Jari Sillanpää kertoi poliisille käyttäneensä metamfetamiinia kolme vuotta: ”Tuli piippua käytettyä”
Kommentit (299)
Monet pirin käyttäjät lihovat kun yrittävät lopettaa. Mässäily korvaa huumeen, varsinkin makea. Onhan Marko Jantunenkin luihun näköinen oikeudenkäynti kuvissa, nyt kuivilla pyöristynyt, ei kuitenkaan kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se ihan terve. Selittää kuin kokkelipäissään vaikka on vetäny vähän piriä.
Maailman kuningas ja narsisti, vai piripää sittenkin?
¿Como?
Normaalisti Gayt ei oo tollasii.
Jarista on tällä palstalla tullut kaikkien narkkien ihailun kohde!
Voihan sitä kuulijakuntaa näköjään noinkin kasvattaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on montaa "huumetta" huomattavasti tappavampi aine. Sitä ei ns. vanha kansa ymmärrä. Se kun tietoisuus päihteistä perustuu 70- tai 80-luvun peruskoulun huumevalistukseen, niin ei liene edes ihme. Ja mikäli Jari on käyttänyt amfetamiinia vai itse, ilman myyntiä ja välitystä, niin kenelle hän on vahinkoa tehnyt? Niinpä! No mutta tämä tästä... ei jaksa yksinkertaisille alkaa vääntämään rautalangasta...
Wanhan kansan edustajista jokainen tuntee viinaan kuolleita, mutta silti on ihmeen kovassa mielikuva sen suhteellisesta vaarallisuudesta suurimpaan osaan huumeista. Suomi on juoppojen luvattu maa. Suurimmassa osassa maailmaa olet "junkie" käytit liikaa mitä tahansa ainetta sisältäen alkoholin. Monissa maissa alkoholi on taas huomattavasti paheksutumpaa kuin huumeet, koska aiheuttaa väkivaltaa, häiriökäyttäytymistä jne. Sitä en pysty tajuamaan miten jopa WHO:n tutkimukset eri päihteiden haitoista ohitetaan. Tietysti jos itselle maistuu, niin aitoon narkkityyliin oman aineen haittoja vähätellään. Siihen ei vain olisi varaa käynnissä olevan alkoholiepidemian keskellä. No nuoret juovat onneksi jo meilläkin vähemmän ja käyttävät miedompia päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko nähneet sen Seiskassa olleen kuvan - tai siis netissä lävähti silmiini - jossa Sillanpää on tulossa kotoaan ihan spurgun näköisenä ja sitten Runeberginkadulla seisoo Mehiläisen oven pielessä aivan turvahtaneena ja narkin näköisenä? Luettuani iltapäivälehtien jutut ja nähtyäni nuo kuvat, niin heppu kaipaa mitä nopeimmin kipeästi hoitoa. Jos on 3 vuotta vetänyt kovia aineita siihen tyyliin, mitä on kuulusteluissa kertonut, niin haudan reunalla se alkaa kyllä seistä.
Minäkin fanitin Sillanpäätä joskus 20 vuotta sitten, mutta enää en. Silti ihan suoraan ja häpeämättä sanon, että kyllä, edelleenkin pidän hänen musiikistaan. Silti en tasan puolustelisi tuota nykymenoa, se kun ei liity musiikkiin millään tavalla!
Olen huumevastainen enkä fanita Jaria, mutta minusta se Seiskan kuva ei kerro yhtikäs mitään. Mäkin olen arvostetussa työssä, mutta vapaa-ajallani saatan käydä kaupassa tai pissattamassa koiraani mitä spurguimmissa vaatteissa, kalpean meikittömänä, tukka sekaisin. Tuo kuva Jarista oli otettu silloin kun hän asetti takkiaan ylleen ja siinä asennossa paita nousi ylös paljastaen vatsan. Mustakin saa epäedullisia kuvia kun vaikka sidon kengännauhoja, kurotan jotain korkealta tai niistän nenää. Ulkomaalaiset juorulehdet on täynnä näitä kuvia, joissa julkkikset tepastelevat siviilissä resuissa verkkareissa tupakka huulessa ja näyttävät pummeilta.
Et sitten näköjään ymmärtänyt lukemaasi...
Kysyit oletteko nähneet kuvat ja kirjoitit: "Luettuani iltapäivälehtien jutut ja nähtyäni nuo kuvat, niin heppu kaipaa mitä nopeimmin kipeästi hoitoa..." Minäkin olen sitä mieltä, että heppu kaipaa hoitoa, mutta pointtini oli se, ettei tuo Seiskan epäedullisella hetkellä ikuistettu kuva kerro mistään rappiotilasta, sillä monet julkut ja tavikset näyttää välillä samalta.
Se että sinä kusetat koiraasi tukka paskaisena ja pieruverkkareissa on ihan eri näky kuin kroppansa kemikaaleilla räjähdyspisteeseen myrkyttänyt narkki.
Oon eri mut vastaan silti. Mä ainakin näytän ilman meikkiä ihan aids-potilaalta. Kalmankalpea iho, mustat silmänaluset ja aknearpia. Minustakin saisi aikamoiset otsikot, jos olisin julkkis ja mut yllätettäisiin kesken roskienvientireissun. Meikattuna, tukka kammattuna ja siisteissä vaatteissa näytän kuitenkin oikein edustavalta. Ohis.
Lopeta alkoholi niin freesaannut kyllä.
Ilmeisesti ei huumeet ole kovinkaan pahoja vaikka meille on niin väitetty aikoinaan kouluissa. Minäkin kuvittelin että tuo jarin huume on kovaa kamaa, mutta on työnsä hoitanut ja elää hyvin, kunnes kärähti huumelotossa ja makselee ja häpeilee.
Mistään muustahan aikuisen ihmisen ei pitäisi hävetä kuin ajamisesta päihtyneenä. silloin aiheutetaan vaaraa muille.
Alan itse olemaan sitä mieltä että veronmaksajien rahoja tuhlataan huumesotaan.
Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oikeus työntää suustaan sisään mitä itse haluaa. Ei valtion tehtävä ole vahtiä aikuisten ihmisten suita ja kuluttaa veronmaksajien rahoja mokomaan.
Eriasia jos ajaa autoa ja on päihtynyt siitä voin veroja maksaakin, mutta random narkkejen ratsauksia en oikein katso hyvällä. Poliisien tuntipalkat ja oikeuslaitoksen rajut useiden tonnien palkat menee meikäläisten pussista. Nää turvatyöpaikat elää veronmaksajien rahoilla ja myös Jarin rahoilla. Jartsa on aika kova veronmaksaja.
Tavallaan käy sääliksi miestä. En hyväksy päihtyneenä autolla ajelua missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on montaa "huumetta" huomattavasti tappavampi aine. Sitä ei ns. vanha kansa ymmärrä. Se kun tietoisuus päihteistä perustuu 70- tai 80-luvun peruskoulun huumevalistukseen, niin ei liene edes ihme. Ja mikäli Jari on käyttänyt amfetamiinia vai itse, ilman myyntiä ja välitystä, niin kenelle hän on vahinkoa tehnyt? Niinpä! No mutta tämä tästä... ei jaksa yksinkertaisille alkaa vääntämään rautalangasta...
Itsensä lisäksi sitä vahinkoa tekee läheisilleen.
Jarihan kärsii hortonin neuralgiasta eli itsemurhapäänsärystä. Sanoi haastattelussa joskus, että joutui lopettamaan alkoholin käytön kokonaan tuon sairauden vuoksi. Otti huumeet tilalle. Ehkä hän on käyttänyt niitä tuohon päänsärkyyn, johon eivät mitkään lääkkeet auta ja homma on eskaloitunut sitten siitä..
Vierailija kirjoitti:
Jarista on tällä palstalla tullut kaikkien narkkien ihailun kohde!
Voihan sitä kuulijakuntaa näköjään noinkin kasvattaa ;-)
Minkä ihmeen ihailun? Enemmän taivastelua ja tuomitsemista havaittavissa. Haloo se on käyttänyt huumeita, ei tappanut ketään. Autoilu paha juttu kyllä. Tajuatko, että nyt puhutaan sen tasoisesta rikoksesta mistä rangaistus päiväsakkoja. Ja mitä se musiikkinsa tähän vaikuttaa? Ei se muutu suuntaan, eikä toiseen törttöili ukko, tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jarihan kärsii hortonin neuralgiasta eli itsemurhapäänsärystä. Sanoi haastattelussa joskus, että joutui lopettamaan alkoholin käytön kokonaan tuon sairauden vuoksi. Otti huumeet tilalle. Ehkä hän on käyttänyt niitä tuohon päänsärkyyn, johon eivät mitkään lääkkeet auta ja homma on eskaloitunut sitten siitä..
Sopisi tuohon siksikin, koska juuri kolme vuotta sitten Jarilla todettiin tuo Hortonin neuralgia. Täällä haastattelu
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Sitä hoidetaan LSD:llä ja psilosybiinillä, eikä millään metamfetamiinilla. Vähän nyt järkeä näihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopisi tuohon siksikin, koska juuri kolme vuotta sitten Jarilla todettiin tuo Hortonin neuralgia. Täällä haastattelu
Alkoholin on voinut tuosta syystä korvata muutenkin vähähaittaisemmalla metamfetamiinilla, mutta itse vaivaan se ei auta. d-metamfetamiini voi auttaa, mutta siitä ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä lisäksi sitä vahinkoa tekee läheisilleen.
Huomattavasti vähemmän kuin juomalla josta siirtyikin piristeisiin.
Huumeiden kauhistelu on sellaista "keisarin uudet vaatteet" tyylistä kauhistelua.
Nyt alkaisi tuntumaan sille että meille on valehdeltu huumeiden vaarallisuudesta.
Jari ei näyttäisi olevan niin paskassa kunnossa kuin huumevalistajat on varoittaneet. 3 vuotta kovan huumeen käyttöä ja työkunnossa.
Miksi meille valehdellaan kokoajan?
