Naiset voitteko selittää miksi teille miehen ammatti ja koulutus merkitsee niin paljon?
Naiset voitteko selittää miksi teille miehen ammatti ja koulutus merkitsee niin paljon? Olen itse 28 vuotias mies ja ja olen ihan komea ja ulkonäön suhteen ei ole ikinä tullut moitteita naisten puolelta, mutta heti kun kerron työkuvioni ja koulutukseni niin naisilta loppuu kiinnostus saman tien, tätä on mm tullut huomattua monilla treffeillä ja deittisovelluksissa kuten tinderissä ja suomi24 mm. Olen siis 5 vuotta ollut loka-auton kuljettaja ja koulutukseltani olen kirvesmies. Ja etenkin työni on ollut naisille suuri oksetus. Minulle naisen ammatilla ja koultuksella ei ole merkitystä, mutta miksi naiset ovat tämän suhteen niin suvaitsemattomia? Ei edes ulkonäkö pelasta tässä tilanteessa, kun kerran koultus ja työ on "väärä".
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusprofessori Osmo Kontula kertoo näin:
"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.
- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoi…
Eli kyse on juuri siitä naisten lammasmaisuudesta. Pitää olla kuten kaikki muut.
Onneksi miehet eivät ole lampaita ollenkaan, teillä ei ole mitään yhteistä halua nuoriin, kauniisiin, hoikkiin naisiin jne.
Sen takia teitä ei saa tungettua armeijoihinkaan ottamaan peppuun 24/7, koska ette ole lampaita, vai mitä :)
Vierailija kirjoitti:
Tulen aina surulliseksi kun luen näitä, sekä miesten että naisten ajatuksia siitä, etteivät kelpaa. :(
Menisitkö epäystävällisesti muualle lässyttämään. HUS!
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusprofessori Osmo Kontula kertoo näin:
"Korkeasti koulutettu nainen ei voi ottaa pelkästään hyvännäköistä miestä, sillä jo sosiaalinen verkosto paheksuisi asiaa.
- Muiden naisten mielipide painaa paljon ja kouluttamatonta miestä ei oikein hyväksyttäisi, sanoo Kontula."
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ongelma-parisuhdemarkkinoi…
Eli kyse on juuri siitä naisten lammasmaisuudesta. Pitää olla kuten kaikki muut.
Onneksi miehille riittää myös alemman kastin nainen, riittää että tämä on kaunis. Kauneus kun onkin helpompi hankkia kuin koulutus ja ammatti... eiku.
Sanoisin, että arvostan sitä, että miehelläni ja minulla on sama koulutus ja saman tyyppiset työt. Ymmärrämme toistemme ongelmia ja toiselta saa tukea ja kannustusta. Välttämättä loka-auton kuljettajalla ja minulla ei olisi kovinkaan paljon yhteistä juteltavaa. Varsinkaan jos ei edes harrastukset ja muut kiinnostuksen kohteet natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehiä kiinnostaa merkit, jotka viittaavat naisen hedelmällisyyteen? Samasta syystä naisia kiinnostaa miesten omaisuus. Halutaan parhaat lähtökohdat sille (teoreettiselle) jälkikasvulle.
Tällainen ajattelumaailma kuulee aikaan kun miehet puolustivat naisia tiikereiltä ja kävivät metsällä, naisen olivat kettingillä savimajan hellassa kiinni.
Nykyään jokaisella naisellakin on mahdollisuus ja velvollisuus hankkia itse rahaa.
Mies taas ei voi hankkia pillua ja tissejä itselleen muutakuin naisen avulla. Siksi aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on ihan ok.
Nuo naiset, jotka hylkäsi sut, haluaa luultavasti lapsia ja ne pyrkii kaikin ns. vuoraamaan tulevien lastensa pesän.
Mitä enemmän naiset on tuollaisia, sitä parempi, koska se tarkoittaa vähemmän lapsiköyhyyttä (joka on yhteydessä tilastollisesti mm. lasten itsemurhiin, päihteisiin, viiltelyyn, mt-ongelmiin jne.).
