Kirppiksellä myyminen
Hei! Olisin kiinnostunut kirppiksillä myymisestä ja sen kannattavuudesta. Itselläni on paljon vaatteita ja muuta käyttökelvollista tavaraa kaapit täynnä joita en ole käyttänyt aikoihin. Mietin että minkälainen tavara käy kaupaksi kirppareilla ja minkälainen ei missään nimessä. Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Erityisesti Tampereelta kokemukset kiinnostaisi (Radiokirppis, Bonuskirppis yms), mutta muualtakin päin maailmaa otan vastauksia mielelläni vastaan. Onko mennyt suurin osa myytävistä kaupaksi, vai onko jäänyt puolet jäljelle? Erityisesti nuo vaatteiden myymiset kiinnostaa :)
Kommentit (39)
Aikuisten vaatteet menevät TODELLA huonosti, sama se kuinka uudenveroisia ovat. Kahdella kerralla olen vienyt, eikä tainnut kuin pari rättiä mennä.
Vauvan vaatteet kokovälillä 74-86cm menivät nopeasti, kun hinta oli 0,50-1€ per vaate. 56-62cm vaatteet ovat käyneet jo kahdella kirppispöydällä, ei menekkiä.
DVD:t laitoin hintaan 0,50€ kpl, menivät kaikki.
Sitten oli koruja. Sormukset (kuluneempia) menivät hintaan 0,20-0,50€, rannekorut ja rannekkeet hintaan 1€, kaulakorut 1-1,50€ + yksi h&m -laatua arvokkaampi kaulakoru hintaan 5€.
Sisustustavaraa meni vaihtelevasti, jotain tuikkukippoja, käyttämättömät kuoharilasit, koristeruukut yms sekatavaraa siis, hintavälillä 0,50-2,50€.
Laitoin kokeeksi myös yhden hajuvesipullon, josta olin pari suihkausta käyttänyt, mutten ollut pitänyt. Kahdella eurolla meni heti, joten tein inventaarion koko hajuvesikokoelmaan ja iskin sieltä kaikki tarpeettomat pois hintaan 1-2,50€. Kaikki meni.
Eli paljon kamaa pilkkahinnalla, on minun ohjeeni. Ekalta kerralta nettosin (eli pöytävuokra miinustettu) 170€, toisella kerralla 50€.
Jos aikuisten vaatteet ovat ns. liian muodikkaita, ne eivät mene kaupaksi edes kirpputoreilla, paitsi silloin, kun paikalla on autolastillinen turisteja itäisiltä mailta. Joku syy siihen on, ettei myyjäkään ole käyttänyt vaatetta kuin pari kertaa.
Ilmeisesti eri kaupungeissa kirppiskauppa käy eri tavalla. Luulin, että Tampereella se olisi vielä vilkkaampaa kuin täällä Jyväskylässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuisten vaatteet ovat ns. liian muodikkaita, ne eivät mene kaupaksi edes kirpputoreilla, paitsi silloin, kun paikalla on autolastillinen turisteja itäisiltä mailta. Joku syy siihen on, ettei myyjäkään ole käyttänyt vaatetta kuin pari kertaa.
Ilmeisesti eri kaupungeissa kirppiskauppa käy eri tavalla. Luulin, että Tampereella se olisi vielä vilkkaampaa kuin täällä Jyväskylässä.
Ei, eivät ole olleet mitään jeans.fi kamaa, tai muuta "muodikasta" 👌
Perusvaatetta, farkkuja, paitoja, neuleita jne. S-kokoa kaikki.
Minulla on tosiaan paljo vaatteita myytäväksi, muutama kirja ja pari astiaa. Laukkuja pari ja reppukin. Ajattelin varata kirppispöydän joskus keväällä tai kesällä. Näkee sitten
Minä olen laihtunut kymmeniä kiloja ja tekisi mieli myydä vaatteet. Kannattaisiko lajitella ylä- ja alaosapaketteihin ja takit yksi kerrallaan? Ostavatko muut laihduttajat välikokoisia vaatteita kirpputorilta?
Työni vuoksi joudun käyttämään siistejä vaatteita eli mitään matonkuteita ei varastoistani löydy. Kaikista räsyiksi joutavista olen tehnyt räsyjä mieheni autotalli- ja remontointihommia varten.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten vaatteet menevät TODELLA huonosti, sama se kuinka uudenveroisia ovat. Kahdella kerralla olen vienyt, eikä tainnut kuin pari rättiä mennä.
Vauvan vaatteet kokovälillä 74-86cm menivät nopeasti, kun hinta oli 0,50-1€ per vaate. 56-62cm vaatteet ovat käyneet jo kahdella kirppispöydällä, ei menekkiä.
Sitten oli koruja. Sormukset (kuluneempia) menivät hintaan 0,20-0,50€, rannekorut ja rannekkeet hintaan 1€, kaulakorut 1-1,50€ + yksi h&m -laatua arvokkaampi kaulakoru hintaan 5€.
Sisustustavaraa meni vaihtelevasti, jotain tuikkukippoja, käyttämättömät kuoharilasit, koristeruukut yms sekatavaraa siis, hintavälillä 0,50-2,50€.
Laitoin kokeeksi myös yhden hajuvesipullon, josta olin pari suihkausta käyttänyt, mutten ollut pitänyt. Kahdella eurolla meni heti, joten tein inventaarion koko hajuvesikokoelmaan ja iskin sieltä kaikki tarpeettomat pois hintaan 1-2,50€. Kaikki meni.
Eli paljon kamaa pilkkahinnalla, on minun ohjeeni. Ekalta kerralta nettosin (eli pöytävuokra miinustettu) 170€, toisella kerralla 50€.
Miksi tälle tulee miinusta? Superkalliit hinnatko pitäisi olla vai?
Kannattaa tosiaan laittaa myyntiin siihen nähen, mikä vuodenaika/sesonki on! Oon myyny Vähänkäytetty.fi-kirpputorilla omia kamojani, just tein sinne toisen satsin vuoden sisään. Hyvin toimiva kun on verkkokirppis. Ihmiset ei lähe pakkaseen, mutta netissä ne surffaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlaista tavaraa samalla hintapolitiikalla ja samanlaiset kokemukset.
Kaikki kosmetiikka meni halvalla kaupaksi. Laukut samoin. Lisäksi lakanat, verhot yms. lähtivät äkkiä kiertoon.
Naisten perusvaatteet todella heikosti, omani olivat todella siistissä kunnossa muuhun tarjontaan nähden.
Kirppis vaikuttaa todella paljon myös myyntiin, täällä on jotkut profiloituneet esim. lastenvaatekirppiksiksi ja niistä löytyy sekä kalliit merkkikrääsät että edulliset. Toiset on täynnä mummojen jäämistöjä, eikä niillä asiakaskuntakaan näytä nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlaista tavaraa samalla hintapolitiikalla ja samanlaiset kokemukset.
Kaikki kosmetiikka meni halvalla kaupaksi. Laukut samoin. Lisäksi lakanat, verhot yms. lähtivät äkkiä kiertoon.
Naisten perusvaatteet todella heikosti, omani olivat todella siistissä kunnossa muuhun tarjontaan nähden.Kirppis vaikuttaa todella paljon myös myyntiin, täällä on jotkut profiloituneet esim. lastenvaatekirppiksiksi ja niistä löytyy sekä kalliit merkkikrääsät että edulliset. Toiset on täynnä mummojen jäämistöjä, eikä niillä asiakaskuntakaan näytä nuorelta.
Lisään vielä, että syksyllä meni kaikki hanskat ja pipot sekä suurin osa hiihdosta myös kaupaksi.
Halvalla myin ja 6-7 viikkoa, kaikki voittoisia.
Hyväkuntoinen tavara menee kaupaksi. Vaatteista kannattaa valita tällä hetkellä myyntiin ns. kausivaatteita. Kesähepeneet sitten keväällä. Muutamia vuosia käytössä ollut vaate on harvoin enää niin hyväkuntoinen, että menee kaupaksi. Sama koskee muuten kolhiintuneita astioita. Vaikka olisi miten tunnetun suunnittelijan teos, niin kolhut ja krakelointi tekee siitä myyntikelvottoman. Sama koskee parhaillaan huudossa olevia emaliastioita. Hyväkuntoiset kotimaiset emaliastiat, kulhot ja kattilat ym. menevät kaupaksi, mutta kuhmuiset ja osin jopa ruosteiset kiinalaiset ja puolalaiset kipot seisovat myyntipöydällä. Moni vielä panee niille niin kovan hinnan, että jo sen takia kipot jäävät ostamatta. Samoja kippoja sai aikaisemmin markkinoilta vähällä rahalla, mutta nyt voidaan pyytää jopa toistakymmentä euroa! Ja vielä yksi tärkeä juttu: ovathan myyntiin laitetut vaatteet ja astiatkin puhtaita? Vaatteet mieluiten pesty hajusteettomalla pesuaineella. Tein kierroksen kirppareilla viime viikolla ja kyllä lemusi paikoitellen Omo tai joku muu hajustettu pesupulveri. Hyh!
Kannattaa ottaa pöytä lähempänä ihmisten tilipäivää/lapsilisäpäivää/muutatukipäivää 😉 Eli ihan kuun loppu tai alku.
Itse olen myynyt kirpparilla viimeksi yli pari vuotta sitten ja sain myyntivuokran vähennettynä voittoa kympin. Oli vaatetta, kirjoja, sisustuslehtiä ja muuta kaikenlaista. Hinnat laitoin tosi alas, alkaen 5 senttiä. Siksi tuo voittokin jäi mitättömäksi. Mutta kun rahalle on oikeasti tarvetta, eikä muualta saa, on kirppis ainoita keinoja. No, saa kympilläkin nyt jotain...
Itsellä oli juuri edellisviikolla kirppispöytä ja voittoa tuli n. 160e! Oli hyväkuntoisia naisten vaatteita, takkeja, laukkuja, kenkiä ja sisustusjuttuja ja lähes kaikki menivät kaupaksi :) Hinnat 1-10e. Näin siis Oulussa.
Itse käyn päivittäin siistimässä pöydän ja lisäämässä tuotteita. Hyvä sääntö on, ettei laita pöytään liikaa vaatteita ja tavaraa, koska se karkottaa mahdolliset ostajaehdokkaat. Toki myös vaatteiden puhtauteen kannattaa kiinnittää huomiota, niin kuin joku tuolla aikaisemmin jo mainitsikin :)
Radiokirppis on musta vähän sekava sokkelo, en tykkää siellä hirveästi käydä. Syytä en tiedä, mutta Kirpputori Tarina siinä Laukontorin toisella laidalla on mun suosikki. Pari kertaa olen siellä itse myynyt.
Keittiötarvikkeet tuntuvat käyvän kaupaksi, samoin yllättäen pehmolelut, kun halvalla myin. Housuja ei saa millään kaupaksi. Ne on varmaan sellainen juttu, ettei kaikki jaksa mennä sovittamaan. Mulla oli siis jopa käyttämättömiä farkkuja 5 eurolla, siistejä käytettyjä farkkuja ja mustia housuja 1-2 euroa koossa 36-38, mutta ei ole kelvanneet, vaikka pari kertaa olen kokeillut. Mitään merkkituotteita minulla ei ole tarjolla, joten ehkäpä siitä syystä omat tienestini eivät ole olleet kummoiset. Parilla lapsella olleet ihan perus lastenvaatteet eivät kelpaa, vaikka ilmaiseksi olisi tarjolla.
Tarinassa on käytössä Kirppari-Kalle-sovellus, jonka avulla voi seurata myyntiä. Se on kätevä ja koukuttava! Olen huomannut, että oli aika virhe pitää kirpparipöytää Black Fridayna (porukka ostaa silloin uutena alesta eikä kirpulta) tai samaan aikaan, kun kaupungilla on se yleinen kirpputoripäivä, mikä olikaan nimeltään. Samoin kun sattui aivan kamala myrskykeli, myynti oli siltä päivältä nolla euroa.
Minulla oli pöytä loppuvuodesta myös lastentarvikekirppis MiniPandassa. Siellä lastenvaatteet, tarvikkeet ja lelut löysivät ostajansa paljon paremmin kuin yleiskirpputorilla.
Ai niin, ja itse huomasin, että kannattaa maksaa muutama euro enemmän loosista verrattuna tavalliseen pöytään, jos siis sellainen on tarjolla. Ekalla myyntikerrallani Tarinassa naapuripöytä oli sellainen kaatopaikka, että sieltä jatkuvasti kulkeutui omalle pöydälleni sitä rojua. Viimeksi otin loosin, ja taisin yhden tavaran viikon aikana kiikuttaa siitä pois. Pöytä pysyi paljon siistimpänä ja omat tavaransa sai sinne paljon väljemmin esille. Toki siinä on ylipäätään enemmän tilaa kuin peruspöydässä, siis ainakin tuolla Tarinassa. Uskoisin, että monilla muillakin kirppiksillä on vähän samalla lailla.
Se myös kannattaa, että kirjoittaa vaikka lapulle, että mitä on tarjolla, varsinkin vaatteista. Jos on tarjolla naisten vaatteita koossa 42-44 ja pojan vaatteita 122-140cm, juuri niitä kokoja etsivät varmasti paneutuvat pöydän sisältöön tarkasti lapun huomatessaan.
35
Mulla taas on mennyt miehen vaatteet tosi hyvin kaupaksi. Ovat kyllä olleet hyväkuntoisia ja trendikkäitä. Käsilaukut ei meinaa mennä millään, vaikka uutena ovat olleet 50-70€ ja yritän myydä 5€ hintaan🤔
Mulla oli 5 päivää pöytä ja sain 150 e. Myin hyväkuntoisia ”halpojen ketjuliikkeiden” vaatteita hintaan 1-3 e ja merkkivaatteita vähän kalliimmalla. Myös hyväkuntoiset (Marimekon ja Iittalan) sisustusesineet meni kaupaksi, kun hinta ei ollut kovin korkea.
Kaupaksi eivät mene nukkaiset ja yli hintaset vaatteet. eräällä on pöytä ollut 4kk ja aina rumasti koko hylly täynnä :)
Nostan, kiinnostaisi tämä aihe itseänikin 🤔