Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hyvä veli"-kerho riensi puolustamaan Piispa Laajasaloa tämän luottokorttiepäselvyyksissä!!!

Kalevi Kolttonen
17.01.2018 |

https://tinyurl.com/y9p992nq

"Hyvä Veli"-kerho on astunut puolustamaan Piispa Laajasaloa. Johanna Korhonen saa nyt tulta munilleen Professori Hiilamolta ja Jukka Relanderilta...

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sisko-kerho käy kimppuun kun väärävärkkinen valittiin piispaksi. Oikeavärkkisen aiemman piispan väärinkäytökset eivät Korhosta kiinnostaneet.

Vierailija
42/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina äänestänyt naista, olen feministi, tuen naisia. Silloin siis, kun toimitaan reilusti ja oikeudenmukaisesti.

Tässä tapauksessa Korhonen ei toiminut oikeudenmukaisesti. Hän ei varmasti olisi jonkun naispapin tekemisiä tällä tavoin tuonnut julkisuuteen, esittänyt 40 kohdan kysymyslistaa. Jos hän on näin tarkka seurakuntien rahankäytöstä, niin miksi hän tarkasti vain Laajasalon laskut? Eikö pitäisi käydä läpi kaikkien muidenkin.

Jos yhteisestä kassasta varastava henkilö toimii seurakunnassa A, miksi seurakunnassa B toimivan henkilön moitteetonta toimintaa pitäisi tutkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on juuri niin kuin Hiilamo blogissaan kertoo. Laajasalo on menetellyt moitittavasti ja seurakunnan taloustarkistus ei ole toiminut tarpeeksi hyvin, mutta Korhosella on selvästi ihan toinen motiivi kuin saada asia selvitetyksi.

Mitä väliä sillä on mikä on ollut toimittajan motiivi? Se ei ole minusta mitenkään keskeistä.

Keskeistä on se että piispa on käyttänyt asemaansa väärin.

Hulluksi on mennyt juttu. Laskut ovat siltä ajalta, kun Laajasalo oli pappi ja useammalta vuodelta.

Miksi kaikki jankuttavat PIISPAA. Vai Askolan laskuista tässä nyt puhutaan?

Vierailija
44/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainneet kyseiset herrat syyllistyä samoihin asioihin kuin nykyinen piispakin. Jokainen normaalijärkinen ihminen tuomitsee tuollaiset teot.

"Tuollaiset teot" - ymmärrätkö sinä ja muut kivittäjät, että tässä on kyse muutamasta sadasta eurosta useamman vuoden ajalta? Siinä missä Askola käytti kahden hengen lounaalla 10 annosta viiniä Laajasalo on ostanut Coca Colaa n. 100 eurolla, useamman vuoden aikana.

Tästä jutusta on vedetty niin raflaavia otsikoita, että luulisi kyseessä olevan miljoonat eurot.

Miksi valehtelet?

Vierailija
45/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalo astui virkaan 12.11.2017

Hänen piispanaikaisia laskuja siis ei tutkita, vaan kun oli kirkkoherra ja useamman vuoden ajalta.

Vierailija
46/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajasaloa puolustelematta totean, että Johanna Korhonen on kyllä kumma vänkäri. Ei ole vain tämä tapaus, vaan yleensä joutuu "periaatteellisiin" kiistoihin esim. ollessaan Journalisti -lehden päätoimittaja sekä Lapin Kansa -jupakassa. Johanna Korhosella on semmoinen perinteinen persu -asenne : olen oikeassa ja te muut väärässä. Olipa asia mikä hyvänsä ja miten hyvänsä.

Johanna Korhonen oli koulussa ns. kympin tyttö, joka on työelämässä jäänyt sivuraiteelle ja siitä katkera.

Sitä mieltä kyllä olen, että Laajasalo on moraaliton omaneduntavoittelija. 

Samaa mieltä. Toki tuo persuväittämä menee vihkoon. Johanna on tyypillistäkin tyypillinen vihervasemmistolainen. Suomennettuna siis riemuidiootti. Eipä tuota Laajasaloakaan minään ruudin keksijänä voi pitää.

Laajasalo on kasvatustieteen tohtori ja teologian maisteri.

Kaiken maailman idiooteista tulee maistereita ja tohtoreita koko ajan. Mitä sitten?

Vierailija
47/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne samppanjat ostettiin alkumaljoiksi johonkin tilaisuuteen. Ei hän niitä itse nauttinut.

Toisin kuin Askola. Ai, mutta Askolahan onkin nainen ja tapaus ei tämän maailman korhosia sitten kiinnostakaan.

Vierailija
48/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kinastella siitä kuka kirkon hurskaasta väestä on toistaan pahempi. Mieluummin eroaa koko p*skasta.

Vierailija
49/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne samppanjat ostettiin alkumaljoiksi johonkin tilaisuuteen. Ei hän niitä itse nauttinut.

He juhlivat kansan rahoilla ja juovat shampanjaa. Yksinkertaiset kirkon jäsenet maksavat huvin.

Jahas, että tällainen vastakkainasettelu tänään. Minä olen kirkon jäsen ja ihan fiksu. Mielelläni maksan kirkollisveroni ja ei minua haittaa jos joku jossain saa lasillisen kuohuvaa.

Hassua, että ihmisiä ei tunnu vaivaavan ollenkaan esimerkiksi kansallisbalettimme ja -oopperamme, joita ei olisi ilman verorahoja edes olemassa. Olisi kiva tietää tarjotaanko siellä vierailijoille ja yhteistyökummpaneille koskaan kuohujuomaa.

Vierailija
50/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirkollisveroa maksavilla on oikeus tietää miten heidän rahojaan käytetään

Minä sain tarpeekseni ja erosin kirkosta. En ole ollut mikään uskovainen muutenkaan. Säästyypä rahat.

Valtiohan rahoittaa kirkkoa yhteisten asioiden hoidosta kuten hautaustoimi, historialliset rakennukset, väestökirjanpito (kirkonkirjat). Tässä mielessä minua kiinnostaa kirkon varojen käyttö kun olen veronmaksaja

Vierailija
51/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kirkollisveroa maksavilla on oikeus tietää miten heidän rahojaan käytetään

Minä sain tarpeekseni ja erosin kirkosta. En ole ollut mikään uskovainen muutenkaan. Säästyypä rahat.

Valtionverotuksessa me ikävä kyllä maksamme myös kirkolle, kun valtio avustaa niillä kirkkoa. Mutta säästyy se 1.25% eli kirkollisvero.

Vierailija
52/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina äänestänyt naista, olen feministi, tuen naisia. Silloin siis, kun toimitaan reilusti ja oikeudenmukaisesti.

Tässä tapauksessa Korhonen ei toiminut oikeudenmukaisesti. Hän ei varmasti olisi jonkun naispapin tekemisiä tällä tavoin tuonnut julkisuuteen, esittänyt 40 kohdan kysymyslistaa. Jos hän on näin tarkka seurakuntien rahankäytöstä, niin miksi hän tarkasti vain Laajasalon laskut? Eikö pitäisi käydä läpi kaikkien muidenkin.

Jos yhteisestä kassasta varastava henkilö toimii seurakunnassa A, miksi seurakunnassa B toimivan henkilön moitteetonta toimintaa pitäisi tutkia?

Niin, Korhonenhan (Tikkurila). meni tutkimaan ihan eri seurakunnan (Kallio) kirkkoherran toimia. Kummallista miten osasikin...

Vierailija
53/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainneet kyseiset herrat syyllistyä samoihin asioihin kuin nykyinen piispakin. Jokainen normaalijärkinen ihminen tuomitsee tuollaiset teot.

"Tuollaiset teot" - ymmärrätkö sinä ja muut kivittäjät, että tässä on kyse muutamasta sadasta eurosta useamman vuoden ajalta? Siinä missä Askola käytti kahden hengen lounaalla 10 annosta viiniä Laajasalo on ostanut Coca Colaa n. 100 eurolla, useamman vuoden aikana.

Tästä jutusta on vedetty niin raflaavia otsikoita, että luulisi kyseessä olevan miljoonat eurot.

Miksi valehtelet?

Mitä, siis kyseessä ovat MILJOONAT EUROT? Niinkö? Sanopa sinä se euromääräinen luku, jonka kuvittelet olevan kyseessä.

Vierailija
54/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Kanalahan se on varmaan vilä kovempi ryyppäämän kuin Teemu, varmaan samassa ryyppyjengissä, no Askola tietysti kunkku vinkkupulloineen

kanalahan on siis se kaljakirkkoherra joka kirkon messun jälkeen vie srkntalaisia kaljalle pubiin eli dokaamaan

Vierailija
55/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Team Korhonen!

Hienoa että uskaltaa, vaikka varmasti tiesi saavansa kuraa niskaan näiltä " veljiltä".

Vierailija
56/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiohan rahoittaa kirkkoa yhteisten asioiden hoidosta kuten hautaustoimi, historialliset rakennukset, väestökirjanpito (kirkonkirjat). Tässä mielessä minua kiinnostaa kirkon varojen käyttö kun olen veronmaksaja

Viisainta olisikin, että valtio ja kirkko erotettaisiin toisistaan ja valtio alkaisi hoitaa nämä osat.

Vierailija
57/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisteemu-ketju.

Vierailija
58/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä piispat ja poliitikot oikeasti tule visaa vinguttaessaan ajatelleeksi että on tällaiset asiat valuu helposti julkisuuteen? 

Vierailija
59/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän nyt. Kyllähän se jeesus muutamat Coca-Colat voi piffata.

Vierailija
60/142 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He juhlivat kansan rahoilla ja juovat shampanjaa. Yksinkertaiset kirkon jäsenet maksavat huvin.

Jahas, että tällainen vastakkainasettelu tänään. Minä olen kirkon jäsen ja ihan fiksu. Mielelläni maksan kirkollisveroni ja ei minua haittaa jos joku jossain saa lasillisen kuohuvaa.

Hassua, että ihmisiä ei tunnu vaivaavan ollenkaan esimerkiksi kansallisbalettimme ja -oopperamme, joita ei olisi ilman verorahoja edes olemassa. Olisi kiva tietää tarjotaanko siellä vierailijoille ja yhteistyökummpaneille koskaan kuohujuomaa.

Tässä ei ollut kyse siitä etteikö "koskaan voi tarjota kenellekään kuohujuomaa" vaan täysin överiksi menneestä henkilökohtaisesta rahankäytöstä veronmaksajien piikkiin. Kirkon luottokortilla oli varailtu esim. piispan yöpymiseen ökykallis Kuninkaan sviitti, maksettu festarilippuja jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi