Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumilenkkejä pukamissa - auuuuu :(

Vierailija
17.01.2018 |

Kävin tänään toimenpiteessä, jossa kumilenkitettiin sisäisiä pukamia. Ai piip piip piip kun tekee kipeetä :(. Suunnilleen itkua täällä kotona väännän :(. Muita saman kokeneita? Multa on kerran aikaisemminkin yritetty kumilenkittää niitä, mutta silloin rupesin itkemään kivusta jo toimenpidehuoneessa, niin ne otettiin pois. Mietin, että pitäiskö nytkin mennä pyytämään poistoa vai yrittää kestää tätä jotenkin..? Oon ottanu jo gramman panadolia ja yhen libraxin tähän kipuun ja kokeillu lämpötyynyä persauksiin, joka vaan pahens kipua :(.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle määrätty puuduttavaa geeliä/voidetta takamukseen, äidilläni oli sitä määrättynä kyseisen opetaation jälkeen. käytti aina hyvissä ajoin ennen kuin meni pytylle.

Vierailija
22/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ne antaneet sulle kunnon kipulääkkeitä? Etkö voi pyytää niitä jälkikäteen jos ovat sulla jotenkin "poikkeuksellisen" kipeät?

Eihän Suomessa panosteta kivunlievitykseen, kipua vähätellään ja potilaita moititaan, jos valittavat tai itkevät kivusta. Edes kuoleva syöpäpotilas ei välttämättä saa tarpeeksi morfiinia, koska halutaan estää väärinkäytökset. Täällä jokainen potilas on potentiaalinen narkkari, viimeistään muutaman leikkauskipuihin määrätyn Panacodin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa AP. Tiedän tuskan. :/

Vierailija
24/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle määrätty puuduttavaa geeliä/voidetta takamukseen, äidilläni oli sitä määrättynä kyseisen opetaation jälkeen. käytti aina hyvissä ajoin ennen kuin meni pytylle.

Itseasiassa mulla on tuolla kaapin perukoilla vielä siihen leikkauksen jälkitilaan määrättyä puudutusgeeliä, että kaivanpa sen esiin. Olin jo kokonaan unohtanut sen, kiitos. En tiedä kyllä onko se enää käyttökelpoista, mutta näissä kivuissa en jaksa välittää. ap

Vierailija
25/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! En oo tuntenu kipua sen jälkeen kun tungin tota xylocain 2%-geeliä hanuriin! Viimenen käyttöpäivä 11/2016, mutta tuskin kuolen :P. ap

Vierailija
26/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! En oo tuntenu kipua sen jälkeen kun tungin tota xylocain 2%-geeliä hanuriin! Viimenen käyttöpäivä 11/2016, mutta tuskin kuolen :P. ap

Jep, tuskin kuolet - lääkkeiden vanheneminen perustuu varmaan pääosin orgaanisten molekyylien hitaaseen hajoamiseen ja hajoamistuotteet varmaan harvoin erityisen myrkyllisiä. Eli lääkkeet menettävät tehoaan mahdollisesti mutta erityisen haitallisiksi ne eivät muutu.

Vierailija
27/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taas ihan sairaan kipeeks ja mul on lämpöä 37,0 astetta kainalosta. Saa nähä iskeekö tohon vielä tulehdus tai jotain. ap

Vierailija
28/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mä muistelen lukeneeni ettei tuon pitäisi sattua :O Ihan kuin jossain olisi sanottu että on liian suulle hirtetty tai jotain, jos sattuu.

Vierailija
29/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mä muistelen lukeneeni ettei tuon pitäisi sattua :O Ihan kuin jossain olisi sanottu että on liian suulle hirtetty tai jotain, jos sattuu.

Joo jossain tekstissä on tainnu tosiaan lukea noin, mutta kyllä siinä mun saamassa lappusessakin lukee että voi esiintyä kipua ja että käytä kaupan kipulääkkeitä. ap

Vierailija
30/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Railakas peräreikäsekstaus vie ajatuksesi muualle :)

Vierailija
31/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan syönyt sekä parasetamolia että ibuprofeiinia. En tiedä, voisiko mikään jääsidetyylinen ratkaisu auttaa tuohon, mutta ainakin voisit kokeilla. Ainakin se voisi viilentää takamusta niin, ettei kiputuntemus olisi niin päällimmäinen. Tsemppiä!

Vierailija
32/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tuskin kuolet - lääkkeiden vanheneminen perustuu varmaan pääosin orgaanisten molekyylien hitaaseen hajoamiseen ja hajoamistuotteet varmaan harvoin erityisen myrkyllisiä. Eli lääkkeet menettävät tehoaan mahdollisesti mutta erityisen haitallisiksi ne eivät muutu.

Vanhoissa voiteissa ja geeleissä bakteerit voivat lisääntyä, ja tämän vuoksi ne voivat olla haitallisia.

Vierailija
33/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan syönyt sekä parasetamolia että ibuprofeiinia. En tiedä, voisiko mikään jääsidetyylinen ratkaisu auttaa tuohon, mutta ainakin voisit kokeilla. Ainakin se voisi viilentää takamusta niin, ettei kiputuntemus olisi niin päällimmäinen. Tsemppiä!

En voi syödä buranaa, mun vatsa ei kestä sitä. Oon ottanu panadolia ja libraxia ja laittanu sitä geeliä lisää nyt äskettäin. Joku viileä saattais auttaa joo. Seurailen vaan ylihysteerisenä tota lämmön kehittymistä atm. Kiitos! ap

Vierailija
34/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin taas ihan sairaan kipeeks ja mul on lämpöä 37,0 astetta kainalosta. Saa nähä iskeekö tohon vielä tulehdus tai jotain. ap

No ei kai tuo vielä mitään "lämpöä" ole.

Vierailija
35/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä tehdä jotain että kipu unohtuu - ainakin hetkeksi. Mene kävelylle? Siivoa? vai pahentaako liikkuminen kipua?

AP voisi mennä vaikka hevosella ratsastamaan, niin saisi muuta ajateltavaa!

Vierailija
36/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattako kärsiä kivuissa? Jos et pärjää, niin et pärjää. Menet päivystykseen tai ensisijaisesti yksityiselle lääkärille, niin saat heti vahvemmat lääkkeet vaikka pistoksena lihakseen. Kun pahimman kivun saa taitettaua, niin loppu menee paremmin. Olen tuossa toimenpiteessä ollut kerran ilman narkoosia ja vahvoilla opiateilla jouduttiin lääkitsemään, seuraavaksi narkoosissa. Apteekista saa muuten emlaa eli puudutetta ilman reseptiä, mutta se on naurettavan pieni määrä. Sairaasta voisivat antaa halutessaan isomman truutan puudutetta. On niitä muitakin rektaalivoiteta.

Vierailija
37/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä tehdä jotain että kipu unohtuu - ainakin hetkeksi. Mene kävelylle? Siivoa? vai pahentaako liikkuminen kipua?

AP voisi mennä vaikka hevosella ratsastamaan, niin saisi muuta ajateltavaa!

Ihan varmasti saisi! Harjoitusravia 10 minsaa ja laukkaa toinen samanlainen.

Vierailija
38/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo taas niitä toimenpiteitä, joista valehdellaan terveydenhuollossa, että ei se satu... Mä oon oikeasti luullut ettei oo pahakaan, ja sitten täällä on joku ihan nukutettukin siihen.

Vierailija
39/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin hirtettiin kolme pukamaa pari vuotta sitten. Kaksi päivää oli tukalaa, sitten helpotti. Lääkäri kirjoitti mulle xyloproct-peräpuikkoja kipuun, jotka hain heti toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
40/47 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta tutkittu, ettei ole anaalifissuuraa? Se on usein vaikea havaita, ja voi aiheuttaa sen, että pukamat uusivat. Se voi myös olla se mikä vuotaa, jos vuotoa on paljon. Jos fissuura on, niin hirttoa ei saisi edes tehdä.

Ota ihmeessä tulehduskipulääkettä (ibuprofeenia) jos vain voit. Panadol ei auta p*skaakaan todella kovaan kipuun, minusta sitä ei pitäisi edes antaa, mutta sillä on ilmeisesti ollut hyvät lobbarit Suomessa.

Istu kovalla tuolilla, älä pehmeällä, äläkä missään tapauksessa laita lämpötyynyä tässä vaiheessa, koska se laajentaa verisuonia ja voi lisätä vuotoa. Mutta älä myöskään laita kylmää. Pese haalealla vedellä, ei saippuaa!