija
68/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös niitä netistä tilattuja voi sovittaa.

Ja sitten palauttaa.

?

Tietenkin, jos ei sovi.

Vierailija
69/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Kappahlista löytyi F kokoon asti.

Mark&Spencerillä samoin.

Ei ole helppoa, kun periaatteessa rinnat aina vaan kasvaa ajan myötä.

Viimeksi kun kävin marks&spencerillä, ei ollut isoja kuppikokoja ollenkaan valikoimissa. Samoin KappAhlilla, heillä oli isot kuppikoot vain ison ympäryksen kanssa.

Vierailija
70/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni koon 90 H rinnat, sellaiset löllön pehmeät ja iän myötä riippumaan pyrkivät. Lumingerielta olen tilannut viime vuosina liivit, koska siellä myytävä Nessa on minulle paitsi tosi täydellisesti istuva, myös yllättävän edullinen merkki. Olen välillä kokeillut sieltä tunnetumpia muitakin merkkejä, sellaisia joille käyttäjät on antanut hyvät pisteet, mutta Nessaan aina palaan.

Vierailija
71/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Funky Ladies myy ainoastaan Primadonnaa mun koossa ja mallissa. Ei paljon muita merkkejä. Primadonnassa on mulle liian leveät ja korkeat kaarituet, ei istu mun kropalle. Enkä pidä kun heillä on aina valikoimassa rumia ruskeita yms.

Ei ole siis mun näkökulmasta lainkaan ylivertainen. Uikkareitakaan en ole koskaan löytänyt.

Netistä ostavat ne minunlaiset, jotka tuntevat merkkejä ennestään, tietävät tarkkaan mikä itselle istuu ja/tai osaavat myös katsoa kuvista mitkä sopivat. Ja huom. tiedoksesi, netistä tilatut liivit saa sovittaa ja vaihtaa tai palauttaa jos haluaa. Jos ei ole varma koosta tai mallista, sitten kannattaa tilata kahdet erilaiset tai yhdet liivit kahta eri kokoa ja palauttaa huonommin istuvat.

Ei ole vaikeaa kun sen osaa. Muistaakseni kaksi kertaa olen liivit palauttanut, ja sentään yli kymmenen vuoden aikana tilannut ehkäpä yli kolmetkymmenet liivit itselle.

Vierailija
72/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa isorintaisen on mentävä liiviliikkeeseen, jo löytyy nättejä. Kuppikokoja on muuten O:hon saakka.

Ei muuten ole nättejä liiviliikkeissäkään. Maksaa vain itsensä kipeäksi jostain mitä pitää pakon edessä päällä koska muuta ei ole tarjolla.

Niin no, makuasioitahan ne ovat. Mun liivit maksavat 40-50 euroa, en pidä sitä pahana joka päivä käytettävästä vaatteesta. Ilmankaan ei voi olla, auh. Mua ärsyttää enemmän se, ettei tässä koossa saa enää toppauksia, en pidä paitojen läpi nököttävistä nänneistä. Ongelma on tosin helposti ratkaistu tummilla tai kuviollisilla paidoilla.

Miäkin vihaan nännejä, on vielä herkät eli ei saumoja. Möykkyinen pitsipäällys estää ettei näy ulospäin, toppausten lisäksi. Leveät olkaimet on hyvä jos on roikkuvaa mallia.

Vierailija
73/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta A, B, C ei juurikaan löydy toppaamattomia liivejä, joita itse etsin.

Ranskasta löytyisi todella nättejä ja miellytävissä materiaaleissa. Esim. Epure merkki.

https://www.dessus-dessous.com/brands/epure-by-lise-charmel.html

Vierailija
74/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain käynyt väärässä kaupassa!

Käy Agrimarketissa ostamassa utareliivit, siellä osaavat neuvoa.

Ei kestä kiittäminen tästä neuvosta.

Voi taas pienirintaisten kateutta! Et olisi muuten noin ilkeä.

Tuskin kukaan pienirintainen nyt oikeeesti on kateellinen sellasille isoille lolloille jotka myös roikkuu vaikka isommat haluaisikin...

Kuka on roikkumisesta puhunut?

Ihmeellistä vihamielisyyttä.

Mutta kun ärsytät, niin sanotaan sitten:

Kookkaat rinnat on ihanat. Lauta saa katsella haikeana kauniita korsettiyläosia.

Jos tahtoo, voi valita hillitysti v-pääntien tai kietaisumallin.

Juhlatilanteisiin näyttävämpää.

Lauta taas on aina lauta.

Ai joo, onhan niitä kananfileitä joilla voi huijata itselleen muodot. Varmaan kiva ylläri makkarin puolella, kun fileet riisutaan ja alta paljastuu pikkutytön rintakehä jossa kaksi rusinaa ...😂😂

Siinä taas tyypillinen itsekeskeinen lollokuningatar meuhkaamassa. Hiukanko on noussut tädillä rintarauhaset hattuun. Ihan oikein sulle, että joudut tunkemaan hikiset hinkkisi puuterin värisiin mummorintsikoihin. Muistathan pestä ne riittävän usein, ettei sieni-infektio pääse iskemään.

