Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 25 vuotta täyttänyt nainen. Miksi lykkäät vielä lastenhankintaa?

Vierailija
17.01.2018 |

Ymmärrätkö, että lapset tulee tehdä nuorena? Ymmärrätkö, että mitä enemmän tulee ikää, sitä vaikeammaksi lastensaanti käy ja sitä suuremmaksi kasvavat raskauden riskit? Myös lapsiluku jää tuolloin todennäköisemmin pieneksi.

Jos olet täyttänyt 25 vuotta, etkä ole vielä hankkinut lapsia tai edes suunnitellut lastenhankintaa, ALKAA OLLA JO KIIRE! Mikä tai mitkä asiat elämässä ovat sinulla sellaisia, että ne menevät lastenhankinnan edelle?

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiitos, en ehdi tekemään kakaroita. Elämä odottaa elämistään.

Vierailija
102/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot kesken sekä itsellä,että miehellä, muutekin epävakaa elämäntilanne kun ei voi ennustaa missä asutaan esim vuoden päästä. Lapsia haluan, mutta mahdotonta tähän tilanteesen edes harkita. 

N25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia lapsia ja pilata keho, menettää valmiiksi vähäiset unenlahjat ja hermot, puhumattakaan siitä, että olen mielenterveyspotilas. Ihan ku haluaisin ottaa riskin siitä, että minun mahdollisille nukuloille tulis samat vinksahdukset ku minulla itelläni. :D

Plus, inhoon lapsia, ne kuolaa ja lähmii joka paikan

N28

Vierailija
104/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, 30-vuotiaana ensimmäinen lapsi ja 40-vuotiaana kolmas lapsi. Yksi siinä välissä. Hyvin ehti. Ei kiinnostanut lastenhankinta kaksvitosena, oli muuta tekemistä.

Vierailija
105/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen ja puitteet lapseen olisi kunnossa, asunto, vakityö, opinnot suoritettu jne. Mutta olen aina vain varmempi etten koskaan tahdo lapsia. Pidän lapsista, työskentelenhän lastenhoito alalla, mutta arvatkaapa onko mahtavampaa tunnetta, kun pitkän päivän jälkeen tulee tösitä kotiin, sulkee ulko-oven perässään ja havahtuu siihen rauhaan ja hiljaisuuteen. Se onni, kun ei ole kotona vastassa sitä samaa rumbaa. Seurustelin pitkään miehen kanssa, mutta päädyimme eroon, kun mies alkoi puhumaan lastenhankinnasta enkä halunnut viedä häneltä isyydeniloa, sillä minä aijoan huolehtia aina jatkossakin ehkäisystäni.

Vierailija
106/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia

Vierailija
107/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva 25-vuotias mies haluaa vielä perheenisäksi. Saati että 25-vuotiaiden työ- ja taloustilanne olisi nykyaikana kovin vakiintunut.

Olisi itsekin ihana osallistua synnytystalkoisiin, mutta tiedätte, mikä tilanne meillä työttömillä on tällä hetkellä... Miehen nettopalkka jotain 1200e, joten eipä sillä mahdollisteta minun kotiäitiyttä vielä. Varsinkin, kun itse saisin kaikkein pienimmän äitiysrahan.

Vierailija
108/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia

Nainen 25v

Vierailija
109/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en  saanut lapsia alle 25, olisin ollut liian nuori mieleltäni.

Koskaan en lykännyt vauvan 'tekoa' (ihan kun niitä vain tehtäisi), vauva ei olisi tiennyt olevansa 'köyhä' vaikka opiskeluni olivatkin kesken ja rahaa vähänlaisesti. Tukiverkko olisi ollut ja varusteita varmasti saanut käytettynä sukulaisilta. Olisin kestänyt itse taloudelliset paineetkin. Olisi saanut tulla silloin mun puolesta, periaatteessa saisi tulla nyttenkin, mutta asia ei ole minun käsissäni.

Aloittaja varmasti provoo tahalleen ja  ehkä onkin hyvä että näistä asioista keskustellaan. Kasvotusten vain ärsyttää nämä vastaavat kysymykset ja mummojen ''mulla oli x määrä lapsia sun iässä''. Ja miksi ei ole lapsia, koska en voi sairauden takia saada. Tämän kun vastaa sukulaisille, menevät hiljaiseksi. Eivät vain osaa sanoa siihen yhtään mitään.

Vierailija
110/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, koska 1) En usko, että kehoni kestäisi raskautta, saatika synnytystä ilman pahoja komplikaatioita/kuolemaa. 2) En olisi hyvä äiti 3) Maailmassa on jo liikaa ihmisiä.

Vierailija
111/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua repeytynyttä välilihaa, peräpukamia, aikuisten vaippoja ja YKSINHUOLTAJUUTTA

Vierailija
112/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miestä ja jos jonkun random tyypin kanssa lapsen hankkisin, niin ero siinä pian kuitenkin tulisi ja olisin yh-äiti jonka olisi vaikeaa löytää mitään hyvää pysyvää suhdetta, kun tiedän että yksinhuoltajat eivät ole kenenkään ensimmäinen vaihtoehto 25-vuotiaana kun lapsettomia naisia sen ikäisenä löytyy paljon.

Vierailija
113/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on juuri se syys miksi lapsia ei edes kannattaisi  tehdä

Vierailija
114/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on huumeongelma enkä pystyis elämää itteni kanssa jos tulisin raskaaks ja vahingottaisin sitä lasta käyttämällä. Haluan tulevaisuudessa lapsia mutta ensin täytyy saada oma elämä kuntoon.

Vierailija
115/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidän ikäluokassa noita sopivia isäkandidaatteja liiaksi ole.

terv. Mies Lapsi, 28 vuotta.

Vierailija
116/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mt ongelmainen enkä ole koskaan saanut miehiä niin kiinnostumaan itsestäni. Lisäksi olisin uskoakseni lapselle vain huono roolimallli sekä äiti.

Asia ei muutenkaan ole ajankohtainen eikä oikeasti edes kiinnosta. 😊

Vierailija
117/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan seurustellut.

N 32

Vierailija
118/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita lastenhankintaa jos jostain löytyisi oikeasti hyvä mies joka olisi rehellinen, luotettava, empaattinen, vastuullinen, tasa-arvoinen ja joka osallistuisi tasapuolisesti lastenhoitoon ja kotitöihin. Ei ole vielä tullut vastaan tälläistä yksisarvista.

Tuntuu että todella moni mies lyö hanskat tiskiin ja hylkää perheensä kun lapset ovat pieniä. Raskaus myös jättää jälkensä naisen kroppaan mitä moni mies ei hyväksy ja sen takia eivät enää rakasta kumppaniaan tai kunnioita lastensa äitiä.

Minulla on myös järkyttävä synnytyspelko mutta eniten pelottaa yksinhuoltajaksi jäämisen riski. Näillä näkymin en tule koskaan hankkimaan lapsia.

Vierailija
119/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot kesken ja valmistuttuani säästän rahaa ja lähden matkustelemaan, johon lapsi ei vaan sovi mukaan. Pelkään myöskin synnyttämistä. Ehkä joskus hankin lapsia mutta niiden aika ei ole vuosiin vielä. 

Elän tätä elämää itselleni.

N25

Vierailija
120/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia nyt enkä koskaan. N28