Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi tässä toimi väärin? Mies vai minä.

Vierailija
17.01.2018 |

Mieheni suuttui mielestäni aivan käsittämättömästä asiasta. En edelleenkään tiedä mitä tein väärin. Olimme sopineet, että menisimme viikonloppuna yhden kaveripariskunnan luokse istumaan iltaa, mikäli he saavat lapsenvahdin hankittua. Noh toisen kaverin kanssa sitten sovin puhelimessa (miehen istuessa vieressä), että mikäli illanistujaiset ei onnistu niin lähden hänen kanssaan leffaan tuona iltana. No illanistujaiset eivät onnistu lastenhoidollisista syistä, jolloin ajattelin että tartun suunnitelmaan b) eli menen elokuviin kaverini kanssa. Kun äsken miehelleni ohimennen mainitsin tästä, hän suuttui ja alkoi ensin väittämään, että olimme muka sopineet viettävämme illan yhdessä. Puolustin itseäni ja sanoin että mistään tälläisestä ei ollut missään vaiheessa puhetta, kuten ei ollutkaan. Vain siitä että menemme illanistujaisiin, mikäli ne onnistuvat. Mies alkoi haukkumaan luonnettani ja käytöstäni kovin sanoin ja hänen mielestään minä toimin asiassa väärin. En antanut periksi ja ihmettelin hänelle ääneen, miksi ei sillon reagoinut kun kuuli puhelinkeskusteluni toisen kaverini kanssa, jolloin soveimme leffaan menemisestä. Yhtäkkiä hän alkoi väittämään, ettei ollut edes kuullut keskustelua ja alkoi sanomaan että kyseessä olisi yhteinen väärinymmärrys, josta minun täytyy osata pyytää anteeksi Pystyn kyllä myöntämään jos olen väärässä ja usein pyydän anteeksi jos koen vähääkään toimineeni väärin. Vaikka miltä kantilta tätä asiaa mietin en vain tajua miksi minun pitäisi pyytää mieheltä anteeksi. Mielipiteitä kaipaisin. Tälläisiä tilanteita ollut useempikin. Olen alkanut miettimään, että onko tämä manipulointia vai mitä.

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt mitään väärin, ellet ollut miehen kanssa yhteisestä illasta sopinut!

Vierailija
2/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi halunnut viettää illan sinun kanssasi ja loukkaantui, kun et halunnutkaan samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä vähän samanlainen mies. Kaikki pitäisi nauhoittaa, jotta säästyisi juuri tuollaiselta ilmiselvältä "valehtelulta". Ikävästi miehesi toimii. Taatusti muistaa tapahtuneen, mutta astelee sun ylitse. Ei kunnioitusta. Itsekäs. Onneksi pidät pääsi.

Vierailija
4/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä vähän samanlainen mies. Kaikki pitäisi nauhoittaa, jotta säästyisi juuri tuollaiselta ilmiselvältä "valehtelulta". Ikävästi miehesi toimii. Taatusti muistaa tapahtuneen, mutta astelee sun ylitse. Ei kunnioitusta. Itsekäs. Onneksi pidät pääsi.

Tältä tuntuu itsestäkin. Pitäisi kaikki nauhoittaa 😂 Vääntää ja kääntää asiat pääalasin. Alkaa tuntumaan, että jollain sairaalla tapaa nauttii minun syyttämisestäni.

Vierailija
5/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tehnyt mitään väärin, ellet ollut miehen kanssa yhteisestä illasta sopinut!

En ollut sopinut :/ -ap

Vierailija
6/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän olisi halunnut viettää illan sinun kanssasi ja loukkaantui, kun et halunnutkaan samaa.

Mielestäni ei silti oikeuta minun haukkumiseen ja syyttelyyn. Olisi maininnut asiasta silloin, kun kuuli puhelinkeskusteluni, eikä räjähtäisi kun asiasta oltaisiin voitu puhua asiallisesti. - ap

Vierailija
7/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eksän kanssa kerran niin että tosiaan nauhoitin erään keskustelun, koska tuo manipulointi oli niin tuttua. Sitten kun alkoi vänkäämään vastaan, niin soitin sitten todisteet puhelimesta. Siitäkös riemu repesi, olin mielenvikainen, sekopää hullu kun teen tuollaista ja hän soittaa poliisit salanauhoituksesta. 

Juu, ex on tosiaan, suosittelen.

Vierailija
8/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sovit kaverin kanssa elokuvista, sanoitko sen jälkeen asiasta miehelle? Oletko varma, että mies kuuli ja ymmärsi silloin asian? Jos meillä mies on puhelimessa ja itse olen vieressä, niin ei minulla useinkaan ole tietoa, mistä hän on jutellut, kun en keskustelua kuuntele.

Vierailija
9/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan mustasukkanen susta. Nyt se joutuu oleen yksin jos sillä ei kavereita kenenkaa sopia menoa sille illalle.  Eli sitä ottaa päähän se yksinolo ku  joutuu  oleen vaikka ei haluaisi. Sano sille että teette yhdessä jotain kivaa esim pe tai su niin sille tulee toivottavasti parempi mieli ja leppyy. 

Vierailija
10/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei miehesi OIKEASTI kuullutkaan mitä puhuit ystäväsi kanssa? Eihän tuo silti oikeuta haukkumista, mutta mies voi olla oikeassa siinä, ettei kuullut.

Vierailija
11/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan mustasukkanen susta. Nyt se joutuu oleen yksin jos sillä ei kavereita kenenkaa sopia menoa sille illalle.  Eli sitä ottaa päähän se yksinolo ku  joutuu  oleen vaikka ei haluaisi. Sano sille että teette yhdessä jotain kivaa esim pe tai su niin sille tulee toivottavasti parempi mieli ja leppyy. 

Jos aikuisen ihmisen maailma kaatuu siihen, että toinen menee leffaan kaverinsa kanssa, niin pitää olla vikaa korvien välissä. Kuuli keskustelua tai oli kuulematta.

Vierailija
12/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka kuuntelee toisten puhelinkeskusteluja?

Vierailija
13/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi huonosti mutta ei osaa tuoda sitä esille. Älä katso pintaa, tuo kiukkuilu on vain se ulospäin näkyvä tapa ilmaista pahaa oloa. Rauhoitu, halaa häntä, ja keskustele rauhassa miltä hänestä tuntuu.

Vierailija
14/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein eksän kanssa kerran niin että tosiaan nauhoitin erään keskustelun, koska tuo manipulointi oli niin tuttua. Sitten kun alkoi vänkäämään vastaan, niin soitin sitten todisteet puhelimesta. Siitäkös riemu repesi, olin mielenvikainen, sekopää hullu kun teen tuollaista ja hän soittaa poliisit salanauhoituksesta. 

Juu, ex on tosiaan, suosittelen.

Hyvä idea tämä! :) - ap

Vierailija
15/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakointi, tiedottaminen, kyseleminen.

Ja vaikka itse kuuntelisit vieressä uteliaana korva tötteröllä joka puhelun, toinen ei välttämättä toimi samoin vaan todellakin sulkee korvansa. Toki pettyy siinä jos kokee, että on se kolmanneksi tärkein vaihtoehto. Pettyisit itsekin?

Koetko miehen ripustautuvaksi ja ärsyynnytkö näistä tilanteista yleisemminkin? Jos hänellä on taipumusta kiistää faktat, anna esimerkkejä?

Vierailija
16/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei miehesi OIKEASTI kuullutkaan mitä puhuit ystäväsi kanssa? Eihän tuo silti oikeuta haukkumista, mutta mies voi olla oikeassa siinä, ettei kuullut.

Ei sillä väliä kuuliko vai ei. Uskallan kyllä epäillä etteikö kuullut kun aivan vieressä oli ja mainitsiessani miksi ei puhelun jälkeen maininnut asiasta heti, meni hän ihan hiljaiseksi ja aloitti haukkumaan vielä enemmän. Eli eiköhän kuullut. Mikäli ei oikeasti muka kuullut puhelua niin siltikin väitti meidän sopineen viettävämme illan yhdessä vaikka emme näin olleet sopineet. Olimme sopineet vain menevämme illanistujaisiin mikäli ne onnistuvat.

Vierailija
17/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... en sitä kiistänytkään. Vikaa tosiaan on korvien välissä ja sen nyt jokainen  varmaan tajusi ilman että sun piti sitä erikseen mainita. :D

Käytös vaan ilmenee tuollaisena lapsellisena mustasukkaisena vouhottamisena ja kerroin vaan vaihtoehtoja mitä tilanteessa voi tehdä. Mitä itse tekisit? Kertoisit mieluummin omia ehdotuksiasi sen sijaan että kirjoittaisit päinvänselvyyksiä vastaukseksi. ;) 

Vierailija
18/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä väliä kuuliko vai ei. Uskallan kyllä epäillä etteikö kuullut kun aivan vieressä oli ja mainitsiessani miksi ei puhelun jälkeen maininnut asiasta heti, meni hän ihan hiljaiseksi ja aloitti haukkumaan vielä enemmän. Eli eiköhän kuullut. Mikäli ei oikeasti muka kuullut puhelua niin siltikin väitti meidän sopineen viettävämme illan yhdessä vaikka emme näin olleet sopineet. Olimme sopineet vain menevämme illanistujaisiin mikäli ne onnistuvat.

Teillä on informaatiokatkos. Molemmat pyytävät anteeksi käytöstään. Sinä sitä, ettet ottanut miestäsi paremmin huomioon ja mies sinun haukkumistasi. Case closed.

Vierailija
19/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakointi, tiedottaminen, kyseleminen.

Ja vaikka itse kuuntelisit vieressä uteliaana korva tötteröllä joka puhelun, toinen ei välttämättä toimi samoin vaan todellakin sulkee korvansa. Toki pettyy siinä jos kokee, että on se kolmanneksi tärkein vaihtoehto. Pettyisit itsekin?

Koetko miehen ripustautuvaksi ja ärsyynnytkö näistä tilanteista yleisemminkin? Jos hänellä on taipumusta kiistää faktat, anna esimerkkejä?

Nyt vasta olen havahtunut tähän,että tämä hänen käytöksensä saattaa olla manipulointia. Ennen olen pyytänyt anteeksi vastaavanlaisissa tilanteissa vaikka kokisin että hänen kuuluisi myös pyytää anteeksi. En tiedä onko ripustautuva mutta erittäin hyökkäävä jos asiat eivät mene hänen haluamallaan tavalla ja tuntuu että paisuttelee asioita mielessään ja sitten räjähtää. Vastaavanlaisia tilanteita esim että hyökkää minua kohti jos mielipiteeni poikkeaa hänen mielipiteestään. Ja väittää meidän sopineen asioita, joista ei ole edes ollut puhetta ja aikaansaa näin riidan. Vääntää puheitani ja näin. Kolme vuotta katsellut tätä nyt. Alkanut vasta pikkuhiljaa tajuamaan että ei tällänen käytös ole ok.

Vierailija
20/197 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuisen ihmisen maailma kaatuu siihen, että toinen menee leffaan kaverinsa kanssa, niin pitää olla vikaa korvien välissä. Kuuli keskustelua tai oli kuulematta.

Niin... en sitä kiistänytkään. Vikaa tosiaan on korvien välissä ja sen nyt jokainen  varmaan tajusi ilman että sun piti sitä erikseen mainita. :D

Käytös vaan ilmenee tuollaisena lapsellisena mustasukkaisena vouhottamisena ja kerroin vaan vaihtoehtoja mitä tilanteessa voi tehdä. Mitä itse tekisit? Kertoisit mieluummin omia ehdotuksiasi sen sijaan että kirjoittaisit päinvänselvyyksiä vastaukseksi. ;) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä