Saat ensi lauantaina 7 oikein tuloksella 1,2 miljoonaa euroa. Ensimmäiset viisi asiaa, jotka teet?
Omat:
1. Maksan asunto- ja autolainan pois
2. Ostan loma-asunnon eteläisestä Euroopasta (ehkä Espanja, Ranska?)
3. Remontoin koko kodin ja ostan uudet huonekalut
4. Neuvottelen pankin kanssa sijoitusasioista niin, ettei tarvitse enää ikinä tehdä töitä
5. Irtisanoudun töistä. Ei sittenkään, tämän teen kyllä ihan ensimmäisenä :D
Kommentit (529)
Ostan mökin keskeltä ei mitään ja erakoidun sinne
1. Ostan omistusasunnon tästä samasta naapurustosta
2. Ostan kalliin auton (BMW, MB, Audi) kaikilla herkuilla
3. Sijoitan muutaman sata tuhatta
4. Ostan vanhemmilleni uudet asunnot/annan heille paljon rahaa
5. Ostan kuntosalijäsenyyden ja palkkaan personal trainerin
Nuo nyt ensimmäisinä.
Jos saisin 7 oikein lotossa, tekisin kyseisessä järjestyksessä seuraavat asiat kyseisessä järjestyksessä...
1. Maksan opintolainan ja ulosottovelat pois
2. Lahjoitan hyväntekeväisyyteen
3. Käyn kerrankin ulkona syömässä
4. Laitan säästöön tai sijoitan
5. Uudistan vaatekaapin
6. Jatkan elämää kuten ennen voittoa sillä rahat on nopeasti kadonnut kuin pieru saharaan.
1) Jättäisin työni ja hakisin opiskelemaan ulkomaille
2) Lähtisin vapaaehtoistyöhön ulkomaille
3) Varaisin miesystäväni kanssa laiskotteluloman jonnekin keväälle
4) Ostaisin varmaan asunnon hänen kanssaan
5) Sijoittaisin loput
1. Maksaisin lainat ja laskut pois.
2. Ostaisin kaksi asuntoa, äidilleni ja itselleni.
3. Ulkomaan matka äidilleni, sisaruksilleni ja itselleni.
4. Lemmikeille kunnon luksusruokaa ja erilaisia aktiviteetteja yms.
5. Lahjoittaisin rahaa johonkin nuorisotyöhön, todennäköisesti vähävaraisille lapsille harrastusmahdollisuuksia ja ennaltaehkäisevää mielenterveys- ja päihdetyötä.
Käyn ostamassa auton ja häivyn jonnekin miettimään kuukaudeksi tai pariksi. Lähtiessä tiputan erohakemuksen maistraattiin.
Hankin uuden kämpän.
Laitan hampaat kuntoon ja ostan uudet rillit ja vähän vaatteita.
Ostan köyhille sukulaisille jotain kivaa.
Matkustelen.
1. Varaan mulle ja avomiehelle lennot hänen kotimaahansa
2. Annan puoli miljoonaa Brother Christmasille ja toiset puoli muuhun hyväntekeväisyyteen
3. Miehen kotimaassa ostan hänen vanhemmilleen uuden, ison, kunnolla lämmitetyn talon sisustuksineen
4. Ostan myös meille loma-asunnon ko. maasta
5. Irtisanoudun töistä. Ei sittenkään, tämän teen kyllä ihan ensimmäisenä :D --> SAMA :D
1. Maksan autolainan, 20000 e, pois.
2. Neuvottelen pankin kanssa asuntolainan, 90000e, poismaksusta.
3. Alan miettiä uutta asuntoa tai tonttia siihen.
Ei tuolla kyllä pitkälle pötkitä. Välttämättä ei riittäisi loppuelämään, olen 46. Kunnon asuntokin maksaa aika reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin vauva.fi ja sulkisin sen.
Sanoin tämän jo ensimmäisellä sivulla. Mulla tosin on hyvä idea sulle. Osta se kuuluisa Kieli Opi Kirja.
1. Maksaisin opintolainan, luottokorttilainan ja muut velat pois
2. Itkisin onnesta, koska velkataakka olisi tipahtanut harteilta
3. Ostaisin pitkästä aikaan jotain hyvää, kunnon ruokaa
4. Sisustaisin vihdoin asuntoa, joka ollut pitkään tyhjillään
5. Alkaisin suunnitella matkaa, jonne ottaisin vanhempani, sisarukseni ja ystäväni mukaan. Muutenkin haluaisin jakaa hyvästä onnestani muille ja auttaa avuntarpeessa olevia
Ensimmäisenä opintolaina maksuun. Sitten useamman viikon loma jossain Yhdysvaltojen kohteessa - New Yorkiin tekisi mieli päästä uudelleen. Ostaisin myös vanhemmilleni jonkin pienen ja edullisen talon. Ei viittä asiaa, mutta kolme kuitenkin.
1. Lainat pois HETI
2. Takaisin koulunpenkille ja vihdoin se gradu valmiiksi. Voisin olla tämän ajan töistä pois
3. Ensiasunnon ostaminen
4. Toteuttaisin unelmiani eli lomamatkat Islannissa, Uudessa-Seelannissa, Costa Ricassa, Tansaniassa. Yksi lomamatka per vuosi
5. Perustaisin rahaston tai alkaisin tehdä vapaaehtoistöitä
pikkurahaa, itse aion voittaa eurojackpotin 67 miljoonaa perjantaina
eljelel ja siskolle annan ehkä miljoonan ja isälle sitten loput törsään autoihin ja taloihin ja sijoituksiin ja perustan hväntekeväisyysjärjestön ja rupeen auttamaan katulapsia Kiinassa
MikesSpugesPeoples-inJapan kirjoitti:
pikkurahaa, itse aion voittaa eurojackpotin 67 miljoonaa perjantaina
eljelel ja siskolle annan ehkä miljoonan ja isälle sitten loput törsään autoihin ja taloihin ja sijoituksiin ja perustan hväntekeväisyysjärjestön ja rupeen auttamaan katulapsia Kiinassa
Kuule, se 67 miljoonaa tulee kylä minulle :)
1. Lainojen maksu
2. Oma asunto
3. Siirtyisin kasvissyöjästä vihdoin vegaaniksi (koska ei tarvitse enää venyttää penniä, maidinkorvikkeet on kalliita)
4. Panostaisin enemmän vapaa-aikaan ja harrastuksiin
5. Auttaisin muita ja sijoittaisin loput
Ryhtyisin etsimään hyvää ja luotettavaa sijoitusneuvojaa joka selittäisi minulle sijoittaisesta eikä vain myisi edustamansa yhtiön salkkuja...
Ostaisin mökin järven rannalta (tietyn järven rannalta, tietynlaisen mökin - tai jos ei löydy oikeanlaista, rakennuttaisin).
Järjestäisin vanhempieni asumisasiat ja kotiavut nykyistä paremmin.
Järjestäisin lastemme asunnot velattomiksi.
Oma kotikin menisi ehkä vaihtoon, sitä pitää kyllä harkita. Nykyinenkin voisi mennä, pienellä rempalla. Ei, kyllä mä ehkä vaihtaisin kuitenkin.
Näiden viiden asian lisäksi pitäisi rahaa riittää veljen lainanmaksuun, lisäksi omien lasteni yritysunelmia haluaisin tukea mahdollisuuksien mukaan. (Miehen lapsille saa riittää ne velattomat asunnot).
Ja matkat tekisin jatkossa ykkösluokassa eikä halpalennoilla...
1. Menisin nenäleikkaukseen ja voisin vihdoin alkaa elää. Kamala kyömynenäni rajoittaa minua aivan kaikessa.
- maksaisin pois lainat
- perustaisin järjestön tai säätiön mikä liittyisi omaan alaani
- saattaisin hankkia lapsen. huonon taloudellisen tilanteen vuoksi se ei ole ollut ennen edes harkinnassa
- maksaisin vanhempieni remontin tai ostaisin heille kokonaan uuden talon jostain järven tai meren rannalta
- ostaisin itselleni järjestelmäkameran, tietokoneen ja kaukoputken
En halua olla ilonpilaaja, mutta ihmisillä ei näytä olevan käsitystä mihin 1.2 miljoonaa riittää. Ei sillä kovin kummoisia tee :)
Ja mitä tekisin itse:
- muutama sijoitusasunto hintaan 100 000 - 150 000
- muutama muu sijoitus
- 50 000 tilille niin, että se olisi pahanpäivän varana, jos tarvetta ilmenee. Saldo ei saa mennä tuon alle.
- lomamatka meidän 5-henkiselle perheelle, 2-3 viikkoa ensi kesänä Keski-Euroopassa reissaten, ei mitään luksusta vaan tavallista lomailua
Muuten jatkaisin elämää kuten ennenkin.