Mitä teen? Työpaikan tuoli ei sovi mulle.
Selkä ja niska krampissa 2kk istumisen jälkeen. Yritän välillä seistä mutta en jaksa seistä 8tuntia.
Uutta tuolia en saa vaikka fyssari totes tuolin olevan mulle vääränlainen.
Mitä mä nyt teen?
Kommentit (29)
Olet onnellisessa asemassa ap jos suurin ongelma työpaikallasi on tuoli, jonka pystyy vaihtamaan uuteen, vaikka ostamalla oman.
https://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/30349956/
Tuossa se ikean jakkara joka on mitä parhain seljävaivaiselle, hinta oli 49 eli vähän noussut.
Tuo on siis paras rytmittelyyn välillä seisoen- välillä istuen. Tuolin ei saa olla tuettu vaan omalla ryhdillä ylläpidät asentoasi.
Näyttää ja tuntuu ekat pari päivää oudolta mutta tottuu nopeaan. En ikinä huolisi mitään selkätuettua tuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele seisomaan, seison koko 8-9 h työpäivän, toimistotyö. Itse asiassa selälle on paras selkänojaton jakkara, ikeassa 39e. Selkänojaton tuoli vahvistaa selän kun joutuu keskivartalolla ja vatsalihaksilla kannattelemasn. Kts esim seopper tuli.
Tonnin kalliit tuetut tuolit ovat aivan väärä tapa hoitaa selkäongelma, ne vain pahentavat ongelmaa.
Mullakin oli siis selkänojaton ”jakkara” jossa istuin 8h, sit sain seisomaplydän ja nyt seison koko päivän. Ja olen 45v ”vanhus” ;)No mulla esim. on selässä skolioosi ja mikään selkänojaton tuoli ei tule kysymykseenkään. Selkä menee "lysyyn" ja alkaa nopeasti särkemään. myös jos on seisaallaan pidempiä aikoja.
Parhaalta tuntuu sopiva, hyvin erityisesti alaselkää tukeva tuoli.
Minullakin on skolioosi ja silloin erityisesti se keskivartalokoonnon vahvistus on tärkeää. T. Se seisova 45v
Vierailija kirjoitti:
https://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/30349956/
Tuossa se ikean jakkara joka on mitä parhain seljävaivaiselle, hinta oli 49 eli vähän noussut.
Tuo on siis paras rytmittelyyn välillä seisoen- välillä istuen. Tuolin ei saa olla tuettu vaan omalla ryhdillä ylläpidät asentoasi.
Näyttää ja tuntuu ekat pari päivää oudolta mutta tottuu nopeaan. En ikinä huolisi mitään selkätuettua tuolia.
Nämä on tosi suosittuja työpaikoilla Saksassa. Ns. seisomatuolit. Mä en vaan osannut käyttää tätä eka kerralla, en tajunnut miten korkeussäätö tehtiin oikeaan noja-asentoon. Jotkut sanoo ettei näitä pitäisi käyttää koko päivää vaan vaihdella seisomisen ja tavallisen työtuolin kanssa. Mutta itse tykkään vastaavasta tuolista nyt kun osaan käyttää sitä oikein.
ohis
Tee huollitellusta hyvin ja vakuuttavadti perusteltu asiallinen rekry. Työpaikallesi tulee halvemmaksi hankkia sinulle ja monelle muulle työntekijöille hankkia ergonomisempi tuoli ja moottoroitu pöytä kuin kustantaa lukuisat työterveyskäynnit ja sairaspoissaolot. Hyvän perustelun runko on vaikka se, että tuoli ei ole ergonominen ja uhkaa terveyttädi mikä haittaa kykyäsi suoriutua työstä täysipainoisesti ja laskee työtehokkuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele seisomaan, seison koko 8-9 h työpäivän, toimistotyö. Itse asiassa selälle on paras selkänojaton jakkara, ikeassa 39e. Selkänojaton tuoli vahvistaa selän kun joutuu keskivartalolla ja vatsalihaksilla kannattelemasn. Kts esim seopper tuli.
Tonnin kalliit tuetut tuolit ovat aivan väärä tapa hoitaa selkäongelma, ne vain pahentavat ongelmaa.
Mullakin oli siis selkänojaton ”jakkara” jossa istuin 8h, sit sain seisomaplydän ja nyt seison koko päivän. Ja olen 45v ”vanhus” ;)No mulla esim. on selässä skolioosi ja mikään selkänojaton tuoli ei tule kysymykseenkään. Selkä menee "lysyyn" ja alkaa nopeasti särkemään. myös jos on seisaallaan pidempiä aikoja.
Minullakin on skolioosi ja silloin erityisesti se keskivartalokoonnon vahvistus on tärkeää. T. Se seisova 45v
Eikö sulla muka yhtään tunnu selässä jos istut koko päivän selkänojattomalla tuolilla?
Työskentelen toimistossa. Minä vein työpaikalleni oman satulatuolini. Muut ihmettelivät, mikä tuo on? Sanoin että tämä on minun työtuolini. Vie sinäkin oma tuolisi töihin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla muka yhtään tunnu selässä jos istut koko päivän selkänojattomalla tuolilla?
Ei tunnu, koska keskivartalo on terästä ja kannattelee niin hyvin selkäpuolta (tämä toki pienen harjoittelun jälkeen, ei vielä ekana päivänä).. Skolioosi on paljon parempi tällä tavoin. Ja se selkänojatta istuminen ei ole raskasta vaikka ekaksi niin voisi luulla, kun keskivartalo tukee niin painopiste on oikeassa kohdssa ja kannattelu tapahtuu itsestään.
Lisähyöty: vyötärö kaventui ja vatsa litistyi kun sitä kylkilihas-vatsalihastreeniä sai tuolla jakkaralla päivittäin.
Jos ei nyt olis sitä seisomapöytää niin tuo nuppineulajakkara olisi se kakkosvaihtoehto.
No mulla esim. on selässä skolioosi ja mikään selkänojaton tuoli ei tule kysymykseenkään. Selkä menee "lysyyn" ja alkaa nopeasti särkemään. myös jos on seisaallaan pidempiä aikoja.