Eli laittaisin ne noiden naisten tulevat lapset etusijalle, en sua ja sun tunteita?
Toivon hartaasti, että lapsesi sairastuu masennukseen. Sen jälkeen tulen muistuttumaan siitä, että on vain ja ainoastaan hyvä asia, että kaikki hylkäävät hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo naiset, jotka hylkäsi sut, haluaa luultavasti lapsia ja ne pyrkii kaikin ns. vuoraamaan tulevien lastensa pesän.
Mitä enemmän naiset on tuollaisia, sitä parempi, koska se tarkoittaa vähemmän lapsiköyhyyttä (joka on yhteydessä tilastollisesti mm. lasten itsemurhiin, päihteisiin, viiltelyyn, mt-ongelmiin jne.).
Eli laittaisin ne noiden naisten tulevat lapset etusijalle, en sua ja sun tunteita?
Toivon hartaasti, että lapsesi sairastuu masennukseen. Sen jälkeen tulen muistuttumaan siitä, että on vain ja ainoastaan hyvä asia, että kaikki hylkäävät hänet.
Millainen ihminen toivoo pahaa lapselle? Jos tämä oli ap niin selvisi ainakin ettei syy ole koulutuksessa tai työssä jos et naista saa.
No katsos ap, kun itseään tyhmemmän ja vähemmän sivistyneen miehen kanssa ei viitsi kauaa keskustella. Sori, en nyt tarkoita, että SINÄ olisit sitä, en minä sinua edes tunne.
Mutta noin yleensä koulutus ja ammatti kertoo aika paljon ihmisen sivistyksestä. Harva jaksaa päntätä asioita ilman, että siitä on mitään rahallista/ammatillista hyötyä. Toki itseään muuten-vaan sivistäviäkin on, ja heitä arvostan. Mutta noin yleensä kirvesmiehissä on keskimääräistä enemmän niitä, jotka leuhkivat sillä, että "en ole koskaan lukenut yhtäkään romaania" tai että "ooppera on homojen hommaa".
Älykkyydestä, käytöstavoista tai mukavuudesta ei nyt ole siis puhe, vaan opillisesta sivistyksestä. Tämä sivuhuomautuksena, ennen kuin joku rientää julistamaan, että " ei mun kirvesmies-puoliso ainakaan koskaan kiroile ja se on tosi kohtelias".
Tämä on ihan henkilökohtainen mielipiteeni. Koulutus ei tee kenestäkään PAREMPAA ihmistä, mutta minuun se vetoaa parisuhdemielessä. Ei tämä sen pinnallisempi kanta ole kuin sekään, että joku tykkää blondeista tai isoista tisseistä.
Naiset ovat turvallisuushakuisempia ja haluavat etsiä varmoja kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin puolet miehistä ei tule ikinä lisääntymään, koska naiset ei halua niitä ja noin sen kuuluukin mennä, jos ajatellaan niiden lasten hyvinvointia.
Paitsi aika pitkälti väärä puolikas miehistä on se joka lisääntyy
Vierailija kirjoitti:
Millainen koulutustaso tapaamillasi naisilla sitten on, jos heille ei tavallinen duunari kelpaa? Yleensä tavalliset duunarinaiset eivät ole kauhean kranttuja miesten ammatin suhteen, paitsi toki sitten jos nainen on poikkeuksellisen hyvännäköinen ja voi ulkonäöllään saada korkeakoulutettujakin miehiä.
Löytyy lukion ja ammattikoulun käyneitä ja etenkin korkeakoulussa olevat halveksivat eniten minua ammattini vuoksi. Entinen tyttöystäväni on koulutukseltaan merkonomi ja hänen mielestään loka-auton kuljettajat ovat oksettavin ammattikunta.
ap
Kirvesmies, sehän on upea ammatti. Ja kuule perkuleen tarpeen tulevaisuudessa. Pystyy rakentamaan ja korjailemaan. Ai ai. Sää oot vaan nyt kohdannut typeriä naisia.
Ei merkitse. Puolisoina on ollut pienipalkkaisia ja työttömiä.
Ongelmana on se, että teit sen mokan, että menit tinderiin. Ei sieltä mitään oikeaa suhdetta haeta, vaan niitä hoitoja. Tällöin ammatilla tai varsinkaan koulutuksella ei ole mitään väliä, kunhan vain käyttävät sitä tekosyynä.
Minullekaan (kuten monelle muulle täällä) ei miehen koulutuksella tai ammatilla ole väliä. Tsemppiä sulle, kun joskus poistut sieltä panosovelluksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen koulutustaso tapaamillasi naisilla sitten on, jos heille ei tavallinen duunari kelpaa? Yleensä tavalliset duunarinaiset eivät ole kauhean kranttuja miesten ammatin suhteen, paitsi toki sitten jos nainen on poikkeuksellisen hyvännäköinen ja voi ulkonäöllään saada korkeakoulutettujakin miehiä.
Löytyy lukion ja ammattikoulun käyneitä ja etenkin korkeakoulussa olevat halveksivat eniten minua ammattini vuoksi. Entinen tyttöystäväni on koulutukseltaan merkonomi ja hänen mielestään loka-auton kuljettajat ovat oksettavin ammattikunta.
ap
Kokeilepa siirtyä hetkeksi oman tasoisiisi naisiin, eli tavallisessa duunariammatissa työskenteleviin amiksiin. Kokeile jos he suhtautuisivat työhösi asiallisemmin.
Mitä jos laittaisit nuo asiat heti näkyviin ja laskisit hieman omaa rimaa niin näkisit millaiset naiset noilla tiedoilla matchaa sinut? Nyt vetoat niihin naisiin jotka saa komeita koulutettuja miehiä ja jotka toivovat että olet sellainen ja kun kuulevat erehdyksensä jatkavat toivomansa etsimistä.
Olisi hauska tietää, miten nämä valittajat yleensäkin huomaavat että jokin heidän olettamansa asia lopetti kiinnostuksen. Ponkaiseeko nainen ylös tuolista ja häipyy treffeiltä saman tien kun kuulee ammatin? Vai olisiko kuitenkin niin, että ensitreffeillä tulee yleensä puhetta ammatista ja kiinnostuksen puute voi johtua kymmenestä muusta asiasta. Vaikka pahan hajuisesta hengityksestä.
Ihmettelen myös, miksi mainostat että et välitä naisen ammatista. Jos se on naiselle tärkeää, hänen ei tarvitse ottaa mallia sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ahaa, nyt taisikin löytyä aloittajan ammattitrauman syy. Oletan, että tyttöystävän mielipide tuli esiin sen jälkeen, kun erositte riidoissa? Tai kun riitely suhteessa alkoi.
Mulle miehen ammatti merkitsee yksinkertaisesti siksi, että sen perusteella voi päätellä, miten paljon miehen kanssa voi olla yhteistä aikaa ja millainen vuorokausirytmi miehen kanssa parisuhteessa on mahdollinen. Esimerkiksi leipurit joutuvat lähtemään aamuyöstä töihin vain muutama tunti sen jälkeen, kun minä olen vasta mennyt nukkumaan. Mun töideni jälkeen meillä olisi vain muutama tunti yhteistä aikaa ennenkuin miehen pitäisi jo mennä nukkumaan herätäkseen niin varhain. En voisi tavata ystäviäni ja läheisiäni arki-iltaisin meillä, koska miehen pitäisi saada nukkua. Monessa ammatissa (bussikuskit, palomiehet, poliisit jne) on kolmivuorotyö. Se vaikuttaa ihan oleellisesti parisuhdeaikaan sekä siihen, miten tavallista päivätyötä tekevä voi kutsua omia kavereitaan kyläilemään. Ammatista voi myös usein päätellä, miten pitkiä miehen työpäivät ovat, sisältävätkö ne paljon työmatkoja jne. Eli ihan sitä arkirutiinien ja oman elämän järjestelymahdollisuuksien vuoksi ammatilla on merkitystä.