Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallia kannattavat tuttavat?

Vierailija
18.01.2018 |

Onko teillä tuttavia tai jopa ystäviä, jotka kannattavat aktiivimallia? Minkälaisia ihmisiä ja miksi kannattavat?

Minulle selvisi, ei ihan yllättäen, että yksi tuttu kannattaa. Hän on sellainen naiivi uskovainen, jonka perustelu on se, että hyvä kun työttömienkin pitää jotakin tehdä, kun kaikki eivät edes halua töihin. Turha edes mainita, että tämä tapaus ei juuri seuraa yhteiskunnallisia asioita. Eikä sille kannata alkaa selittää, mistä on kyse.

Aika vähän kai noita on. Niin parempi antaa olla viattomuudessaan.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, kun Suomessa on työttömiä lähes puoli miljoona ja tuon kansalaisaloitteen aktiivimallin kumoamisesta on allekirjoittanut vain n. 128000 henkilöä. Noita kannattajia löytyy siis myös työttömien riveissä, ihme kyllä. Vai mistä on kysymys?

Vierailija
2/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyydesta ja asioiden seuraamattomuudesta siinä on kysymys. Iäkäs äitini myös ihmetteli, miksi tästä nyt niin kohistaan, hyvähän se että työttömyydelle tehdään jotain. Kyllä vaan kerroin siinä paikassa perusasiat aktiivimallista ja äitiä suorastaan hävetti aiempi mielipiteensä sen jälkeen ja kiitti että kerroin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne loput miljoonat kannattavat aktivointitoimia, onko vaikeaa ymmärtää

Vierailija
4/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ne loput miljoonat kannattavat aktivointitoimia, onko vaikeaa ymmärtää

Joo, pikku Munchausen, ihan niinkuin sinä haluat kuvitella asian olevan.

Vierailija
5/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin myös jonkun kannatavan työttömien laittamista pakkotyöhön, ettei siinä vielä mitään. Monet varmaan kuvittelevat, ettei työttömillä ole esim perhettä hoidettavana, joillakin on vanhuksia hoidettavana. Sitten pitäisi vielä pakkotyöhönkin ehtiä. Itse olen sitä mieltä, että lapsilisät pois yli 25 000 e vuodessa tienaavilta perheiltä ja lisää töitä niiden tilalle.

Vierailija
6/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin myös jonkun kannatavan työttömien laittamista pakkotyöhön, ettei siinä vielä mitään. Monet varmaan kuvittelevat, ettei työttömillä ole esim perhettä hoidettavana, joillakin on vanhuksia hoidettavana. Sitten pitäisi vielä pakkotyöhönkin ehtiä. Itse olen sitä mieltä, että lapsilisät pois yli 25 000 e vuodessa tienaavilta perheiltä ja lisää töitä niiden tilalle.

Pakkotyön kannattajat eivät tajua että siitä seuraisi lista käytännön ongelmia.Jos pakkotyöläinen maksaisi itse kaikki siitä tulevat lisäkulut,yhtä hyvin voisi olla työttömänä ILMAN korvauksia.Kelan tutkijakin tästä puhui.

Vierailija
7/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvilläkin on monella perhettä hoidettavana, vanhuksia hoidettavana. Heiltä se onnistuu, miksi työttömältä ei onnistuisi? Kotiäiti/koti-isä tai omaishoidontuella oleva ei ole työtön. Vai käytetäänkö järjestelmää hyväksi, eli työtön onkin kotiäiti, ilman, että edes haluaa töihin, koska raha!

Vierailija
8/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämättömyydesta ja asioiden seuraamattomuudesta siinä on kysymys. Iäkäs äitini myös ihmetteli, miksi tästä nyt niin kohistaan, hyvähän se että työttömyydelle tehdään jotain. Kyllä vaan kerroin siinä paikassa perusasiat aktiivimallista ja äitiä suorastaan hävetti aiempi mielipiteensä sen jälkeen ja kiitti että kerroin. 

Kerropa ne perusasiat...

Vierailija
9/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
10/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää aktiivimallijankkaaja sama tyyppi kuin huumehehkuttaja? Samaa patologista jankkausta ja trollausta.

Mistä muista aiheista jankkaat?

Vierailija
11/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kannatuskin on vähän kaksipiippuinen juttu.Olen sitä mieltä että tukien eteen pitäisi tehdä jotain ,mutta aktiivimallin toteutus on ihan susi.Eli olenko kannattaja vai vastustaja ...en tiedä .

Vierailija
12/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ne perusasiat...

Ihan vaan luet itse. 

Vierailija
13/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvilläkin on monella perhettä hoidettavana, vanhuksia hoidettavana. Heiltä se onnistuu, miksi työttömältä ei onnistuisi? Kotiäiti/koti-isä tai omaishoidontuella oleva ei ole työtön. Vai käytetäänkö järjestelmää hyväksi, eli työtön onkin kotiäiti, ilman, että edes haluaa töihin, koska raha!

Kyllä sinä saat sinne pakkotyöhön mennä mutta älä toisia patista. Kyllä ne samat asiat tosiaan ovat onnistuneet työssä ollessakin, tuo oli vain esimerkkinä siitä, kuinka ihmiset luulevat, että työtön ei tee yhtään mitään järkevää, nauttii vain siitä reilu kolmenkympin päivärahastaan.

Vierailija
14/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kannatuskin on vähän kaksipiippuinen juttu.Olen sitä mieltä että tukien eteen pitäisi tehdä jotain ,mutta aktiivimallin toteutus on ihan susi.Eli olenko kannattaja vai vastustaja ...en tiedä .

Ei niiden tukien eteen tarvitse tehdä mitään. Se on se ruhtinaallinen 9 euroa päivässä, jonka eteen tehdään sitten jotain.

Vierailija
15/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden tukien eteen tarvitse tehdä mitään. Se on se ruhtinaallinen 9 euroa päivässä, jonka eteen tehdään sitten jotain.

Ja taas. Pitäisi tehdä "jotain". Mutta kun se "jotain", mikä aktiivimallissa vaaditaan on käytännössä mahdotonta (30 000 työpaikkaa/300 000 työtöntä, yhteiskunnan resurssit koulutukseen, yritysten resurssit palkkaamiseen, alueelliset ja ikäkohtaiset räikeät erot jne. jne.) Eikö tätä jo puusilmäisinkin idiootti ole tajunnut?

Vierailija
16/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan aktiivimallia, koska siinä viestitetään että työttömyydelle on myös muita syitä kuin valtion saamattomuus. Yritetään siis edes jotakin.

Toivon, että keskustelu myös aktivoi 15-25v miettimään mitä elämällään tekevät. Joskus voi tulla tilanne, että joutuu pärjäämään omillaan myös työttömänä.

Vierailija
17/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meitä kannattajia on neljä miljoonaa apn vaikea ymmärtää vastustus kiimassaan

Vierailija
18/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömältä onnistuisi,työttömältä TYÖPALVELUSSA ei oikein.Vapaa-aika häviäisi mutta tulotaso ei kasvaisi.

Vierailija
19/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuttuni käyvät töissä ja ovat fiksuja, joten tietenkin kaikki kannattavat mallia. Oikeastaan ainut pettymys on ollut mallin lepsuus, mutta muuten ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
20/59 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömältä onnistuisi,työttömältä TYÖPALVELUSSA ei oikein.Vapaa-aika häviäisi mutta tulotaso ei kasvaisi.

Lisää kustannuksia yhteiskunnalle, jonkunhan ne lapset ja vanhukset on kuitenkin hoidettava, eikö vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme