Vierailija

Haluttomat ovat usein todella itsekeskeisiä eivätkä ajattele toisen oikeutta seksiin.

• ylös 43
  • alas 90

Sivut

Kommentit (151)

Vierailija

Tuon itsekkyysjutun voisi kääntää toisinpäin, varsinkin kun se halukkaampi varsin usein on tavalla tai toisella aiheuttanut toisen osapuolen haluttomuuden.

• ylös 102
  • alas 37
Vierailija

”Oikeutta seksiin?” Kerro lisää tästä, missä tällainen oikeus on? Kenelle? Sooloseksiin on kaikilla oikeus toki.

• ylös 128
  • alas 7
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mielestäsi siis sinun oikeutesi saada seksiä vaikka vastoin toisen tahtoa, on suurempi kuin puolisosi oikeus olla harrastamatta seksiä vasten tahtoaan? Ja jotenkin saat tämän käännettyä niin, että sinä olisit se vähemmän itsekäs osapuoli.

• ylös 103
  • alas 4
Vierailija

Nuorempana kuvittelin parisuhteessa olevani jotenkin velvollinen harrastamaan seksiä, vaikka itse en olisi halunnut. Siitä seurasi vain se, että oma mies alkoi inhottaa ja seksuaalisuuteni jollain tavalla rikkoutui. Vieläkään en ole saanut tekemääni tuhoa korjattua, vaan olen estoinen ja seksiin liittyvät ajatukseni kummallisen vääntyneitä. Miehelläni on toimivat kädet, hän voi käyttää niitä. Minä en henkisten lukkojeni takia aina pysty edes masturboimaan, vaikka haluaisin. Että ei tämäkään mitenkään hyvältä tunnu.

• ylös 68
  • alas 22
Vierailija

Ei varmaan tajua. Tarkoitan siis sellaista, jossa toinen vain kieltäytyy ja on voinut kieltäytyä jopa vuosia ihan vain sanomalla ettei huvita. Tai sitten tajuaa ja nauttii, kun pystyy tuollaista valtaa käyttään.

En toki ole sitä mieltä, että aina pitää haluta, kun puoliso haluaa, mutta jos ei edes kerran kuussa halua puolisolle hyvää tehdä niin onko kyse parisuhteen rakkaudesta ja kiintymyksestä enää.

• ylös 54
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan tajua. Tarkoitan siis sellaista, jossa toinen vain kieltäytyy ja on voinut kieltäytyä jopa vuosia ihan vain sanomalla ettei huvita. Tai sitten tajuaa ja nauttii, kun pystyy tuollaista valtaa käyttään.

En toki ole sitä mieltä, että aina pitää haluta, kun puoliso haluaa, mutta jos ei edes kerran kuussa halua puolisolle hyvää tehdä niin onko kyse parisuhteen rakkaudesta ja kiintymyksestä enää.

Kenenkään ei pidä ryhtyä seksiin vastoin omaa tahtoaan.
Jos et saa parisuhteelta sitä, mitä toivot, sinun kanmattaa erota. Huonoon suhteeseen kääminen on oma aktiivinen päätös. Et voi laittaa siitä syytä toisen niskoille, vaan se on sinun oma, vapaasta tahdostasi tekemäsi päätös.

• ylös 68
  • alas 4
Vierailija

Jos on tuollainen parisuhde missä toinen yksipuolisesti päättää ettei suhteessa ole enää seksiä niin toisella osapuolella on oikeus hakea sitä muualta tai lähteä suhteesta.

Ja tällä haluttomia ei ole mitään oikeutta valittaa asiasta. Jos ei itse halua niin ei voi toisen puolesta päättää ettei toinenkaan saa. Itse ei tarvitse vastoin tahtoa antaa, mutta silloin toinen on vapaa hakemaan muualta.

• ylös 74
  • alas 18
Vierailija

Tuollaisesta parisuhteesta kannattaa erota. Seksi on keskeistä ja jos ei käy niin häivy!

• ylös 28
  • alas 10
Vierailija

Samaa mieltä, ap. Jos toinen osapuoli on halunnut normaalisti vaikka viisi vuotta ja sitten halut lopahtaa (ilman mitään dramaattista, saati toisesta osapuolesta johtuvaa ilmeistä syytä), on sille toiselle todella kurja kohtalo olla ilman tärkeää, itsetuntoa tukevaa ja nautintoa tuottavaa elämänosaa pitkään, kenties koko lopun elämäänsä.

On todella vaikea ajatus erota vain tällaisesta syystä. Eikö haluttoman olisi järkevämpi lähteä tutkimuksiin tai terapiaan? Se säästäisi monelta eron tuomalta surulta ja vaikeudelta.

N42

• ylös 60
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on tuollainen parisuhde missä toinen yksipuolisesti päättää ettei suhteessa ole enää seksiä niin toisella osapuolella on oikeus hakea sitä muualta tai lähteä suhteesta.

Ja tällä haluttomia ei ole mitään oikeutta valittaa asiasta. Jos ei itse halua niin ei voi toisen puolesta päättää ettei toinenkaan saa. Itse ei tarvitse vastoin tahtoa antaa, mutta silloin toinen on vapaa hakemaan muualta.

Kenellä tahansa on oikeus lähteä suhteesta, jos siitä ei saa sitä mitä haluaa. Sen sijaan oikeutta mennä vieraisiin ei ole kenelläkään, kuten ei oikeutta seksiinkään. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?

