Ovathan kaikki mukana 2.2. mielenilmaisussa!
Toria ei ole vielä varattu, mutta tori kuin tori, pidetään huoli, että emme kaikki edes mahdu sinne. Ympäristön kadut tukkeutuvat ja jää kova paine jatkaa mielenosoituksia myös seuraavalla viikolla, kun eduskunta on palannut lomilta.
Kommentit (141)
lähdetään! nyt on oikeesti aika vaikuttaa.
En ole ennen ollut mielenosoituksissa. Onko vinkkejä, kuinka varustautua? Haluan tehdä kaikkeni, että tulee kaikkien aikojen mielenosoitus, joka ei jää siihen!
Jahas. Työttömät on näköjään aktivoitu.
Vierailija kirjoitti:
lähdetään! nyt on oikeesti aika vaikuttaa.
Muistakaa houkutella kaikki ystävät ja naapurit ja työkaverit mukaan! Tulkaa kauempaakin Helsinkiin joukottain. Tästä tulee suurin mielenosoitus Suomessa koskaan! Olkaa mukana alusta pitäen. Seuraavalla viikolla jatketaan!
Pimeät ajat vaativat yhteisen hengen paloa. Laitetaan juhlat. Ja Tori täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä ne mielenosoitukseen lähtee ja Alkossa käy, mutta töihin niitä ei saa.
En missään tapauksessa ole tuollaisessa hölmöilyssä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn 18 tuntia mielenosoituksissa ennen maaliskuun loppua, kai se hyväksytään aktiivitoimenpiteeksi?
ei ehdi kun on töitä. mutta pitäkää punalippu korkealla. parin vuoden päästä otan lopputilin ja pitää pärjätä ansiosidonnaisella.
Minkä puolesta te muuten siellä osoitatte mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä.
Vaikka hallitus on hölmöillyt reippaasti niin tässä asiassa kannatan sitä. Nauran siis kiukuttelullenne!
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö työllisetkin mukaan?
Eiköhän siellä työllisiä ole suurin osa. Ja kyllä minä uskon, että hallituksen ylimielisyyttä mahtuvat vastustamaan kaikki järki-ihmiset, niin työttömät, työlliset, opiskelijat, eläkeläiset, koroilla eläjät, yrittäjät, asunnottomat, pörssiyhtiöiden toimitusjohtajat kuin myös minä ja sinä ja kaikki mekin, joille tämä on ensimmäinen mielenosoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä ne mielenosoitukseen lähtee ja Alkossa käy, mutta töihin niitä ei saa.
Luuletteko että työssäkäyvät (jotka ovat saaneet työpaikan) ovat jotenkin ylemmässä asemassa?
Tekeekö se sinusta paremman? Sinäkin voit menettää paikkasi koska työttömyys vain kasvaa.
Lähipiiriisikin se vaikuttaa kun työpaikkoja ei ole.
Vaikka sulla on työpaikka ei se estä sinua tukemasta muita jotka ovat työttömiä, vieläpä tahtomattaan.
Joten kutsun sinut mukaan mielenosoituksiin tukemaan työttömiä ja ehkä lähipiiriäsi jotka myös saattavat
kärsiä tästä aktiivimallista yms leikkauksista.
En todellakaan, miksi vastustaa tarpeellisia uudistuksia työttömyyskorvauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Minkä puolesta te muuten siellä osoitatte mieltä?
Minä osoitan mieltäni aktiivimallin välittömän perumisen puolesta. Ja myös kaikkien aikojen ylimielisintä hallitusta vastaan.
Myös jakkupukuiset uraohjukset mukaan!
Ne jotka haukkuvat työttömiä ei ilmeisesti ole tajunnut mikä aktiivimallin idea on.
Se ei ole aktivoida vaaan rangaista. Eli vaikka minä haluankin osallistua aktivointiin ja haen aktivointi työpaikkaa jotta saan normaalin tukeni pidettyä niin minulle ei tulla antamaan sitä paikkaa.
Se taas tarkoittaa että minua ei ole muka aktivoitu vaikka itse olisinkin halunnut aktivoitua, tämä taas johtaa tukien leikkauksiin. Ja se että minua ruvetaan rankaisemaan siitä että minulle ei ole osoittaa sitä aktivointipaikkaa on väärin.
Tämä on vasta ensiaskel tukien suurempiin leikkauksiin jos tämä menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä.
Vaikka hallitus on hölmöillyt reippaasti niin tässä asiassa kannatan sitä. Nauran siis kiukuttelullenne!
Nauretaan yhdessä, vaikka eri asioille. Nauru tekee hyvää.
Olette niin sööttejä, kun hätäännytte.
Hienoa, että on perjantaina niin ehditään kauempaakin.