Naiset voitteko selittää miksi teille miehen ammatti ja koulutus merkitsee niin paljon?
Naiset voitteko selittää miksi teille miehen ammatti ja koulutus merkitsee niin paljon? Olen itse 28 vuotias mies ja ja olen ihan komea ja ulkonäön suhteen ei ole ikinä tullut moitteita naisten puolelta, mutta heti kun kerron työkuvioni ja koulutukseni niin naisilta loppuu kiinnostus saman tien, tätä on mm tullut huomattua monilla treffeillä ja deittisovelluksissa kuten tinderissä ja suomi24 mm. Olen siis 5 vuotta ollut loka-auton kuljettaja ja koulutukseltani olen kirvesmies. Ja etenkin työni on ollut naisille suuri oksetus. Minulle naisen ammatilla ja koultuksella ei ole merkitystä, mutta miksi naiset ovat tämän suhteen niin suvaitsemattomia? Ei edes ulkonäkö pelasta tässä tilanteessa, kun kerran koultus ja työ on "väärä".
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusprofessori Osmo Kontula kertoo näin:
"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.
- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoi…
Eli kyse on juuri siitä naisten lammasmaisuudesta. Pitää olla kuten kaikki muut.
Onneksi miehet eivät ole lampaita ollenkaan, teillä ei ole mitään yhteistä halua nuoriin, kauniisiin, hoikkiin naisiin jne.
Sen takia teitä ei saa tungettua armeijoihinkaan ottamaan peppuun 24/7, koska ette ole lampaita, vai mitä :)
Sellaiset epäloogiset naisselittelyt sieltä. Ottiko proffan sanat noin koville? :D
Vierailija kirjoitti:
Jaa a. Oma mies on töissä abc-asemalla. Ollut jo 12 vuotta. Muille naisille se tuntuu olevan ongelma (siis minun tyttökavereille). Niinkuin minun mies olisi vähän tyhmempi ja huonompi kuin muiden. Vähän naureskellaan miehen ammatille tai kun tulee puheeksi minun mieheni työ niin pöytään laskeutuu jäätävä hiljaisuus - sen jälkeen kun muut on ensin käyneet läpi omien miestensä ylennykset, yritykset ym työkuviot.
No, minä vaan satuin rakastumaan tuohon omaani jo teini-iässä. On hyvä aviomies ja isä. Itse uskon että monella naisella menee hyvä mies sivu suun tai jää yksin, koska katsovat aivan vääriä asioita ja uskovat sokeasti niihin stereotypioihin. Täälläkin joku rankkasi kuljetusalan työntekijät pois suoriltaan, koska ne "kuolee parissa vuodessa alkoholimyrkytykseen". Huh huh mitä yleistämistä ja lokerointia.
Onko sinulle ihan mahdoton ajatus että muut naiset kykenevät valitsemaan miehensä, miten juuri heille on parasta?
I work all night, I work all day, to pay the bills I have to pay
Ain't it sad
And still there never seems to be a single penny left for me
That's too bad
In my dreams I have a plan
If I got me a wealthy man
I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ball
mone money money, abba
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on ihan ok.
Nuo naiset, jotka hylkäsi sut, haluaa luultavasti lapsia ja ne pyrkii kaikin ns. vuoraamaan tulevien lastensa pesän.
Mitä enemmän naiset on tuollaisia, sitä parempi, koska se tarkoittaa vähemmän lapsiköyhyyttä (joka on yhteydessä tilastollisesti mm. lasten itsemurhiin, päihteisiin, viiltelyyn, mt-ongelmiin jne.).
Eli laittaisin ne noiden naisten tulevat lapset etusijalle, en sua ja sun tunteita?
Ymmärtääkseni loka-auton kuljettajalla on parhaimmillaan parempi liksa kuin toimistossa pönöttävällä valkokaulus työläisellä. Lisäksi loka-auyon kuljettajat tekevät erittäin tärkeää työtä, muuten viemärit tukkeutuisi maaseudulla ja haja-asutusalueilla lokakaivojen täytyttyä yliäyräiden. Loka-auton kuljjettajan palkan kyllä myös ymmärtää työn toimenkuvan ja raskauden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusprofessori Osmo Kontula kertoo näin:
"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.
- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoi…
Eli kyse on juuri siitä naisten lammasmaisuudesta. Pitää olla kuten kaikki muut.
Mies, joka ei kykene edes muodostamaan itse omaa mielipidettään vaan kopioi tekstin joltain toiselta mieheltä, määkii miten naiset ovat lammasmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä ei kehtaa muille kertoa. Eli se osuu häpeään.
N49
Omituista hävetä toista, rehellistä työtä tekevää ja itselleen koulutuksen hankkinutta ihmistä. Vika on häpeävänsä naisen itsetunnossa eikä miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on se, että teit sen mokan, että menit tinderiin. Ei sieltä mitään oikeaa suhdetta haeta, vaan niitä hoitoja. Tällöin ammatilla tai varsinkaan koulutuksella ei ole mitään väliä, kunhan vain käyttävät sitä tekosyynä.
Minullekaan (kuten monelle muulle täällä) ei miehen koulutuksella tai ammatilla ole väliä. Tsemppiä sulle, kun joskus poistut sieltä panosovelluksesta.
Millä sitten on sulle väliä? Luulisi, että juuri panosovelluksessa miehen koulutuksella ja ammatilla ei olisi väliä, mutta suhdejutuissa kylläkin
Itse etsin kiinnostavaa työtä tekevää miestä koska olen älykäs ja loputtoman kiinnostunut maailman ilmiöistä ja toivon että mies tuo niitä mukanaan elämääni. Aina kun kuulen että miehen ammatti on jonkin sellaisen asian parissa joka ei kiinnosta minua lainkaan masennun hieman. Ihan siitä ajatuksesta että joko hänellä ei olisi päivän jälkeen mitään uutta minua kiinnostavaa kerrottavaa jos ei itseäänkään kiinnosta tai työssä ei ole mitään erityisen kiinnostavaa tai että mies kertoilisi illat pitkät asioista jotka eivät kiinnosta minua millään tapaa.
Toinen syy sille että etsin jollain tapaa ansioitunutta kumppania on se että lapsuuteni on hieman turvaton ja ajatus siitä että kumppani toisi turvattomuutta elämään nostaa heti kaikki muurit pystyyn. Turvattomuudella tarkoitan esimerkiksi sitä että jos en tunne miestä ennestään eikä hän ole osoittanut mainittavaa pitkäjänteisyyttä esimerkiksi töissä niin en voi olla ihan vakuuttunut että lapsia saadessamme pysyy kuvioissa ja vakaiden tulojen äärellä. Siis niin että pystyy omalta osaltaan pitämään meidät poissa vuokralähiöistä, takaamaan omalta osaltaan lapsille kivat harrastukset yms. Itselleni pystyn tuon yksin takaamaan mutta kokonaista perhettä en pystyisi tuolla tasolla elättämään. Tinderissäkin tulee jos jonkinlaista pienen lapsen isää vastaan ja mietin silloin että miksi on siellä ja miksi lapsen perhe jo parissa vuodessa rikottu. Sellaisen miehen pelkään saavani ja etsin merkkejä pitkäjänteisyydestä sieltä mistä parhaiten osaan.
Jännä homma mut itse olen vaan bussikuski ja olen varmaan ainoa meidän firman 300 henkilöstön joukossa jolla ei ole vaimoa ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
I work all night, I work all day, to pay the bills I have to pay
Ain't it sad
And still there never seems to be a single penny left for me
That's too bad
In my dreams I have a plan
If I got me a wealthy man
I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ballmone money money, abba
Mä työtä teen kuin orja vain, mut selviä en laskustain. Hirvittää!
Ei helppoa oo ymmärtää kun tuskin pennin pyörylää... Käteen jää!
Unelmiin mä pakenen, jos vain rikkaan sais sulhasen.
Ei tarvitsisi raataa niin, vaan hullutella ympäriin.
Rahaa, rahaa, rahaa, niin kuin vahaa, silloin leipoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa a. Oma mies on töissä abc-asemalla. Ollut jo 12 vuotta. Muille naisille se tuntuu olevan ongelma (siis minun tyttökavereille). Niinkuin minun mies olisi vähän tyhmempi ja huonompi kuin muiden. Vähän naureskellaan miehen ammatille tai kun tulee puheeksi minun mieheni työ niin pöytään laskeutuu jäätävä hiljaisuus - sen jälkeen kun muut on ensin käyneet läpi omien miestensä ylennykset, yritykset ym työkuviot.
No, minä vaan satuin rakastumaan tuohon omaani jo teini-iässä. On hyvä aviomies ja isä. Itse uskon että monella naisella menee hyvä mies sivu suun tai jää yksin, koska katsovat aivan vääriä asioita ja uskovat sokeasti niihin stereotypioihin. Täälläkin joku rankkasi kuljetusalan työntekijät pois suoriltaan, koska ne "kuolee parissa vuodessa alkoholimyrkytykseen". Huh huh mitä yleistämistä ja lokerointia.
Onko sinulle ihan mahdoton ajatus että muut naiset kykenevät valitsemaan miehensä, miten juuri heille on parasta?
Ei ollut siitä kyse. Tottakai jokainen tekee omat valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on ihan ok.
Nuo naiset, jotka hylkäsi sut, haluaa luultavasti lapsia ja ne pyrkii kaikin ns. vuoraamaan tulevien lastensa pesän.
Mitä enemmän naiset on tuollaisia, sitä parempi, koska se tarkoittaa vähemmän lapsiköyhyyttä (joka on yhteydessä tilastollisesti mm. lasten itsemurhiin, päihteisiin, viiltelyyn, mt-ongelmiin jne.).
Eli laittaisin ne noiden naisten tulevat lapset etusijalle, en sua ja sun tunteita?
Hei psskaa tulee aina olemaan ja tällä alalla töitä! Vakaat tulot siis varmasti, eli huonoon esimerkkiin maalailit piruja!