• ylös 44
  • alas 20
Vierailija

Varmaankin useammin kuin se toinen osapuoli ymmärtää sen haluttoman pahaa mieltä. Siellä haluttomalla on haluttomuuteensa painava ja uuvuttava syy ja sen lisäksi vielä jatkuva syyllisyys siitä haluttomuudestaan. 

• ylös 44
  • alas 11
Halut on

Ainakin silloin tajuaa jos roolit jostain syystä kääntyy päinvastoin. Itse olin se haluttomampi osapuoli pikkulapsivuosina. Yritin kyllä selittää etten väsymykseltäni yksinkertaisesti jaksa iltamyöhään touhuilla ja toisaalta lähestymistapakin voisi olla toisenlainen... silloin se oli lähinnä sitä että mies ilmaisi oman halukkuutensa ja rutisti takapuolesta. Tämä taas lähinnä ärsytti itseäni, ei suinkaan sytyttänyt. Koskaan ei muuttanut tätä toimintatapaansa vaikka rautalangasta yritin vääntää - olen päivät pienten tarvitsevien lasten kanssa = en ajattele seksiä. Jotta syttyisin seksipuuhiin, tarvitsisin hieman lämmittelyä ja aikaa. Hyväilyjä ja viettelyä. Pientä vaivannäköäkin ehkä. No, se oli puutteessa olevalta mieheltä ilmeisesti liikaa pyydetty siinä kohtaa.

Nyt kun lapset ovat isompia ja seksi taas maistuisi minullekin, mies on ilmeisesti tottunut seksin vähyyteen eikä tee mieli usein tai ei ainakaan vehkeet toimi kunnolla.

Nyt tiedän miltä miehestäni on tuntunut. Toivottavasti tästä vielä löydetään toisemme ja joku balanssi tähänkin asiaan.

• ylös 54
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kenellä tahansa on oikeus lähteä suhteesta, jos siitä ei saa sitä mitä haluaa. Sen sijaan oikeutta mennä vieraisiin ei ole kenelläkään, kuten ei oikeutta seksiinkään. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?

Valitettavasti kaikilla on oikeus seksiin ja kieltäytyä siitä. Jos haluaa pitää puolisonsa mutta ei halua seksiä niin vaihtoehdot on vähissä. Joko antaa tai puoliso hakee muualta.

• ylös 24
  • alas 21
Vierailija

Halukkaat tuntuvat kuvittelevan haluttomuuden vallankäyttönä. Mutta jos ei missään mikään värähdä, paikat on kuivat jne., niin tosi vastenmielistä lähteä antamaan vain toiselle mieliksi. Haluttomuuskin on kokonaisvaltaista. Mikään ei kiihota, eikä edes masturbointi kiinnosta.

• ylös 30
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nuorempana kuvittelin parisuhteessa olevani jotenkin velvollinen harrastamaan seksiä, vaikka itse en olisi halunnut. Siitä seurasi vain se, että oma mies alkoi inhottaa ja seksuaalisuuteni jollain tavalla rikkoutui. Vieläkään en ole saanut tekemääni tuhoa korjattua, vaan olen estoinen ja seksiin liittyvät ajatukseni kummallisen vääntyneitä. Miehelläni on toimivat kädet, hän voi käyttää niitä. Minä en henkisten lukkojeni takia aina pysty edes masturboimaan, vaikka haluaisin. Että ei tämäkään mitenkään hyvältä tunnu.

Parisuhteeseen kuuluu seksi. Jos molemmille sopii ettei sitä ole , niin hyvä.
Mutta jos miehesi lähtee seksittömyyden takia, niin se on erittäin ymmärrettävää.

• ylös 30
  • alas 4
Vierailija

Olen meidän suhteessa se joka haluaa mutta ei saa ja silti aloitus oli mielestäni oksettava. En koe että minulla on mitään "oikeutta" seksiin. Ei kenelläkään ole.

• ylös 40
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuon itsekkyysjutun voisi kääntää toisinpäin, varsinkin kun se halukkaampi varsin usein on tavalla tai toisella aiheuttanut toisen osapuolen haluttomuuden.

Perusteleppa vähän. Jos _sinulla_ on ongelma/ominaisuus, miksi se olisi lähtökohtaisesti jonkun toisen vika? Oletko samaa mieltä jos mies on väkivaltainen tai juoppo, "usein se on toisen osapuolen aiheuttamaa"?

• ylös 17
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pidä ryhtyä seksiin vastoin omaa tahtoaan.
Jos et saa parisuhteelta sitä, mitä toivot, sinun kanmattaa erota. Huonoon suhteeseen kääminen on oma aktiivinen päätös. Et voi laittaa siitä syytä toisen niskoille, vaan se on sinun oma, vapaasta tahdostasi tekemäsi päätös.

Kyllä mutta haluamattoman on myös syytä tehdä selväksi ettei halua eikä todennäköisesti tule haluamaankaan eikä aio tehdä asialle mitään.
Halukas sitten tekee omat johtopäätöksensä eikä jää enää odottelemaan tai jos jää niin se on sitten valinta.
Sitä nimittäin juuri siksi ettei halua painostaa saattaa pitkäänkin odottaa ja toivoa muutosta.

• ylös 16
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.