Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin järjetön autovelka

Vierailija
16.01.2018 |

Ylpeänä kurvailee puolivuotta sitten ostamallaan uudella farmari Octavialla. Monille kehuu varakkuudella.
No tsekkasin auton omistajan, se on rahoitusyhtiö. Soitin yhtiöön ja tiedustelin loppuvelkaa, niin sitä on himpun yli 28500 euroa. Uuden sellaisen listahinta on 28000 euroa.
Velkaa paljon enemmän, kuin autolla arvoa. Nyt vaan naurattaa sekin velkaelvis.

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi octavia ei varmaankaan ole se hinnat-alkaen malli vaan siitä löytyy hinnasta päätellen joko 1.4 TSI tai 1.6 TDI moottori sekä todennäköisesti myös DSG-vaihteisto. Octaviaan on saatavilla myös suuri määrä hyviä varusteita, Style varustetaso on oikeastaan minimi millä auto kannattaa hankkia sillä se sisältää esimerkiksi LED-ajovalot sekä avaimettoman käynnistyksen.

Vierailija
162/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo. Iskee lujasti keskiluokkaiseen Suomipoikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkö takia mun naapuri lopetti moikkaamisen? Kun sain työsuhdeautoksi uuden Skodan?

Vierailija
164/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole kuin puolen vuoden palkka. Säästeliäs kaveri maksaa sen nopeasti pois.

Vierailija
165/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä mielenkiintoinen kommentti. Kerroppa millä ne "varakkaat" ajelee? Minulla sattuu olemaan aikamoinen kosketuspinta siihen aiheeseen. Olisi hauska nähdä vastaako teikäläisen mielikuvat sitä miten asian laita on. Laita vaikka jokin lista tähän niin katsellaan. :) Saatat yllättyä.

Vierailija
166/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä mielenkiintoinen kommentti. Kerroppa millä ne "varakkaat" ajelee? Minulla sattuu olemaan aikamoinen kosketuspinta siihen aiheeseen. Olisi hauska nähdä vastaako teikäläisen mielikuvat sitä miten asian laita on. Laita vaikka jokin lista tähän niin katsellaan. :) Saatat yllättyä.

Jaahas. Tämä ei sitten mennytkään vastauksena oikeaan kohtaan vissiin. Eli tämä oli vastaus sille, joka sanoi että varakkaat ei ajele Skodilla.

Vierailija
167/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei kannata velaksi ostaa. Mielummin sitten vähän vanhempi ja vaatimattomampi kuin velkavetoinen. Uuden auton arvo suorastaan romahtaa siinä vaiheessa, kun se ajetaan liikkestä ulos.

Mitä sitten? Se on ihan sama romahtaako siinä käteisellä vai velalla maksetun auton arvo. Näillä koroilla suunnilleen yhtä paljon menetät rahaa.

Vierailija
168/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin auton käteisellä. Riihikuivalla rahalla. T. Naapuri

Vierailija
169/171 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoa ei kannata velaksi ostaa. Mielummin sitten vähän vanhempi ja vaatimattomampi kuin velkavetoinen. Uuden auton arvo suorastaan romahtaa siinä vaiheessa, kun se ajetaan liikkestä ulos.

Mitä sitten? Se on ihan sama romahtaako siinä käteisellä vai velalla maksetun auton arvo. Näillä koroilla suunnilleen yhtä paljon menetät rahaa.

Enemmän näillä koroilla usein menettää käteisellä maksamalla kuin rahoituksella. Oman kärryn esim sain karvan alle 1% todellisella vuosikorolla. Jos olisin ottanut rahat sijoituksista niin olisin menettänyt  noin 6% reaalituoton samalle summalle eli moninkertaisen määrän rahaa. Arvonaleneman menettää maksutavasta riippumatta, joten sillä ei ole vertailussa merkitystä.

Vierailija
170/171 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkö takia mun naapuri lopetti moikkaamisen? Kun sain työsuhdeautoksi uuden Skodan?

Kade mikä kade.

Vierailija
171/171 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mersu ja BMW on kalliimman luokan autoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi