Ketuttaa, kun Kela maksaa terapian ystävälleni, mutta minä maksan itse!
Tilanne on se, että olen ollut vuosia sairauslomalla ja pääsin Kelan tukemaan terapiaan. Epäreilua, kun toimeentulotukea saava ystäväni saa terapian kokonaan kelasta.
Onneksi kuitenkin minulla säästöjä ja osakkeita, mutta suututtaa että jotkut saavat ilmaiseksi terapian
Kommentit (37)
Miksi kukaan ei ole puolellani?
Onko tänäänkään?
T. Surullinen ap
Koska kaverisi on umpihullu mutta sinä vain varttihullu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei ole puolellani?
Onko tänäänkään?
T. Surullinen ap
Voi että. Olen osittain sun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on se, että olen ollut vuosia sairauslomalla ja pääsin Kelan tukemaan terapiaan. Epäreilua, kun toimeentulotukea saava ystäväni saa terapian kokonaan kelasta.
Onneksi kuitenkin minulla säästöjä ja osakkeita, mutta suututtaa että jotkut saavat ilmaiseksi terapian
Sinäkö olet siitä katkera että kela tekee jollekin toiselle hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisellä ole ensisijaisesti vastuu omasta toimeentulosta ja huolehtia siitä, että tulot kattavat menot? Jos tämän jälkeen tarvitaan yhteiskunnan tukea, niin sitä annetaan huono-osaisille. Sinulla on hyvä tilanne kun olet ollut hyväpalkkaisissa töissä ja tukiverkkosi toimii, näin ollen voit maksaa itse terapiasi. Toki olisi mahdollista, että yhteiskunta kustantaisi kaikille kaiken, mutta sitten sinä ja miehesi joutuisitten maksamaan huomattavan paljon enemmän veroja.
Suomessa huonoin tilanne on niillä, jotka yrittävät sinnitellä ja ottaa vastuuta itsestään. Perseilijöille ja sekoilijoille maksetaan kaikki, mutta kunnon ihmiset joutuvat pärjäämään ilman. Sosiaalitapauksillekin maksetaan lääkkeet, mutta moni opiskelija joutuu olemaan ilman lääkkeitä hinnan takia
Olen samaa mieltä kanssasi ap. Persaukiset saa kaiken aina ilmaiseksi, itse olen vähistä rahoistani säästellyt ja joudun siitä kärsimään. Pitäis kai elää kädestä suuhun ja tuhlata heti kaikki mitä tulee niin sitten vois jotain jostain saadakin. Potuttaa siis minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi ap. Persaukiset saa kaiken aina ilmaiseksi, itse olen vähistä rahoistani säästellyt ja joudun siitä kärsimään. Pitäis kai elää kädestä suuhun ja tuhlata heti kaikki mitä tulee niin sitten vois jotain jostain saadakin. Potuttaa siis minuakin.
Sairasta!
Siis maksat omavastuun itse, vai koko terapian?
Vierailija kirjoitti:
Siis maksat omavastuun itse, vai koko terapian?
Omavastuun.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerroitko tuon saman suoraan "ystävällesi"? Taitaisit olla entinen ystävä. Oikea ystävä olisi onnellinen hänen puolestaan.
tuolla asenteella olet todellakin terapian tarpeessa.
Se ei ole epäreilua - se on kohtuullista. Moni hukkaa kokonaiskuvan havainnointikyvyn omien ongelmiensa suossa, mikä on tietysti ihan ymmärrettävää. Silti pitäisi pyrkiä näkemään hieman laajemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ne saavat Kelasta tukea, minä maksan terapiani kokonaan itse. Tai nythän se piti lopettaa, kun jäin työttömäksi. Ei sekään reilulta tunnu.
Mikset saa?
Ei se ole kansalaisoikeus! Terveille ei makseta, ja pst juopoille never😉
Tämä koko ketju on trollausta, Kelasta saa terapiaa, kun ehdot täyttyvät, aina.
Ap on tosi paska provoilemaan, huutelee kuten kunnon vaalitappion kärsinyt persu perättömyyksiä. Kasva aikuiseksi öyhöttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tosi paska provoilemaan, huutelee kuten kunnon vaalitappion kärsinyt persu perättömyyksiä. Kasva aikuiseksi öyhöttäjä.
Kyse oli Kelan terapian omavastuuosuudesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli Kelan terapian omavastuuosuudesta...
Joka on muutama kymppi viikossa. Motivaation mittari, et olisi tuolla motivaatiolla ikinä tullut ohjatuksi kuntoutusterapiaan, ihan turhaan länkytät.
Niin ja