Vierailija

Putkahteleeko ko. asia muistoineen kaikesta terapiastanne huolimatta ajatuksiinne silloin tällöin?

• ylös 7
  • alas 0

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ei, en ole balanssissa asian kanssa. Pelkään miehiä ja minulla on pakko-oireinen häiriö (liiallista itseni pesemistä) tuon takia.

• ylös 52
  • alas 0
Vierailija

Ei ole balanssissa. En pysty luottamaan lainkaan miehiin ja miesvartalo aiheuttaa voimakkaita inhotuksen tunteita. Sairastan persoonallisuushäiriötä (vaativa persoonallisuushäiriö), masennusta, ahdistuneisuushäiriötä ja puen pakonomaisesti peittävästi myös kesällä.

• ylös 46
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi tuo terapiaan menemiskehoitukseni on saanut noin paljon alanuolia?

Ihmettelen, sillä terapia on keino auttaa seksuaalista häirintää lapsuudessaan kohdanneita vielä aikuisenakin, jos ja kun ei ole asiaa aiemmin päässyt purkamaan terapeutille.

Miksi te uhrit jäätte kärsimään kiusaajanne aiheuttamasta oireilusta, joka liittyy lapsuudessanne tapahtuneeseen seksuaaliseen häirintäänne.

Ymmärrättekö edes sitä, että olette olleet uhreja, ja teitä on käytetty rikollisesti väärin tai teihin on kohdistettu seksuaalista ahdistelua ja kiusaamista. Syyllinen on jäänyt monessakin tapauksessa rikosoikeudellisesti vanhettuneissa seksuaalihäirintätapauksissa aivan tuomitsematta. 

Hakekaa nyt hyvänen aika apuja edes vielä jälkeenpäin itsellenne, kun syylliselle on aivan turhaa enää hakea tuomiota sairaista teoistaan, ja joissakin tapauksissa ikävä kyllä asialle ei edes uhri ole voinut syistä että hakea oikeutta pahoinpitelyynsä, sillä nämäkään jutut eivät ole niin iisejä selvittää kuin tyhmempi kuvittelee.

• ylös 6
  • alas 15
Vierailija

Olen kokenut pienimuotoista häirintää ihan pienenä lapsena, mutta jotenkin "ymmärsin" sitä tekijää, vaikka olin 3-vuotias (!). Se tekijä kosketteli siis sopimattomalla tavalla ja kielsi kertomasta muille. Muistan, että lupasin olla kertomatta ja ihmettelin, mitä ihmeellistä siinä oli ja mitä mystistä muka vartalossani oli, että sitä piti kosketella siten. Tunsin sääliä ja myötätuntoa kyseistä henkilöä kohtaan ja se ei jättänyt traumoja, siis vaikka olin itse niin pieni. Muistan sen tapahtuman, sillä samana päivänä musta otettiin valokuva pian sen tilanteen jälkeen ja se kuva on tallessa. Sen sijaan erään toisen ihmisen tekemä häirintä ja kommentit ihan pienestä pitäen on jättänyt traumat itsetuntooni ja seksuaalisuuteeni.

• ylös 4
  • alas 15
Vierailija

En ole balanssissa, terapiassa olen käynyt vuosia. Mutta minulla on muutamakin vaikea mt häiriö.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Mikä nyt sitten on häirintää? Olen itse sitä mieltä etten ole koskaan kokenut seksuaalista häirintää. Siis siitä huolimatta, että olen nähnyt useita itsensäpaljastajia, ja kerran eräs pedofiili sai "ystävällisesti jujutettua" minut siihen, että siveli pitkän tovin minua häpyhuulten välistä. Muistan erittäin hyvin, mitä silloin tapahtui, muistan omat ristiriitaiset ajatukseni sillä hetkellä ja sen jälkeen (tunsin olevani "velkaa" miehelle tämän, mutta samalla tiesin, että vanhempani eivät hyväksyisi tätä). Mutta muisto ei ahdista minua pätkääkään. Se oli vain osa elämää. En ole ikinä tarvinnut terapiaa. Olen jo viisikymppinen.

