Mitä ajattelet äidistä joka ostaa lapsilleen feikkejä vaatteita?
Olen itse YH ja työskentelen lähihoitajana joten minulla ei jää paljoa rahaa yli. Ostan 13v pojalleni yleensä feikkejä Guccin ja vuittonin vaatteita. Myös kenkiä olen ostanut feikkeinä esim Adidaksen yeezyt ja nmd. Lapseni on tykännyt niitä käyttää vaikka tietää niiden olevan feikkejä.
Kommentit (79)
en siis kritisoi, en näe mitään väärää.
Turhaa ja tyhmää. Mitä yrität esittää ja kenelle?
Onko ne vaatteet säädylliset ja säänmukaiset?
Karsastan merkkituotteita, oli ne aitoja tai feikkejä.
Typerää ja wt:tä hankkia feikkimerkkejä. Myös oikeat merkkituotteet olisivat noloja. Mikset voi antaa lapsen olla normaali jolla on normaalit vaatteet? Ei muillakaan ole paljoa rahaa vaatteisiin, ja vain idiootti ostaa täydellä rahalla. Ihmisen pitää ostaa vaatteet alesta.
Täysin weeteenä ostin Bulgariasta "Hollisterin" huppareita ison pinon. En minä eikä poika tiennyt sellaista merkkiä olevan kunnes koulussa joku kehu. Kestänyt paremmin kuin täältä ostetut 70e Puman hupparit. Kirpparillakin meni alle tunnissa kaikki.
Hintalappuun kirjoitin rantakojuhuppari ja näytti kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin weeteenä ostin Bulgariasta "Hollisterin" huppareita ison pinon. En minä eikä poika tiennyt sellaista merkkiä olevan kunnes koulussa joku kehu. Kestänyt paremmin kuin täältä ostetut 70e Puman hupparit. Kirpparillakin meni alle tunnissa kaikki.
Hintalappuun kirjoitin rantakojuhuppari ja näytti kelpaavan.
Ja tuo tapahtui 2014, 2015?
Yleensä ne feikit on tosi huonolaatuisia, ainakin mitä meidän muksut saanut lahjaksi/tuliaisina. En tykkää enkä itse sellaisia hanki.
Jos ostat etelänmatkalla katumyyjältä edullisia vaatteita, niissä yleensä on feikkimerkki. Ei se ole ostoksen syy, vaan että lapsi tarvitsee farkut ja tästä ne saa edullisesti.
Olen ostanut itselleni feikkivaatteita, ja suurin osa on olleet ihan hyviä ja kestäviä. Minusta on ihan ok ostaa lapselle sellaisia, koska lapsilla on nykyään aika kova sosiaalinen paine käyttää tiettyjä merkkejä. Joskus feikit voi olla huonoja, joskus ne voivat jopa tulla samasta tehtaasta kuin ne aidotkin.
Menepäs nyt jonne tekemään jo läksyt
Vierailija kirjoitti:
Olen itse YH ja työskentelen lähihoitajana joten minulla ei jää paljoa rahaa yli. Ostan 13v pojalleni yleensä feikkejä Guccin ja vuittonin vaatteita. Myös kenkiä olen ostanut feikkeinä esim Adidaksen yeezyt ja nmd. Lapseni on tykännyt niitä käyttää vaikka tietää niiden olevan feikkejä.
Tää se vasta feikkiä on.
Ne eivät ole mitään feikkejä vaan tuoteväärennöksiä ja sellaisten tuotteiden tuominen ulkomailta Suomeen on laitonta.
En ota kantaa siihen, miten fiksua on ylipäänsä kasvattaa lapset riippuvaisiksi merkkivaatteista, mutta totean, että se ei ainakaan ole fiksua, että opettaa lapselleen, että tällaisten laittomien tuotteiden kuluttaminen on ihan hyväksyttävää.
Paitsi ettei kenenkään pitäisi tukea laitonta väärennösbisnestä, monet väärennöksistä on todennäköisesti täynnä kaikenlaisia terveydelle haitallisia kemikaaleja - joista toki monet eivät jaksa välittää vaan mieluummin uskovat, että tuoteväärennökset on oikeasti valmistettu ihan samassa paikassa kuin aidotkin.
Vuittonin vaatteita 13-vuotiaalle, pojalle? Mitä vit? Olipa aitoja tai feikkejä.
Onks sun lapsesi homo? Mä en tunne yhtään 13-v poikaa, joka käyttää vuittonia. Ihan eri merkit jotka uppoaa. Vai onko sulla yh:na poika jossain kauniaisten ruotsinkielisessä yläkoulussa?
Asuimme muutaman vuoden Kiinassa ja välillä tuntui että noi feikit oli helpoin tapa saada teineille vaatteita. Esim. farkut olivat todella hyviä ja halpoja, farkkuja sai jopa ilman "labelia", eli ei edes feikkejä vaikka markkinoilta olivatkin.
Samoin hupparit olivat todella huippuja hinta-laatusuhteessa. Olen melko varma että meillä on ainakin pari aitoa "mallikappaletta"
Koulussa oli koulupuvut, niin vaatteita tarvitsi itse asiassa aika vähän. Urheilumerkit aitoina olivat todella kalliita epäedullisen kurssin ja veroasioiden takia, Suomesta niitä sai lomalla tietenkin hankittua edullisesti. Myös H&M, GAP, ZARA, Old Navy jne. keskihintaiset merkit olivat tuolloin kalliita
Enkä feikeiltäkään koskaan mitään Guccia tai Vuittonia ostanut, vaan ihan peruskamaa, esim. "Hollisteria" jne. Oli monesti paljon parempaa laatua kuin kolme kertaa kalliimpi GAP:n logohuppari.
Mutta ei ne nyt niin loistokkaita ole että niitä isommissa määrin olisin sitten Suomeen kantanut kun siellä olen käynyt muuton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut itselleni feikkivaatteita, ja suurin osa on olleet ihan hyviä ja kestäviä. Minusta on ihan ok ostaa lapselle sellaisia, koska lapsilla on nykyään aika kova sosiaalinen paine käyttää tiettyjä merkkejä. Joskus feikit voi olla huonoja, joskus ne voivat jopa tulla samasta tehtaasta kuin ne aidotkin.
Särähti korvaan, että on ok ostaa koska "sosiaalinen paine"
en uskoisi muksun edes tekomerkkejä tarvitsevan, usein perusvaatteet on parempaa tekoa kuin feikit tai ehkä merkkivetimetkin. mitä turhaan turhailemaan.