Vierailija kirjoitti:
Itse etsin kiinnostavaa työtä tekevää miestä koska olen älykäs ja loputtoman kiinnostunut maailman ilmiöistä ja toivon että mies tuo niitä mukanaan elämääni. Aina kun kuulen että miehen ammatti on jonkin sellaisen asian parissa joka ei kiinnosta minua lainkaan masennun hieman. Ihan siitä ajatuksesta että joko hänellä ei olisi päivän jälkeen mitään uutta minua kiinnostavaa kerrottavaa jos ei itseäänkään kiinnosta tai työssä ei ole mitään erityisen kiinnostavaa tai että mies kertoilisi illat pitkät asioista jotka eivät kiinnosta minua millään tapaa.
Toinen syy sille että etsin jollain tapaa ansioitunutta kumppania on se että lapsuuteni on hieman turvaton ja ajatus siitä että kumppani toisi turvattomuutta elämään nostaa heti kaikki muurit pystyyn. Turvattomuudella tarkoitan esimerkiksi sitä että jos en tunne miestä ennestään eikä hän ole osoittanut mainittavaa pitkäjänteisyyttä esimerkiksi töissä niin en voi olla ihan vakuuttunut että lapsia saadessamme pysyy kuvioissa ja vakaiden tulojen äärellä. Siis niin että pystyy omalta osaltaan pitämään meidät poissa vuokralähiöistä, takaamaan omalta osaltaan lapsille kivat harrastukset yms. Itselleni pystyn tuon yksin takaamaan mutta kokonaista perhettä en pystyisi tuolla tasolla elättämään. Tinderissäkin tulee jos jonkinlaista pienen lapsen isää vastaan ja mietin silloin että miksi on siellä ja miksi lapsen perhe jo parissa vuodessa rikottu. Sellaisen miehen pelkään saavani ja etsin merkkejä pitkäjänteisyydestä sieltä mistä parhaiten osaan.
Aikamoinen risti, jos kumppanin pitäisi olla ehtymätön uusien ajatuksien ja keskustelujen tarjoaja päivästä toiseen.
Toisekseen en ymmärrä miten se että on duunari poissulkee pitkäjänteisyyden? Eikö mielestäsi esim putkimies voi tehdä työtään pitkäjänteisesti? Ja kun se putkimies voi tienata enemmänkin kuin joku valkokauluksinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee valintansa ja sinä sanot heille että eivät osaa, vaan heillä menee hyvä mies sivu suun. Mutta et sinä tiedä, millainen mies on heille hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä homma mut itse olen vaan bussikuski ja olen varmaan ainoa meidän firman 300 henkilöstön joukossa jolla ei ole vaimoa ja lapsia.
Olet 300 ihmisen työyhteisösi ainut bussikuski? Mikä ala, nyt alkoi ihan kiinnostaa? Ja miten tunnet 300 työkaverin perhesuhteet? Meillä on töissä 20 ihmistä enkä vuodessakaan ole saanut selville suurimman osan siviilisäätyä.
Mulle ei sopisi sellainen suhde jossa mies on itseäni kouluttamattomampi, haluan kunnioittaa ja ihailla miestäni. Haluan katsoa miestä ylöspäin enkä alaspäin.
Ihmiset on yleensä paljon ajattelevampia, syvällisempiä ja älykkäämpiä kuin mitä päältä päin ajatellaan ammattiin katsomatta. Duunarin kanssa voi saada mitä kiinnostavimpia keskusteluja siinä missä akateemisenkin. Ala valinta ei määrittele ihmistä eikä kerro ihmisestä muuta kuin luultavasti perhetaustan, ainakin statistiikan mukaan. Ei kannata aliarvioida ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee valintansa ja sinä sanot heille että eivät osaa, vaan heillä menee hyvä mies sivu suun. Mutta et sinä tiedä, millainen mies on heille hyvä.
Kyllä, olen sitä mieltä että ihminen SAATTAA kävellä onnensa ohi, jos ei edes tutustu toiseen (vaikka toinen viehättäisi), koska "se on vaan loka-auton kuljettaja ja luulen tietäväni että ne on sellaisia ja tällaisia". Miten voit tietää toisesta p*skan vertaa jos et edes tutustu? Melko ylimielistä.
No, en jaksa jankata asiasta enempää. Jokainen tekee omat valintansa.
Itselle ainakin oli pienoinen järkytys, kun tajusin että Suomessa korkeakoulutetut ei ole sen fiksumpia kuin duunaritaustaisetkaan. Ihme myytti. Suomessa on niin laadukas varhaiskasvatus, peruskoulu ja tieto kaikkien ulottuvilla, että kyllä ne erot on melko pieniä. Menkääpä vaikka jenkkeihin, niin näette millaista se on oikeasti, kun ihminen ei ole käynyt kouluja...
Ennakkoluuloja taas on usein niillä joilla elinpiiri on ollut kapea. Luullaan tietävänsä paljonkin, vaikka mitään omaa kokemuspohjaa ei edes ole.