gallup! mikä näistä on mukavin kotityö?
Kommentit (93)
Valitsin astianpesukoneen, vaikka mulla ei ole astianpesukonetta. Mutta jos ois niin se.
Imurointi. Se tarkoittaa, että siivous on jo loppusuoralla.
Tavaroiden järjesteleminen paikoilleen.
Pyykinpesu. Pesen aina kaikki mikä irti lähtee. Onneksi on myös kuivuri.
Tykkään kaikesta pintojen pyyhkimisestä. Niin pöydän, keittiötasojen kuin hyllyjen jne.
Silittämisestä tykkään myös.
Kaupassa käyntiä inhoan. Onneksi mies ja poika tykkäävät.
Silittämistä ei ole listalla, mutta se.
Kakka-astia tarkoittaa varmaan pikkuisen potan tyhjennystä? Se on niin aikaa viemätön pikkujuttu, että se sitten näistä.
Samalla koen jotain tyydytystä lapsista, jotka ovat aikaisin oppineet potalle. Meillä jo vähän yli yksivuotiaana on tehty kakat pottaan ja kaksivuotiaan pienennysrenkaan kanssa pönttöön.
Pissakin on hoitunut ennen kahta oikeaan osoitteeseen eli ei vaippaan.
Roskien kerääminen?
Meillä kyllä viedään roskat välittömästi roskiin, jo parivuotiaskin sen tekee. Eli meillä se ei ole laskettavissa kotitöihin.
Eli sanon myös silittäminen, joka jostain kumman syystä ei ole listalla. Se on ihana saada näkyvää ja kaunista jälkeä.
Toki pintojen pyyhkiminen, imurointi ja ylipäänsä siivoaminen on tyydyttävää. Inhoan kaikkea kyykkimistä eli astianpesukone on vähän ärsyttävä. Mutta mieluummin kuin käsin tiskaaminen, totta kai.
Lempparit: kaupassakäynti, roskien kerääminen, tiskaaminen, imuroiminen.
Inhokit: kakka-astian putsaus, JOS sellainen tehtävä olisi, pyykinpesu ja sitten jotkut harvoin suoritettavat, joihin ei ole tullu rutiinia, kuten jääkaapin sulatus, moppaus. Ikkunanpesu olis varmaan kivaa, mutta sen aloittaminen ei tunnu kivalta. Sama juttu kaappien järjestelyn kanssa.
Kylpyammeen putsaus on muuten kanssa tosi ärsyttävää hommaa. WC-pöntön putsauskin on kivempaa!
12
Mikä ihme on on roskien kerääminen? Mä tykkään pyykinpesusta (koneella tietenkin).
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on on roskien kerääminen? Mä tykkään pyykinpesusta (koneella tietenkin).
Mä olen niin laiska, että en jaksa joka ikistä roskaa käydä viemässä roskikseen, vaan ajan kanssa ympäri kämppää kertyy käytettyjä nenäliinoja, käärepapereita, elintarvikepurkkeja yms.
Jos pitkän ajan sisällä tulee vain yksi roska, se on helppo viedä roskiin, mutta jos niitä tulee tiheään (esim. syödessäni kääreissä olevia karkkeja), annan niiden jäädä hetkeksi myöhemmin kerättäväksi.
Etenkin lähtiessäni jonnekin mulla menee vanulappuja ja nenäliinoja, enkä siinä kiireessä jaksa heittää niitä jokaista erikseen roskiin, kun kiertelen valmistautumisessa ympäri asuntoa eikä mulla ole joka kulmassa roskista.
Siivouksen yhteydessä tai ennen vieraan tulemista pidän sitten nopean roskienkeruukierroksen, ja se on nautinnollista!
Onko kakka-astian tyhjennys kissan hiekka-astian siivoaminen? Jos on niin, valistsen sen. Lemmikkien ulosteet (kissan wc-astian putsaus, koirankakkojen kerääminen lenkillä, koiran pyllykarvojen pesu suihkussa, jos maha löysällä, jne) ei ällötä minua yhtään, mutta ihmisten ulosteet ja eritteet kuvottaa paljon enemmän. Esim. mielummin kerään kissanhiekasta kissan kakkapökäleet kuin hinkkaan wc-pöntöstä miehen paskatahroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin laiska, että en jaksa joka ikistä roskaa käydä viemässä roskikseen, vaan ajan kanssa ympäri kämppää kertyy käytettyjä nenäliinoja, käärepapereita, elintarvikepurkkeja yms.
Jos pitkän ajan sisällä tulee vain yksi roska, se on helppo viedä roskiin, mutta jos niitä tulee tiheään (esim. syödessäni kääreissä olevia karkkeja), annan niiden jäädä hetkeksi myöhemmin kerättäväksi.
Etenkin lähtiessäni jonnekin mulla menee vanulappuja ja nenäliinoja, enkä siinä kiireessä jaksa heittää niitä jokaista erikseen roskiin, kun kiertelen valmistautumisessa ympäri asuntoa eikä mulla ole joka kulmassa roskista.
Siivouksen yhteydessä tai ennen vieraan tulemista pidän sitten nopean roskienkeruukierroksen, ja se on nautinnollista!
Yök. Meidän teini on tuollainen sottapytty. Kuvottavaa. Toivottavasti oppii. Sulle ilmeisesti liian myöhäistä.
Minusta kivointa on parvelasien pesu ja koiran ulkoilutus. Lisäksi tykkään jääkaapin siivouksesta (hyllyjen pyyhkiminen, järjestely ja vanhentuneiden tuotteiden poisto), käsin tiskaamisesta, imuroinnista, pölyjen pyyhkimisestä, kaupassa käymisestä ja tavaroiden laittamisesta paikoilleen.
En tykkää silittämisestä, wc:n siivoamisesta, lehtien viemisestä kierrätykseen (helppo tehtävä, mutta lehtiä aina kasaantuu), vaatekaapin järjestelemisestä enkä pyykinpesusta. Tai pyykinpesu on ihan kivaa, mutta se kuivumaan ripustaminen ja kaappiin viikkaaminen on puuduttavaa. Etenkin lakanoiden viikkaus näin yksinasuvalle.
Kivoin: ruokakaupassa käyminen, leipominen ja kokkaaminen.
Inhottavin: laskujen maksaminen.
Muu, mikä: Mukavin kotityö on ehkä jätteiden lajittelu, koska siinä voi täysin ilmaiseksi ja varsin vaivattomasti toimia ympäristön hyväksi.
Tietokoneen ylläpito