• ylös 3
  • alas 31
Vierailija

Säälittävää, etteivät jotkut edes ymmärrä tulleensa hyväksikäytetyksi seksuaalisesti lapsuudessaan. Huh, huh, näitä juttuja, mutta ehkä ei ikä ole riittänyt edes ymmärtämään, saatika näköjään myöhemminkään. Sairaan tekosia tuolla nimenomaisella saralla viedään läpi olankohautuksella. Todellakin outoa, tai sitten uhri on jotenkin ymmärtämätön vielä aikuisenakin, ettei edes käsitä, että häntä kohtaan on tehty väärin!

• ylös 26
  • alas 2
Vierailija

Olen sinut asian kanssa. Olin silloin 14, eli tenini, mutta aika lapsekas kuitenkin. Asian käsittely vaati kyllä 10 vuotta juttelua eri paikoissa, niistä 6 vuotta terapiassa.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Minua ei ole lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi mutta yhdessä sukuhaarassani sitä oli paljonkin joten serkkuni, tätini ja hänen serkkunsa ovat hyväksikäytettyjä. Kaikilla alentunut itsetunto, pukeutuvat peittävästi ja rumasti, eivät kiinnitä huomiota ulkonäköönsä, alkoholismia ja tupakointia, mielenterveysongelmia, huomattavaa ylipainoa, masentuneisuutta, miellyttämishalua ja jämäkkyyden puutetta. Kaikki ovat kylläkin naimisissa ja pienten lasten äitejä. Eivät syytä hyväksikäyttäjiään vaan sanovat että ehkä he pitivät siitä, eivät kuitenkaan hyväksy sitä mutta mielestäni saattaisivat olla helposti johdateltavissa esim. jonkinlaisessa pedofiiliringissä jatkamaan hyväksikäyttöä, tahdottomia kun ovat.

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Olen hyväksynyt asian eikä asia enää määrittele minua tavalla kuin ennen. Edelleen on kuitenkin vaikea luottaa miehiin ja osittain siitä johtuen en ole koskaan seurustellut, minulla ei ole miespuolisia ystäviä, enkä tietenkään ole koskaan suudellut, harrastanut seksiä tai mitään muutakaan mikä vaatisi fyysistä läheisyyttä. Ahdistelijani oli myös tapahtumahetkellä kännissä joten tästä on jäänyt inho alkoholia ja ahdistus humalaisia ihmisiä kohtaan.  Luonnollisesti en ole koskaan ollut itse kännissä tai käynyt baarissa. Onneksi en myöskään pidä hiilihapollisista juomista, niin koko alkoholi on minulle yhdentekevä asia. Ja ikää on 26. 

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

En ole balanssissa asian kanssa, vaikka olenkin siitä terapiassa puhunut. Minulla on kyllä muitakin ongelmia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo terapiaan menemiskehoitukseni on saanut noin paljon alanuolia?

Ihmettelen, sillä terapia on keino auttaa seksuaalista häirintää lapsuudessaan kohdanneita vielä aikuisenakin, jos ja kun ei ole asiaa aiemmin päässyt purkamaan terapeutille.

Miksi te uhrit jäätte kärsimään kiusaajanne aiheuttamasta oireilusta, joka liittyy lapsuudessanne tapahtuneeseen seksuaaliseen häirintäänne.

Ymmärrättekö edes sitä, että olette olleet uhreja, ja teitä on käytetty rikollisesti väärin tai teihin on kohdistettu seksuaalista ahdistelua ja kiusaamista. Syyllinen on jäänyt monessakin tapauksessa rikosoikeudellisesti vanhettuneissa seksuaalihäirintätapauksissa aivan tuomitsematta. 

Hakekaa nyt hyvänen aika apuja edes vielä jälkeenpäin itsellenne, kun syylliselle on aivan turhaa enää hakea tuomiota sairaista teoistaan, ja joissakin tapauksissa ikävä kyllä asialle ei edes uhri ole voinut syistä että hakea oikeutta pahoinpitelyynsä, sillä nämäkään jutut eivät ole niin iisejä selvittää kuin tyhmempi kuvittelee.

