Kirppiksellä myyminen
Hei! Olisin kiinnostunut kirppiksillä myymisestä ja sen kannattavuudesta. Itselläni on paljon vaatteita ja muuta käyttökelvollista tavaraa kaapit täynnä joita en ole käyttänyt aikoihin. Mietin että minkälainen tavara käy kaupaksi kirppareilla ja minkälainen ei missään nimessä. Minkälaisia kokemuksia teillä on?
Erityisesti Tampereelta kokemukset kiinnostaisi (Radiokirppis, Bonuskirppis yms), mutta muualtakin päin maailmaa otan vastauksia mielelläni vastaan. Onko mennyt suurin osa myytävistä kaupaksi, vai onko jäänyt puolet jäljelle? Erityisesti nuo vaatteiden myymiset kiinnostaa :)
Kommentit (39)
Lanttilaa olen ajatellut kokeilla..
Mulla oli palkatonta 2 vkoa joulukuun lopussa.
Koska joulu oli jo lähes laitettu, päätin käydä koko kodin läpi.
10 pv meni, voisin sanoa tein n 8 h päivässä. Sitten laitoin kaikki ei rikkimenevät vähän käytettyihin myyntiin ja uudenvuoden aattona vein postiin 3 isoa säkillistä. Lautapelejä , vaatteita, kirjoja, vaikka mitä. Lisäksi meni roskiin tavaraa.
Nyt on paljon kivempi olla, kun joka paikassa on siistiä.
Myymättömät menevät hyväntekeväisyyteen , eli mikään niistä ei tule takaisin.
Ja hyv8n on kauppa lähtenyt käymään.
Perussääntö lienee se, että laita suht halvalla. Kattele vähän muiden hintoja niin hahmotat hintatasoa. Itselläni myyntikokemukseen vaikuttaa myös se, että kirpparille pitää olla helppo päästä. Jos esim. viikon pitää, on hyvä käydä siellä pari kertaa katsomassa että pöytä on siisti ja vaikka viedä lisää kamaa jos mahtuu.
Jos todella haluat kamasta eroon älä tee niin kuin minä, vaan päätä että viet myymättömät suoraan hyväntekeväisyyteen. Mulla on vuoden verran ollut kellarissa edelleen pari kassia myymätöntä kirpparilla ollutta kamaa, kun ajattelin että kyllä mä vielä ne kirpparille vien. En oo viittinyt :)
hirveät pakkaset voi ehkä vähentää ihmisten kiinnostusta pyöriä kirppiksillä. Osalla kirppareista on myös sellaisia proviikka pöytiä. Et siis maksa pöydästä vuokraa vaan maksat tietyn prosenttiosuuden myynneistä.
Älä hinnoittele tavaroita tunteella vaan sillä periaatteella, että sen edullisuus saa ihmiset ostamaan. He eivät ole ostamassa tavaroiden tunnearvoa.
Vierailija kirjoitti:
hirveät pakkaset voi ehkä vähentää ihmisten kiinnostusta pyöriä kirppiksillä. Osalla kirppareista on myös sellaisia proviikka pöytiä. Et siis maksa pöydästä vuokraa vaan maksat tietyn prosenttiosuuden myynneistä.
Pakkasella on juuri aikaa käydä sisätiloissa kirppiksellä.
laitat halvat hinnat niin kyllä häipyy tavarat
Pieni vinkki: Miesten vaatteita ei kannata myudä kirpputorilla, eivät mene kaupaksi eivätkä kaikki kirpputorit edes huoli miesten vaatteita myyntiin. Miesten vaatteet kannattaa heittää mielluummin kierrätykseen tai lumpun keräykseen. Minut on jopa käännytetty Uffin ja Punaisenristin ovelta, vaikka vaatteet ovat olleet ehjiä, hyväkuntoisia ja vain muutaman vuoden käytettyjä.
Vierailija kirjoitti:
laitat halvat hinnat niin kyllä häipyy tavarat
häipyy ne muutenkin. jotkut kehtaa pölliä 1e rievunkin.
Vierailija kirjoitti:
Pieni vinkki: Miesten vaatteita ei kannata myudä kirpputorilla, eivät mene kaupaksi eivätkä kaikki kirpputorit edes huoli miesten vaatteita myyntiin. Miesten vaatteet kannattaa heittää mielluummin kierrätykseen tai lumpun keräykseen. Minut on jopa käännytetty Uffin ja Punaisenristin ovelta, vaikka vaatteet ovat olleet ehjiä, hyväkuntoisia ja vain muutaman vuoden käytettyjä.
Aika tyhmää, ettei miesten vaatteet mene kaupaksi.. Ajateltiin miesystävän kanssa vuokrata kirppispöytä puoliksi mutta tämä sai miettimään että onko se edes kannattavaa
Olen ajatellut että laittaisin vaatteet maksimissaan 2€ hintaan (poikkeuksena mekko ja kaksi takkia/jakkua) joten hinnoitteli tulisi olemaan alhaista. Olisi noin 5 kirjaa jota laittaisin 50snt/kappale. Pari lautasta samalla kaavalla. Koskemattomia taiteiluvälineitä saman tyylisillä hinnoilla. Luulisi menevän kaupaksi edes osa
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että laittaisin vaatteet maksimissaan 2€ hintaan (poikkeuksena mekko ja kaksi takkia/jakkua) joten hinnoitteli tulisi olemaan alhaista. Olisi noin 5 kirjaa jota laittaisin 50snt/kappale. Pari lautasta samalla kaavalla. Koskemattomia taiteiluvälineitä saman tyylisillä hinnoilla. Luulisi menevän kaupaksi edes osa
Ja tämä oli siis ap :)
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö lienee se, että laita suht halvalla. Kattele vähän muiden hintoja niin hahmotat hintatasoa. Itselläni myyntikokemukseen vaikuttaa myös se, että kirpparille pitää olla helppo päästä. Jos esim. viikon pitää, on hyvä käydä siellä pari kertaa katsomassa että pöytä on siisti ja vaikka viedä lisää kamaa jos mahtuu.
Jos todella haluat kamasta eroon älä tee niin kuin minä, vaan päätä että viet myymättömät suoraan hyväntekeväisyyteen. Mulla on vuoden verran ollut kellarissa edelleen pari kassia myymätöntä kirpparilla ollutta kamaa, kun ajattelin että kyllä mä vielä ne kirpparille vien. En oo viittinyt :)
Jep. Kirpparille ei viedä tavaraa säilöön (kallista aikaa), vaan että mahdollisimman nopeasti kohtaisi ostajan (eli hinta suht alas). Marimekon verhot kumma kyllä aina menee kaupaksi.
minä olen lukenut että juuri miesten vaatteita ei kirppareilla juuri nähdä vaikka niillä olisi kysyntää
Vierailija kirjoitti:
minä olen lukenut että juuri miesten vaatteita ei kirppareilla juuri nähdä vaikka niillä olisi kysyntää
Vähän samaa olen miettinyt, tykkään käydä miesystäväni kanssa kirppiksillä mutta hänelle vaatteita harvoin löytyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella on juuri aikaa käydä sisätiloissa kirppiksellä.
Minä menen kirppikselle pyörällä tai kävellen, joten en paljon kirppiksellä käy tammi-tai helmikuussa, kun on kylmä. Tietenkin jos autolla menee, ei pakkanen häiritse.
Kirpparit ovat täynnä naisten vaatteita, joten niitä pitää myydä tosi halvalla, jos haluaa oikeasti eroon.
Sitä vastoin tavarat menevät paremmin kaupaksi: astiat, kirjat, keräilyesineet ja jopa ihan todella hullut jutut.
Hyvät lastenvaatteet menevät myös, mutta nekin pitää myydä halvalla.
Ihmiset sotkevat pöytiä, joten itse käyn aina joka päivä siistimässä sen ja varmistamassa, että hintalaput ovat tallella.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoisia ja puhtaita miesten vaatteita ja kenkiä kannattaa myydä kirpputorilla, kunhan ne on hinnoiteltu asiallisesti. Mieheni vaatteista 90% on peräisin kirppiksiltä, eivätkä ne ole mitään lumppua tai Vaatehuoneen aikaista muotia, vaan samaa, mitä kaupassa myydään paljon kalliimmalla.
Ainakin täällä Jyväskylässä kauppa käy, koska monet naiset ostavat myös ne miesten vaatteet kirppisreissuillaan. Lumpunkeräystä täällä ei edes ole. Me lahjoitamme tarpeettomat vaatteet ja tavarat, jotka ovat vielä käyttökelpoisia, oikeille hyväntekeväisyyskirppiksille (en tarkoita lainaamassani viestissä mainittuja firmoja). Oikeat hyväntekeväisyyskirppikset auttavat paikallisia ihmisiä, joille riittää, että vaatteet ovat ehjiä ja puhtaita. Mertentakainen muodikkuus ei ole niin tärkeä asia.
Ja onko eroja myynnin menestyksellä eri vuodenaikoina? Jotenkin kuvittelen että talvella ihmiset eivät haluaisi lähteä ulos jäätymään kirppisreissulle 😅
Ap