tt-lukihakemuksesta kysymys
Minulla on Nokia 3 puhelin ja kun verkkopankissa lataan tiliotteet puhelimeen, niin miten siirrän kelan tt-tukihakemukseen? Kameralla voi ottaa kuvan ja lähettää liitteisiin?
Minulla on hammaslääkäri lasku, niin pitääkö ensin maksaa lasku ja sitten vasta hakea tt-tukea? Kiitän vastauksista!
Kommentit (8)
Mene kirjastoon ja siellä se homma onnistuu niiden koneilla kätevästi.
Laskuissa pääasia on, että ne tulee maksettua ajallaan jollain tapaa. Jos maksu on niin myöhässä, että menee perintätoimistollle, silloin ei välttämättä saa korvattua (ainakaan perintäkuluja eivät maksa jälikäteen tt:na). Voit joko maksaa etukäteen ja esittää heille siitä kuitin, TAI jos vielä on maksuaikaa jäljellä, voit myös maksamattoman laskun kopion liittää tt-hakemuksen liitteeksi. Seuraavassa kuussa sitten tarkistavat tiliotetiedoista, että kyseinen lasku on maksettu, jos/kun ovat siihen myöntäneet rahat.
Voit myös ottaa yhteyttä toimistoon ja kysyä, käyvätkö kännykällä otettuina kuvina otetut kopiot tilitiedoista tai laskuista.
Vierailija kirjoitti:
Mene kirjastoon ja siellä se homma onnistuu niiden koneilla kätevästi.
Meidän kelassa voi tulostaa tiliotteet verkkopankissa ja on skannauslaite, kyllä kai neuvovat ensimmäisellä ? Ap.
Tiliotteista riittää printscreen, eli Nokialla se on varmaan äänen plusnappi ja virtanappi samaan aikaan painettuna. Menee ilmeisesti albumiin ja sieltä lataat kuvan/kuvat liitteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiliotteista riittää printscreen, eli Nokialla se on varmaan äänen plusnappi ja virtanappi samaan aikaan painettuna. Menee ilmeisesti albumiin ja sieltä lataat kuvan/kuvat liitteiksi.
Voinko kokeilla ja peruuttaa hakemuksen? Ap.
Vierailija kirjoitti:
OP ei ainakaan voi ottaa kuvakaappausta puhelimella. Ilmoittaa että pankki estänyt..
Vierailija kirjoitti:
Laskuissa pääasia on, että ne tulee maksettua ajallaan jollain tapaa. Jos maksu on niin myöhässä, että menee perintätoimistollle, silloin ei välttämättä saa korvattua (ainakaan perintäkuluja eivät maksa jälikäteen tt:na). Voit joko maksaa etukäteen ja esittää heille siitä kuitin, TAI jos vielä on maksuaikaa jäljellä, voit myös maksamattoman laskun kopion liittää tt-hakemuksen liitteeksi. Seuraavassa kuussa sitten tarkistavat tiliotetiedoista, että kyseinen lasku on maksettu, jos/kun ovat siihen myöntäneet rahat.
Voit myös ottaa yhteyttä toimistoon ja kysyä, käyvätkö kännykällä otettuina kuvina otetut kopiot tilitiedoista tai laskuista.
Pelkkä kuitti maksetusta laskusta ei riitä, lasku tulee näyttää joka tapauksessa, maksettu tai ei.
Pystytkö tallettamaan tiliotteet tiedostoon ja lähettämään tiedoston hakemuksen liitteenä? Voit maksaa laskun ensin itse ja lähettää kuitin sekä laskun Kelalle. Ainakin itse tekisin mieluummin niin, koska tiedän sitten laskun varmasti maksetuksi ajoissa.