Yle: Seksuaalivähemmistöön kuuluvilla nuorilla itsemurhariski neljä kertaa heteronuoria korkeampi
https://yle.fi/uutiset/3-10024459
"Tulosten perusteella 40 prosenttia seksuaalivähemmistöihin kuuluvista lukioikäisistä oli pohtinut itsemurhaa edeltävän vuoden aikana ja 25 prosenttia oli myös yrittänyt itsemurhaa. Heteronuorilla vastaavat luvut olivat 15 ja 6 prosenttia."
Herätys! Nyt on aika avata silmät ja katsoa, kuinka lapsillamme menee. Yhdenkään nuoren ei pitäisi kärsiä syrjinnästä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin homouteen ja lesbouteen liiittyi jotenkin kiehtovaa, salaperäistä originellia mystikkaa koska se oli "paheksuttua" ja "kiellettyä", eikä heterot tienneet siitä paljon mitään.
Seksuaalivähemmistöillä näytti aina olevan parhaat bileet ja bileissä ne kauneimmat/lahjakkaimmat ihmiset .
Nykyään se on homous/lesbous on niin arkipäivää ja arkipäiväistynyt ettei siitä olla moksiskaan.
Lähinnä haukotuttaa kun joku seksuaalivähemmistöön kuuluva muunsukupuolinen vaikkapa paapattaa telkussa.
Ei jaksa edes kiinnostaa koska se on ihan okei nykyään olla mitä on.
Ja hyvä niin että ihmiset saavat elää rauhassa elämäänsä.
Nykyään televisiossa näkee "tiesminkäsukupuolisia" joissa ei yksinkertaisesti ole mitään muuta kiinnostavaa nykypäivänä kuin se heidän valtaväestöstä poikkeava suuntautuminen . Mikä ei enää sinänsä ole uutisoinnin aihe tai kiinnosta ketään. Noitavainot meni jo (onneksi) ja keksikää itsestänne jotain muuta kiinnostavaa, älkää ratsastako sillä julkisuudenkipeydessänne.
Vierailija kirjoitti:
Tulokset ovat Yhdysvalloista. Siellä suhtautminen on paljon konservatiivisempaa ja jopa hylkivää ja tuomitsevaa.
Ei päde Suomeen, mutta varmasti täälläkin on vielä paljon tekemistä, jotta jokainen voi hyvillä mielin olla jotain muuta kuin hetero.
Tämä ketjuko ei mielestäsi ole hylkivä ja tuomitseva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että olen tietoisesti valinnut etten ryhdy parisuhteeseen naisen kanssa enkä tee minkäänlaisia lesbokokeiluja vaan pitäydyn miehissä. Nähdäkseni seksin yksi tarkoitus on lisääntyminen ja koska lisääntyminen on mahdollista vain vastakkaista sukupuolta olevan kanssa niin seksi samaa sukupuolta olevan kanssa on silloin luonnonvastaista ja häiriintynyttä.
Joku saattaisi sanoa että homoseksi olisi luonnollista koska on olemassa eläimiä jotka parittelevat samaa sukupuolta olevien kanssa. Se ei kuitenkaan todista mitään koska kaikki mikä tapahtuu luonnossa ei ole luonnollista -melkein joka lajissa esiintyy kaikenlaista poikkeavaa ja epäluonnollista.Oletko uskovainen?
Olen
Olipa yllätys. Nyt voisitteko uskovaiset keksiä jotain muuta tekemistä kuin muiden ihmisten vainoaminen itsemurhan partaalle? Ilmeisesti Jeesus ei riitä teille, mutta jotain rakentavampaa puuhaa voisitte keksiä.
Olen itse myös uskova ja pohtinut paljon ihmisen seksuaalisuuden monimuotoisuutta viime aikoina. Ikinä en ehtinyt kuunnella esim. nuoren pastorin Patric Tiaisen saarnoja, mutta suren silti hänen tilannettaan, joka mielestäni on avannut homoseksuaalisuuden kokemista jollain lailla. Ei voi ihminen kokemustaan tai tunteitaan muuttaa, oli uskovainen tai ei. Uskovan on silti maksettava "hinta", ja päättää ketä haluaa seurata. Hinnalla tarkoitan sitä, että joistakin asioista tulee luopua, eikä roikottaa elämässään väkisin mukana.
Lisääntyminen on todellakin vain ja ainoastaan yksi tarkoitus. Minä en ole missään vaiheessa halunnut puolisoni kanssa lapsia ja tämän ajatuksen jaamme, joten olemme kahden.
Uskovien "virhe" toki on se, että kovin sanoin lytätään kaikenlainen homoseksuaalisuus kivenkoloon ennenkuin yksittäisen ihmisen elämää on edes mietitty. Homoseksuaalinen käyttäytyminen on kielletty uskovilta, mutta ei sitä voi muilta odottaa. Uusi Testamentti neuvoo siinä, että sen seurakuntajärjestystä koskevat kirjeet koskevat Jeesuksen seuraajia. Tuomion sanat törähtävät siis ensin uskoville! Vasta sen jälkeen seurakunnan ulkopuolella oleville, jotka eivät halua olla Jeesuksen seuraajia. Ei heiltä voi "vaatia" Jumalan järjestyksessä elämistä. Ensin sellaisen ihmisen elämässä on tapahduttava muuta.
Googletin tuota Kiina-kysymystä ja kiinalaiset teki tuossa mt-luokitusta muuttaessaan tutkimuksen jossa seurattiin 51 homoa tai lesboa vuoden ajan. Näistä kuudella havaittiin mielenterveysongelma. Kun ottaa huomioon minkälaista kohtelua sateenkaariporukat joutuu sietämään, ovat kyllä yllättävänkin terveitä henkisesti. Salaisuus lienee siinä, että asia tulee ajankohtaiseksi kunnolla vasta murrosiässä, ja psyykkisen kehityksen kannalta tärkeimmät vuodet eli esim. 0-3 ovat saaneet kasvaa rauhassa uskovaisilta. Toivottavasti ei ihan heti keksitä keinoa jolla homous tai lesbous voitaisiin havaita jo vauvasta, koska sen jälkeen on kyllä mielisairaalat täynnä sateenkaariväkeä, kun uskovaiset pääsevät näitten kimppuun jo taaperoina.
Johtuu siitä, että meidän nuoruus varsinkin murrosiän kynnyksellä on yhtä helvettiä. Sun pitää olla sitä, sun pitää olla tätä, et sä nyt nainen oo, varsinkaan jolla on pippeli. :D Onneksi tuota tietoa on nykyään saatavilla. Minä muistan jo ensimmäisissä muistikuvissa noin kaksi vuotiaana, että olisin halunnut olla mieluummin ulkoisesti tyttö. Sillä nyt ei minulle ole merkitystä mitä minulla housuissa on.
En enää onneksi välitä pätkän vertaa, siitä mitä muut ihmiset minusta tuossa suhteessa ajattelevat.
Onpahan miesystävä ja ihan ok elämä nyt viimeinkin.
Turha tästä asiasta on jankata sellaisen kanssa, joka ei asiasta mitään tiedä, mutta termi "synnyinkehossaan vankina oleminen" kuvaa tätä perhanan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että olen tietoisesti valinnut etten ryhdy parisuhteeseen naisen kanssa enkä tee minkäänlaisia lesbokokeiluja vaan pitäydyn miehissä. Nähdäkseni seksin yksi tarkoitus on lisääntyminen ja koska lisääntyminen on mahdollista vain vastakkaista sukupuolta olevan kanssa niin seksi samaa sukupuolta olevan kanssa on silloin luonnonvastaista ja häiriintynyttä.
Joku saattaisi sanoa että homoseksi olisi luonnollista koska on olemassa eläimiä jotka parittelevat samaa sukupuolta olevien kanssa. Se ei kuitenkaan todista mitään koska kaikki mikä tapahtuu luonnossa ei ole luonnollista -melkein joka lajissa esiintyy kaikenlaista poikkeavaa ja epäluonnollista.Oletko uskovainen?
Olen
Olipa yllätys. Nyt voisitteko uskovaiset keksiä jotain muuta tekemistä kuin muiden ihmisten vainoaminen
itsemurhan partaalle? Ilmeisesti Jeesus ei riitä teille, mutta jotain rakentavampaa puuhaa voisitte keksiä.
Tämän kirjoittaja ei mielestäni vainonnut yhtään ketään, kirjoitti vain miten itse aikoo elää. Nytkö sinä olet oikeutettu vainoamaan häntä omista valinnoistaan? Väärin valittu vai, ja sinä määrään miten tulee valita? Ensin tuomitset ja siten syyllistyt itse samaan :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen
Olipa yllätys. Nyt voisitteko uskovaiset keksiä jotain muuta tekemistä kuin muiden ihmisten vainoaminen
itsemurhan partaalle? Ilmeisesti Jeesus ei riitä teille, mutta jotain rakentavampaa puuhaa voisitte keksiä.
Tämän kirjoittaja ei mielestäni vainonnut yhtään ketään, kirjoitti vain miten itse aikoo elää. Nytkö sinä olet oikeutettu vainoamaan häntä omista valinnoistaan? Väärin valittu vai, ja sinä määrään miten tulee valita? Ensin tuomitset ja siten syyllistyt itse samaan :/
Jos itse aikoo elää niin, että levittää väärää tietoa, ennakkoluuloja ja ilkeitä ilmaisuja tyyliin "häiriintynyttä" jostain harmittomasta ihmisryhmästä ilman mitään järkeviä perusteluja, niin hyväksyäkö muiden se vain pitäisi?
Joku vuosi sitten uutisoitiin homopingviineistä jotka olivat ryhtyneet hautomaan emänsä menettäyttä munaa yhteistuumin eli toisin sanoen adoptoineet tuhoon tuomitun munan. Eikö tämä ole tarkoituksenmukaista ja lajinsäilymistä edistävää toimintaa? Se on kumma miten juuri uskovaiset katsoo olevansa ylimpiä auktoriteetteja sen suhteen mikä luonnossa on häiriintynyttä ja luonnonvastaista.
Juu, olen pihalla. Minusta on vaikea uskoa, että kiinalaiset olivat 30+ vuotta täysin tietämättömiä siitä, että sivistysvaltioissa oli tajuttu ettei homous ole sairaus, ja että tämä tieto saavutti heidät vasta joskus 1990-luvun lopussa.