Ovathan kaikki mukana 2.2. mielenilmaisussa!
Toria ei ole vielä varattu, mutta tori kuin tori, pidetään huoli, että emme kaikki edes mahdu sinne. Ympäristön kadut tukkeutuvat ja jää kova paine jatkaa mielenosoituksia myös seuraavalla viikolla, kun eduskunta on palannut lomilta.
Kommentit (141)
Pidetään tämä ylhäällä AV:llä. Toivottavasti tulee suurempaakin lakkoilua eikä vain lässähtävä kokoontuminen torilla.
En mä osallistu periaatteesta tollasiin sopulitapahtumiin. Joukkopsykoosit eivät ole in.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään tämä ylhäällä AV:llä. Toivottavasti tulee suurempaakin lakkoilua eikä vain lässähtävä kokoontuminen torilla.
Toivottavasti lakkoilua! Mutta torikokoontumistahan ei päästetä lässähtämään!
Miksei ap kerro aloituksessaan, mistä mielenilmauksesta on kyse?
Helpompaa kuin viimeksi, kun bussit ei kulkeneet. Meikäläinen joutui liftaamaan Helsingissä. Nyt kaikki mukaan mummot ja vaarit ja kaikki joiden mielestä työtön ansaitsee ihmisarvoisen kohtelun.
Olisi mahtavaa, jos tähän saataisiin aktivoitua vaikkapa edes aktiivimallin allekirjoittaneiden määrä. Jos miettii, niin jossain Pride-kulkueessakin on "vain" muutamia kymmeniä tuhansia ihmisiä, ja silti se on älytön määrä ihmisiä. Kun yhtäkkiä Helsingissä hilluukin satatuhatta äänestäjää, alkaa päättäjillä puntti tutista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Työttömät on näköjään aktivoitu.
Joo kyllä ne mielenosoitukseen lähtee ja Alkossa käy, mutta töihin niitä ei saa.
Nyt apina hiljaa tai työpaikkoja pöytään!
Ei ihme että olet työtön, tuollaisilla käytöstavoilla.
Vierailija kirjoitti:
En mä osallistu periaatteesta tollasiin sopulitapahtumiin. Joukkopsykoosit eivät ole in.
Periaatteet on hienoja. Itse en olisi uskonut koskaan löytäväni itseäni poliittisesta mielenosoityksesta, vielä SAK:n kanssa samalta puolelta. Nyt kuitenkin on mielestäni kyse muusta kuin sopulitapahtumasta tai joukkopsykoosista.
En koskaan tule antamaan nykyisille hallituspuolueille anteeksi niiden ylimielisyyttä. Siksi minun on tällä kertaa pakko mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä ne mielenosoitukseen lähtee ja Alkossa käy, mutta töihin niitä ei saa.
Nyt apina hiljaa tai työpaikkoja pöytään!
Ei ihme että olet työtön, tuollaisilla käytöstavoilla.
Kerro toki lisää omasta tyhmyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap kerro aloituksessaan, mistä mielenilmauksesta on kyse?
No eikös se ole ketjusta tullut jo selväksi? Aloittaja oli varmaan niin innoissaan, kuten me kaikki, kun kerrankin pääsemme yhtenä rintamana, muut torailut unohtaen kertomaan hallitukselle, että nyt riittää!
(Jos et vieläkään tiedä, niin aktiivimallia vastustetaan. Jos et tiedä, mitä se tarkoittaa niin kysy rohkeasti lisää, vaikka uusissa ketjuissa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko että työssäkäyvät (jotka ovat saaneet työpaikan) ovat jotenkin ylemmässä asemassa?
Tekeekö se sinusta paremman? Sinäkin voit menettää paikkasi koska työttömyys vain kasvaa.
Lähipiiriisikin se vaikuttaa kun työpaikkoja ei ole.
Vaikka sulla on työpaikka ei se estä sinua tukemasta muita jotka ovat työttömiä, vieläpä tahtomattaan.