Tarinan pikkupoika on huomannut jo valheen ja sanoi että keisarilla ei ole vaatteita. Milloin muut uskaltaa todeta että huumeet ei ilmeisesti olekaan niin vaarallisia kuin on valehdeltu. Kuka uskaltaa todeta ääneen että huumeet ei ole alkoholia vaarallisempia? Kannabiksen pitäisi uusien tietojen mukaan olevan paljon alkoholiakin haitattomampaa ja miedompaa.
Viinallakin saa itsensä huonompaan kuntoon.
T: itsekin ällistynyt
Eiköhän se käytön syy ole ollut sama kuin muillakin homoilla ympäri maailman. Eli seksiorgiat. Maailmalla noita seksipippaloita jatketaan viikkokin yhtä soittoa kristallin voimalla. Ei se väärin ole. Autolla ei parane vain liikkua ja ehkäisystä tulisi huolehtia.
Valheet paljastuu kirjoitti:
Huumeiden kauhistelu on sellaista "keisarin uudet vaatteet" tyylistä kauhistelua.
Nyt alkaisi tuntumaan sille että meille on valehdeltu huumeiden vaarallisuudesta.
Jari ei näyttäisi olevan niin paskassa kunnossa kuin huumevalistajat on varoittaneet. 3 vuotta kovan huumeen käyttöä ja työkunnossa.
Miksi meille valehdellaan kokoajan?
Tarinan pikkupoika on huomannut jo valheen ja sanoi että keisarilla ei ole vaatteita. Milloin muut uskaltaa todeta että huumeet ei ilmeisesti olekaan niin vaarallisia kuin on valehdeltu. Kuka uskaltaa todeta ääneen että huumeet ei ole alkoholia vaarallisempia? Kannabiksen pitäisi uusien tietojen mukaan olevan paljon alkoholiakin haitattomampaa ja miedompaa.
Viinallakin saa itsensä huonompaan kuntoon.
T: itsekin ällistynyt
Alapeukutuksesta päätellen löytyy aina näitä joiden mielestä keisarilla on edelleen hienot vaatteet.
Entäs sitten kun keisari itsekin tajuaa että meitä on huijattu pelkäämään huumeita.
Samaan aikaan ihmiset vetävät kovalla alkoholilla sisuskalunsa pilalle.
Jarihan on NAUTISKELIJA. Sanoi sen ihan suoraan. Ja kristallipiri antaa rohkeutta sanoa, miten asiat ovat.
Bumtsailen piipullani. Tässä!
Hei ts jäbät mennään ottaan pienet bumtsit.
Notmaalisti siltsu kai vetää leikattuja aineita, mutta nyt kun on massia ja patukkaa , niin menee kristalli-pirinä.
Jari on kuulema ensi vuonna menossa Kanarialle suorittamaan Sukelluskortin.
Vierailija kirjoitti:
Jarihan on NAUTISKELIJA. Sanoi sen ihan suoraan. Ja kristallipiri antaa rohkeutta sanoa, miten asiat ovat.
Bumtsailen piipullani. Tässä!
Hei ts jäbät mennään ottaan pienet bumtsit.
Notmaalisti siltsu kai vetää leikattuja aineita, mutta nyt kun on massia ja patukkaa , niin menee kristalli-pirinä.
Jari on kuulema ensi vuonna menossa Kanarialle suorittamaan Sukelluskortin.
Aikuinen mies itse päättää elämästään tai elämänsä.
Onhan se hassua että huumeiden käyttäjiä tuomitaan. Kyseessä on ihmisen oma suu ja oma mieli sekä päätös suorittaa itsensä myrkytys.
Vain neuvostoliittomaisissa valtioissa on tapana vahtia mitä kansalainen suuhunsa pistää tai mitä kansalainen on mieltä, jos on väärää mieltä niin linnaan.
Ei minulla ole mitään nautiskelua vastaan. Nauttikoon elämästä.
Päihtyneenä autoilu on tuomittavaa. Siinä asetetaan muita vaaraan.
Toisaalta jos joku asia on laitonta niin ei siihen sisälly mitään sääntöä. Sitten sitä laitonta juttua voidaan ottaa kesken työpäivänkin, kun ei ole niitä sovittuja sääntöjä käytölle, kuten alkoholilla on.
Olisi aika dekriminalisoida kaikki aineet. Minä ja suurin osa lukijoista ei kuitenkaan kokeilisi mitään.
Ei ole tarvetta vetää pönttöä sekaisin, mutta jos aikuinen sen tekee niin ei se muille kuulu. Oma suu ja oma mieli.
Ammattikäyttäjä,kaikesta sen näkee. Naamastakin. Mua ällöttää ja kaduttaa,että ikinä tykkäsin koko tyypistä. Loppu,slut.
Oon eri mut vastaan silti. Mä ainakin näytän ilman meikkiä ihan aids-potilaalta. Kalmankalpea iho, mustat silmänaluset ja aknearpia. Minustakin saisi aikamoiset otsikot, jos olisin julkkis ja mut yllätettäisiin kesken roskienvientireissun. Meikattuna, tukka kammattuna ja siisteissä vaatteissa näytän kuitenkin oikein edustavalta. Ohis.