Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 25 vuotta täyttänyt nainen. Miksi lykkäät vielä lastenhankintaa?

Vierailija
17.01.2018 |

Ymmärrätkö, että lapset tulee tehdä nuorena? Ymmärrätkö, että mitä enemmän tulee ikää, sitä vaikeammaksi lastensaanti käy ja sitä suuremmaksi kasvavat raskauden riskit? Myös lapsiluku jää tuolloin todennäköisemmin pieneksi.

Jos olet täyttänyt 25 vuotta, etkä ole vielä hankkinut lapsia tai edes suunnitellut lastenhankintaa, ALKAA OLLA JO KIIRE! Mikä tai mitkä asiat elämässä ovat sinulla sellaisia, että ne menevät lastenhankinnan edelle?

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun aloittajalla on huoli muitten sikiämisestä. Se on varmasti sinulta pois kun muut ei joudu herään ruokkiin huutavia lapsia yössä. Fiksun päätös 32 ikään mennessä ettei oo yhtäkään lasta! Yhtä lailla erityislapsia syntyy nuorille, ei ikä siltä aina suojele!

Vierailija
122/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia haluaa niin sitten haluaa, jos ei halua niin sitten ei halua. Ei siinä ole mielestäni pohjimmillaan mitään muita syitä, eikä kenelläkään ole oikeutta arvostella toisten päätöksiä. Itse sain ekan lapsen 22 vuotiaana ja haluaisin toisenkin, suurin osa kavereistani taas ei ikinä halua lapsia. Se on minusta jokaisen ihmisen yksityisasia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pskageeneilläni en ala lapsia tekemään, eikä olisi sellaista varaa elättää..

Erään työkaverini vaimo oli halunnut kolmannen lapsen, koska oli jo kaksi poikaa.. No, kolmaskin oli poika ja tämä vaimo on hyvin pettynyt.. Kivat lapselle vaan.. (ja isälle kun ei osaa sanoa eukolleen vastaan)

Vierailija
124/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha vai täällä joku elämänkoululainen neuvoo muita. Itse olen 40 ja tein ensimmäisen lapsen 36-vuotiaana ja nyt 3 tulossa. Eiköhän se ole jokaisen oma asia milloin lapset tekee. Ystäväni on 35 sinkku, ei löydy miestä, joten aika hankala yksin tehdä ellei mene koeputkihedelmöitykseen. Sekin tosin hyvä vaihtoehto huonolle suhteelle, jossa tehdään lapsia.

Vierailija
125/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia 😣 

Vierailija
126/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ura, raha ja mukavuudenhalu. Matkustetaan lisäksi avopuolison kanssa keskimääriin 5krt/vuosi, jota ei todellakaan vauvan/taaperon kanssa tehdä. Katsotaan sitten lähempänä kolmeakymppiä kiinnostaako jo silloin.

N25

Vierailija
127/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tänne enää lasta tekee kärsimään, ilmastonmuutos on jo täällä ja se lapsi joka nyt syntyy ei tule kokemaan enää mitään hyvää, tulevaisuudessa odottaa pelkät katastrofit ja taistelu elinvaroista.

Täytyy kyllä ihmetellä että edelleen tätä lisääntymistä markkinoidaan, vaikka maailma hukkuu paskaan.

Järki käteen, ei kannata. 

Vierailija
128/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen ihminen, joka ei hanki lapsia, tekee aivan valtavan ison palveluksen maapallolle. Maapallo kärsii ylikansoituksesta ja miljoonat ihmiset näkevät nälkää, kun ruokaa ei ole.

Jos niitä lapsia haluaa, niin se on 1 tai korkeintaan 2 per nenä. Sen jälkeen pakkosterilointi. Ja sillä iällä ei ole mitään merkitystä.  

Vierailija
129/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, en minä lykkää lastenhankintaa. Ikään kuin sellainen olisi vääjäämättä edessä... Minua ei kiinnosta, en kaipaa lasta saati sitten useampaa enkä halua olla (huono) äiti kenellekään. Sitä paitsi, minulla on kierukka enkä harrasta seksiä koskaan, joten eipä tule lasta edes vahingossa.

N30

Vierailija
130/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että en aiokaan tehdä koskaan lasta.

Vituttaako 8)

Vierailija
131/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ole varaa vaikka haluaisin. En edes omia kulujani pysty maksamaan.

Vierailija
132/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vielä niin lapsi. N26

Vierailija
133/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, 35-vuotiaalla alkaa olla kiire, ei vielä sentään 25-vuotiaalla.

Mutta itse kysymykseen: olen 30-vuotias nainen enkä ole koskaan onnistunut saamaan yli 4 kk kestävää seurustelusuhdetta aikaiseksi. Olen ihan ok näköinen ja luonteinen (eikä tämä ole pelkkä oma mielipide) mutta miehet kyllästyvät minuun melko pian tapailun edetessä vaikken mikään epätoivoinen takiainenkaan ole. Suomimiesten kanssa on aina jokin ihme kiila välissä. Juuri tänään heitin hanskat tiskiin tämänhetkisen kaverin suhteen, mies ei oma-aloitteisesti laita viestiä ja tiedän kyllä että hän chattailee useiden muidenkin naisten kanssa. 

Miehenpuute on siis se syy miksen lapsia ole nuorella iällä saanut. Oikeastaan tämä asia pyöri tänään kovasti mielessäni ja ahdistikin. Kiitos että sain avautua, hieman helpotti.

Vierailija
134/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu vaikka kuinka yrittää, eikä muutenkaan kiinnosta niitä pyöräytellä.

Vierailija
135/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että lapset tulee tehdä nuorena? Ymmärrätkö, että mitä enemmän tulee ikää, sitä vaikeammaksi lastensaanti käy ja sitä suuremmaksi kasvavat raskauden riskit? Myös lapsiluku jää tuolloin todennäköisemmin pieneksi.

Jos olet täyttänyt 25 vuotta, etkä ole vielä hankkinut lapsia tai edes suunnitellut lastenhankintaa, ALKAA OLLA JO KIIRE! Mikä tai mitkä asiat elämässä ovat sinulla sellaisia, että ne menevät lastenhankinnan edelle?

Kaikki asiat elämässäni ovat tärkeämpiä. En aio hankkia lapsia koskaan. 

Vierailija
136/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töitä ja mielenterveydestä vain rippeet jäljellä jo nytkin.

Vierailija
137/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki mulla on mennyt lapsensaannin edelle. Harmittaako?

t. vela

Vierailija
138/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhankinta on naiselle ihan valtava henkinen, fyysinen ja taloudellinen taakka, samalla kun mies voi jatkaa elämäänsä ihan normaalisti. Todennäköisesti haluaisin lapsia jos olisin mies.

Naisena en ole valmis luopumaan lapsen takia sekä mielenterveydestäni, ruumiini itsemääräämisoikeudesta ja terveydestä, työpaikastani ja mahdollisuudesta tehdä yhtään mitään ilman, että lapsi roikkuu jatkuvasti mukana.

Tuttavapiirissä on hyviä esimerkkejä miten vanhemmuuden vastuu käytännössä jakautuu; nainen ei pääse yhtään mihinkään ilman lasta.

N30

Vierailija
139/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira, ura, ulkomaanmatkat, rauha, hiljaisuus, aikaa ajatella ja lueskella, kuunnella musiikkia, keskustella aikuisten asioista. Eikä ole miestä eikä liikaa rahaa. Tässä pääsyyt lapsettomuuteen.

140/170 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien unelmien toteuttaminen ja eläminen ovat lapsenhankintaa tärkeämpää. Ja ei, elämä lasten kanssa ei kuulu unelmiini.

t. N29