Kumilenkkejä pukamissa - auuuuu :(
Kävin tänään toimenpiteessä, jossa kumilenkitettiin sisäisiä pukamia. Ai piip piip piip kun tekee kipeetä :(. Suunnilleen itkua täällä kotona väännän :(. Muita saman kokeneita? Multa on kerran aikaisemminkin yritetty kumilenkittää niitä, mutta silloin rupesin itkemään kivusta jo toimenpidehuoneessa, niin ne otettiin pois. Mietin, että pitäiskö nytkin mennä pyytämään poistoa vai yrittää kestää tätä jotenkin..? Oon ottanu jo gramman panadolia ja yhen libraxin tähän kipuun ja kokeillu lämpötyynyä persauksiin, joka vaan pahens kipua :(.
Kommentit (47)
Takana 3 operaatiota, joista 2 kivutonta ja yksi helvetillinen. Jouduin sen jälkeen menemään päivystykseen kipujen takia, koska olin varma, että jotain meni pahasti pieleen. Siellä sitten sorkkivat valmiiksi arkaa anaalia ilman puuduttavia voiteita ja totesivat, että kaikki kunnossa. Panacod-reseptin sain, kun vaatimalla vaadin. Viikko meni makuuasennossa ja olo oli kuin joku ois käännellyt puukkoa persiissä. Eli komppaan täysillä! Jos kuume nousee, niin sitten takas lekuriin. Muussa tapauksessa vahva luottamus siihen, että kyllä se siitä. Ja kaikille suosittelen isoista kaurahiutaleista tehtyä puuroa aamupalaksi, niin pysyy rööri kunnossa.
Ne kumilenkit lähti illalla jo irti, niin onkohan toi operaatio nyt onnistunu vai epäonnistunu? Ei lähteny niiden mukana mitään kudosta. Eli onkohan ne lenkit voinu jo yhden päivän aikana saada ne pukamat irtoomaan vai onko ne lenkit vaan luisunu irti muuten vaan? ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulta tutkittu, ettei ole anaalifissuuraa? Se on usein vaikea havaita, ja voi aiheuttaa sen, että pukamat uusivat. Se voi myös olla se mikä vuotaa, jos vuotoa on paljon. Jos fissuura on, niin hirttoa ei saisi edes tehdä.
Ota ihmeessä tulehduskipulääkettä (ibuprofeenia) jos vain voit. Panadol ei auta p*skaakaan todella kovaan kipuun, minusta sitä ei pitäisi edes antaa, mutta sillä on ilmeisesti ollut hyvät lobbarit Suomessa.
Istu kovalla tuolilla, älä pehmeällä, äläkä missään tapauksessa laita lämpötyynyä tässä vaiheessa, koska se laajentaa verisuonia ja voi lisätä vuotoa. Mutta älä myöskään laita kylmää. Pese haalealla vedellä, ei saippuaa!
On mulle tehty procktoskopia monta kertaa ja kolonoskopia ja se leikkauskin, niin luulisi, että olis huomattu jos ois fissuura. ap
Puhuin eilen lääkärin kanssa ja hän epäili, että toimenpide on todennäköisesti epäonnistunut kun lenkit lähti jo samana iltana irti. Eli ihan turhaan tuli kärsittyä :(. ap
Viileä kutistaa verisuonia ja ainakin mulla se lisää kiputuntemusta kun kudokset on jo ennestään kouristustilassa kivun takia.
Btw, noissa merkeissä on eroja, oletko kokeillut Ibusalia (ei Buranaa).