Vierailija
75/78 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on raskas D-E - kupin povi, mutta kapeahko 70 ympärys. Liivejä on siis tosi vaikea välillä löytää. Muutamia ihmetyksen aiheita:

- ilmeisesti iso povi merkitsee automaattisesti isoa ympärysmittaa. Liian löysä ympärys ei tue riittävästi povea, mutta aina mulle jaksetaan jankuttaa että pienempi kuppi ja suurempi ympärysmitta muka kompensoivat toisiaan. No ei tod. kompensoi.

- liivit ovat mallia "nirunaru" ilman kaaritukia ja liivien materiaali hyvin joustava -> ei mitään tukea. Ihan sama, onko liivejä lainkaan.

- liivien kupit ovat topatut. Jos mulla on iso povi, niin mihin tarvitsen vielä lisätoppauksia kysyn vaan?

Oon miettinyt, että valtaosa liiveistä on oltava miesten suunnittelemia. Mikään muu ei voi selittää tätä täydellistä pihalla oloa ihan käytännön suunnitteluratkaisuista.

Siis oikeastiko sulle yritetään myydä väärää kokoa? Törkeetä. Jos sun koko on 70, niin enintään voi ostaa koon 75 ja laittaa se tiukimpaan hakaseen -- silloin ympäryksen ero koon 70 väljimpään hakaseen on 1 cm. Mutta tämäkin kikka toimii vain jos yleensä käytät 70 koon liiviä isoimmassa hakasessa ja jos liivin nauha on tarpeeksi napakka, mutten ei onnistu.

Ja todellakaan materiaali ei saa joustaa kuin purukumi. Siitähän nauhastahan se tuki tulee.

Lisäksi topatut liivit istuvat huonosti malliltaankin isokuppiselle (etenkin jos selänymärys on suhteessa kapea). Tämä johtuu siitä, että topatut kupit on useimmiten tehty yhdestä kangaspalasta, joten niihin saa leveyttä, muttei tarpeeksi syvyyttä.

Suosittelen sulle liivejä, jotka ovat kaariliivit, eivät topatut vaan joissa on tarpeeksi leveä ja napakka nauha, hyvät olkaimet. Pitää olla täysikuppimalli, että saat tarpeeksi tukea rinnalle. Kupin malli sun pitää kokeilla: käykö klassinen täysikuppi, balconette tai plunge. Riippuu rintojen etäisyydestä, hartioiden leveydestä yms. Kumminkin kupin pitää olla sellainen jossa on vähintään yksi sauma. Jos on isot ja painavat rinnat, sivutuki kupissa on usein hyvä (ns. side support). Joku näistä kolmesta mallista on siis sopiva uskoisin:

Fantasie Alex Side support bra täysikuppimalli

Curvy Katen Ellace balconette malli

Panache Tango plunge malli

Jos tuntuu ettei tavallisen liivin tuki riitä ja sulla ei ole lyhyt selkä, sellainen long line -liivi voisi olla hyvä. Esim. Freya Fancies long line liivi.

Kiitos loistavista vinkeistä! 🙂

Vierailija
76/78 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyty monta kertaa, koskaan en ostanut mitään juuri syystä mistä ap puhuu.

Tuossa aikaisemmin joku puhui kuinka liikkeet ovat ajasta jäljessä ja ihmiset ostavat liivit netistä koska ei vaihtoehtoja.

Itse olin vähän aikaa sitten eräässä alusvaateliikkeessä ja juttelin töissä olleen omistajan kanssa, hän valitteli juuri sitä kun asiakkaat menneet nettiin.

Itse olin varannut hyvin aikaa sovittamiseen ja hyvien liivin etsimiseen kun liikenteen menin. No siellä oli koossani paria tylsää perus t-paitaliiviä. En vaivautunut sovittamaan vaan menin sinne pahaan nettiin ja tilasin.

Tämä omistaja sanoi että hän voi tilata liivejä valmistajilta sovitettavaksi mutta minä en tiedä koska ehdin taas mennä sinne. Miksi ei voi tilata valmiiksi jos niitä eri kokoja kuitenkin on olemassa?

Vierailija
77/78 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Funky Ladyssa oikeasti kokoja? Olen kerran siellä käynyt eikä siellä silloin ainakaan ollut tarjolla 65-senttisiä liivejä ollenkaan. Jäin siihen käsitykseen, että siellä on vain perus kokoja.

Sama kokemus.

Täältä myös sama. Ympärysmitta on vielä 60 mutta sen metsästäminen on niin kettumaista että yleensä ostan 65 ja kavennan. Funky ladyssä ei koskaan ole löytynyt minulle siis edes rinnakkaiskokoa saatikka sitä oikeaa.

Vierailija
78/78 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku iltapäivälehti tarttua näihin ainaisiin tissikeksusteluihin täällä kun muutenkin käyttävät avta ideapankkina. Voisi ne menneisyyteen jääneet liiviliikkeiden sisäänostajatkin herätä siihen että itse karkoittavat asiakkaat.

Ja ei, en valita vain netissä vaan käyn niissä liekeissä kysymässä kokoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme