Ketuttaa, kun Kela maksaa terapian ystävälleni, mutta minä maksan itse!
Tilanne on se, että olen ollut vuosia sairauslomalla ja pääsin Kelan tukemaan terapiaan. Epäreilua, kun toimeentulotukea saava ystäväni saa terapian kokonaan kelasta.
Onneksi kuitenkin minulla säästöjä ja osakkeita, mutta suututtaa että jotkut saavat ilmaiseksi terapian
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Terapian hinta vaihtelee terapeutin hinnasto eli koulutus. Kelan tukema kuntoutuspsykoterapia on yksilöterapiassa maksimissaan 57,60 euroa käyntikerralta, joten etsi itsellesi terapeutti, joka ei veloita käyntikerralta kuin tämän hinnan.
*hinnaston eli koulutuksen mukaan...
Koska pahoitat mielesi asiasta ja sinua tuntuu tämä vaivaavan, niin keskustele terapeuttisi kanssa tästä.
Sinulla on sentään säästöjä ja osakkeita. Ystävälläsi ei.
Sinulla on säästöjä ja osakkeita. Siksi ei maksa.
Kerro ihmeessä terapeutille kateellisuuden ja katkeruuden tunteistasi tätä toimeentulotukea saavaa kaveria kohtaan. Kysy siltä terapeutilta myös, pitääkö hän vauvapalstalla kavereiden haukkumista hyvänä kuntouttavana ja mieltä virkistävänä harrastuksena?
Vierailija kirjoitti:
Terapian hinta vaihtelee terapeutin hinnasto eli koulutus. Kelan tukema kuntoutuspsykoterapia on yksilöterapiassa maksimissaan 57,60 euroa käyntikerralta, joten etsi itsellesi terapeutti, joka ei veloita käyntikerralta kuin tämän hinnan.
Ei taida Kela hyväksyä Tellun vastaanottoa. Varmaan ainoa, josta tuohon hintaan saisi
Jotkut ne saavat Kelasta tukea, minä maksan terapiani kokonaan itse. Tai nythän se piti lopettaa, kun jäin työttömäksi. Ei sekään reilulta tunnu.
Minäkin käyn terapiassa. Työnantaja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ne saavat Kelasta tukea, minä maksan terapiani kokonaan itse. Tai nythän se piti lopettaa, kun jäin työttömäksi. Ei sekään reilulta tunnu.
No siitä vain sitten lääkärin luo ensin lausuntoa pyytämään ja sitten sitä tukea hakemaan.
Olet siis kateellinen ystävällesi siitä, ettei hänellä ole rahaa... Kaikkea sitä. Käyn itsekin terapiassa ja olen iloinen siitä, että saan siihen Kelan tukea ja onnellinen siitä, etten tarvitse toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kateellinen ystävällesi siitä, ettei hänellä ole rahaa... Kaikkea sitä. Käyn itsekin terapiassa ja olen iloinen siitä, että saan siihen Kelan tukea ja onnellinen siitä, etten tarvitse toimeentulotukea.
Minä en ole kateellinen, se vain tuntuu väärältä, että jotkut saavat ilmaiseksi. Minä olen maksanut veroja useamman tonnin kuukausipalkasta vuosikymmeniä veroja, jiten olisi kohtuullista saada katetta niille!
Ei mullekaan sitä loppuosaa makseta vaan maksan itse.
Kaikki rahat menee. Ei jää rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hae tt?
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää kyllä ruokaan ja matkusteluunki, hyväpalkkainen mies lisäksi. Sairauspäivärahani on niin iso, että saan kyllä ilman mieheltä apua pyytämättä maksettua. Silti se on väärin, että jotkut saa ilmaiseksi!
T.ap
Etkö halua, että kaverisi saa terapiaa? Henk koht kyllä olen iloinen jokaisesta terapiaa saavasta tapauksesta. Sehän lisää yasapainoisuutta ympärillämme.
Minäkin käyn kelan tukemassa terapiassa ja maksan osan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat menee. Ei jää rahaa ruokaan.Miksi et hae tt?
Haen mutta en tiedä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat menee. Ei jää rahaa ruokaan.Miksi et hae tt?
Haen mutta en tiedä miten käy.
Siellähän on laskuri Kelan sivuilla. Koska jätit hakemuksen?
Eikö ihmisellä ole ensisijaisesti vastuu omasta toimeentulosta ja huolehtia siitä, että tulot kattavat menot? Jos tämän jälkeen tarvitaan yhteiskunnan tukea, niin sitä annetaan huono-osaisille. Sinulla on hyvä tilanne kun olet ollut hyväpalkkaisissa töissä ja tukiverkkosi toimii, näin ollen voit maksaa itse terapiasi. Toki olisi mahdollista, että yhteiskunta kustantaisi kaikille kaiken, mutta sitten sinä ja miehesi joutuisitten maksamaan huomattavan paljon enemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kateellinen, se vain tuntuu väärältä, että jotkut saavat ilmaiseksi. Minä olen maksanut veroja useamman tonnin kuukausipalkasta vuosikymmeniä veroja, jiten olisi kohtuullista saada katetta niille!
Saathan sinä katetta, esim ison osan terapiakuluista. Lisäksi lähes ilmaisen sairaanhoidon, ilmaisen koulutuksen, poliisin, palokunnan, infastruktuurin, lasten päivähoidon (oikeasti maksaisi tonnin pari), lasten ilmaisen koulutuksen ja sairaanhoidon, lapsilisät. Ei verorahasi riitä näihin kaikkiin ja silti saat ne.