Luuletko sinä todella, että me emme ole vain tajunneet mennä terapiaan ja kärsimme sen takia? Itse olen käynyt terapiassa jo 12 vuotta. Yksityisellä, todella kallista (100e/45 min). Ei terapia ole mikään taikakeino, jolla traumat poistuvat tuosta vaan jonkin määrätyn ajanjakson kuluessa ja sitten iloisina jatkamme elämäämme kuin mitään ei olisi tapahtunut.

• ylös 25
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että monesti "hyväksikäytetyt" haluavat mairitella itseään. He haluavat rupatella näistä asioista terapeutille ja muille halukkaille, koska haluavat osoittaa, että heillä oli joskus kyky aiheuttaa seksuaalista kiinnostusta. Usein kun katsoo näitä "hyväksikäytettyjä" ihmettelee, miten joku on muka halunnut noin rumaa.

Sitä minäkin olen monet kerrat ihmetellyt, että miksi minua, aknenaamaista ja peittävästi pukeutuvaa teinityttöä ahdisteltiin seksuaalisesti. Voisiko syynä olla vaikka se, että tarkoituksena ei ollut mikään imartelu tai flirtti vaan yksinkertaisesti kiusaaminen ja nöyryyttäminen? 

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että monesti "hyväksikäytetyt" haluavat mairitella itseään. He haluavat rupatella näistä asioista terapeutille ja muille halukkaille, koska haluavat osoittaa, että heillä oli joskus kyky aiheuttaa seksuaalista kiinnostusta. Usein kun katsoo näitä "hyväksikäytettyjä" ihmettelee, miten joku on muka halunnut noin rumaa.

Jaa. Minusta taas tuntuu, että useimmat hyväksikäytetyt eivät halua puhua asiasta vaan toivovat, että vaikeneminen poistaisi tapahtuneen. Se, että pystyy puhumaan asiasta terapeutille tai jollekin muulle, vaatii rohkeutta. 

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Muistan asiat asioina, mutta traumat eivät kiusaa. Toinen tekijä on mullan alla, hänelle en ole muutenkaan vihainen. Toinen on ehkä elossa mutta painunut maan alle. Saa k*pää sinne jäädäkin. Hän on tehnyt paljon muutakin pahaa ja on tuomittu henkirikoksesta. Paskuus on siis tullut todistettua, eikä kenelläkään ole hänestä hyvää sanottavaa.
Enemmän ketuttaa lähiomaisen pitkään jatkinut typeränpaapova suhtautuminen häneen, vaikka itse pelasti minut juuri ennen kuin pahempaa ehti tapahtua ja hän arvasi mitä oli tekeillä. Asiasta ei nostettu mitään virallista juttua eikä minun versiotani tapahtuneesta kysytty, oltiin vain vihaisia koska kolmas osapuoli oli pelästynyt. Sitten oltiin väärien tietojen varassa vuosikausia ja kuviteltiin minun järjestäneen kaiken ja lisäksi ihailleen ko. idioottia- ei uskottu vaikka mitä sanoin.

Vierailija

Kyllä, jopa sen kanssa kun minut raiskattiin peittävästi pukeutuneena lähimetsässä 15-vuotiaana MUTTA, nyt myöhemmin tuo kaikki em. on summautunut kokemaani myöhempään väkivaltaan, johon en ole saanut apua saati ymmärrystä vaikka sitä olen itselleni ja lapselleni yrittänyt kovastikin hakea. On alkanut raivo nousta, että mitä kaikkea minulle saa oikein tehdä vaikka laissakin muuta lukee! Viranomaiset ei tee mitään jos edes ymmärtävät koko asiaa ja te muut kanssaihmiset enimmäkseen syyllistätte MINUA! Joten haistakaapa pitkä paska, nyt riitti ja seuraava joka yrittää käyttää valtaa minuun, löytää itsensä kuolaamasta aivovammaosastolta jos ei mullan alta. Hienoa Suomi ja asenne #tsemppiäTomijamuutkusipäät

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sä et kyllä käy ihan täysillä, sori.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä idiootti.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Tsemppiä kaikille uhreille ja muistakaa, te ette ole syyllisiä eikä teidän tarvitse hävetä mitään. Muistakaa tuo, vaikette saisi koskaan mistään muualta apua tai ymmärrystä.

• ylös 11
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.