Joten kutsun sinut mukaan mielenosoituksiin tukemaan työttömiä ja ehkä lähipiiriäsi jotka myös saattavat
kärsiä tästä aktiivimallista yms leikkauksista.
Olet täysin metsässä!
Tässä ei tietenkään olla kaikkia työttömiä vastaan. Ainoastaan niitä ketkä eivät aiokaan työllistyä.
Minä teen kausityötä ja kun ei ole niitä töitä, teen sekalaisia töitä, mitä moni opiskelijakin tekee. Ja ihan oman työpaikkani ja palkkani puolesta osoitanmieltä. Koska tämän mallin takia pian minun toisesta työstä ei makseta palkkaa kun ilmaisia työllistettäviä on tarjolla. Eli tämän aktivoinnin takia teen kohta osan vuodesta palkatta työtä mitä nyt teen palkallisena. Opiskelijoilta myös vähenee palkkatyöt, tuskin korotetaan heidän tukia, vaikka työt viedään ilmaistyöntekijöille.
Luulen myös pienyrittäjien olevan ainakin hengessä vahvasti mukana.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin 2009 islannissa tehtiin kattiloiden vallankumous.
Kansa paukutti muutaman kuukauden kattiloita eduskuntatalon edessä ja vaati hallituksen ja pääministerin eroa. Mielenosoittajat myös piiritti pääministerin auton ja heitti lumipalloilla, munilla autoa ja eduskuntataloa.
Kummasti rupesi politiikkoja pelottamaan ja joutuivat eroamaan. Sen jälkeen talous lähtikin nousuun.
Eli meidän suomalaisten on aika vaatia talouden nousua ja hallituksen eroa, eikä antaa heidän tehdä tätä kansan ikuista riistoa.
Islannin vallankumouksesta löytyy tietoa:
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Icelandic_financial_crisis_protests
Otetaanko kattilat torille mukaan?
Tietäkö joku jo mikä tori ja mihin aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi työtön, en ole mukana tuollaisessa.
Kerrotko, miksi et?
Koska aktiivimalli ei ole mahdoton toteuttaa, mikäli vapaaehtoistyökin sallitaan. Sitäpaitsi, voin käydä pupukurssillakin istumassa, mikäli mahdun mukaan ja jos mikään näistä ei onnaa, ei se muutama kymppi vielä perikatoon vie. Olen siis perusp.rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi työtön, en ole mukana tuollaisessa.
Kerrotko, miksi et?
Koska aktiivimalli ei ole mahdoton toteuttaa, mikäli vapaaehtoistyökin sallitaan. Sitäpaitsi, voin käydä pupukurssillakin istumassa, mikäli mahdun mukaan ja jos mikään näistä ei onnaa, ei se muutama kymppi vielä perikatoon vie. Olen siis perusp.rahalla.
Eikö sinua häiritse, että laki tehtiin niin ylimieliseen malliin, eikä alennuttu edes eduskunnassa keskustelemaan?
En ome edes ajatellut, että tässä olisi kyse jostain henkilökohtaisista kympeistä. Eikö se, että tehdään täysin turha ja kalliiksi tuleva laki, suututa sinua? Tai se, että verorahoista maksetaan turhia pupukursseja samaan aikaan, kun moneen tarpeelliseen asiaan, kuten vanhusten hyvään hoitoon tai yliopistoille, ei riitä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Tietäkö joku jo mikä tori ja mihin aikaan?
Noista ei ole vielä tietoa.
Joku puhui Hakaniemen torista favebookissa.
Muistetaan, että ei jätetä tätä sak:lle. Ei niille kaikkea kunniaa. Lähdetään kaikki mielenilmaukseen 2. helmikuuta ja seuraavalla viikolla jatketaan.
Puolueiden aktiivit, yrittäkää masinoida väkenne liikkeelle.
Viha on tunne, ei sana...