Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet maksanut arkilaukustasi?

Vierailija
15.01.2018 |

Ja siis nimenomaan maksettu hinta, ei ovh jos on ostettu alennuksesta tai käytettynä (tai saatu).

Aloitan: Omani on 395e

Kommentit (271)

Vierailija
161/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 2500e.

Vierailija
162/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena käytän kolmea eri laukkua. Yksi on pieni nahkalaukku, jonka hinta on ollut alle 1000 euroa (en muista tarkkaa hintaa) vuonna 2011. Toinen on sitten iso nahkalaukku, joka maksoi myös alle 1000 euroa (en muista tarkkaa hintaa) vuonna 2013. Sitten käytän myös reppua, joka maksoi ehkä 80 euroa noin kolme-neljä vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10t€..8500€..25t€...

Vierailija
164/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monta arkilaukkua. Halvin on lemppari, sellainen 29€ maksanut nahkapussukka. Sit on kolme Furlaa 200-500€ Ja nahkareppu 250€ Ja jotain 100-200€ laukkuja erilaisia.

Miten teillä on noin vähän laukkuja?

No onhan niitä laukkuja. Käytän yhtä kerrallaan, nyt se on tuo mutsin vanha Lumi. On ilmeisesti wanha versio Ritva Open Totesta, enemmän heloja ja vuoraus.

Muuten suosin suht nimettömiä, nahkaisia. Osa pitäisi viedä suutarille.

Vierailija
165/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monta arkilaukkua. Halvin on lemppari, sellainen 29€ maksanut nahkapussukka. Sit on kolme Furlaa 200-500€ Ja nahkareppu 250€ Ja jotain 100-200€ laukkuja erilaisia.

Miten teillä on noin vähän laukkuja?

No onhan niitä laukkuja. Käytän yhtä kerrallaan, nyt se on tuo mutsin vanha Lumi. On ilmeisesti wanha versio Ritva Open Totesta, enemmän heloja ja vuoraus.

Muuten suosin suht nimettömiä, nahkaisia. Osa pitäisi viedä suutarille.

Miten sulla vain yksi laukku kierrossa? Joka päivä samanlaiset vaatteet?

Vierailija
166/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi laukku tällä hetkellä. Musta, krokotiilinkuviolla oleva. Italiasta ostettu ja minulle teetetty. Maksoin 98€. Ikää on noin puolitoista vuotta ja kerran olen joutunut ompelemaan hihnat takaisin kiinni. Toinen hihna lähti toiselta puolelta ja toinen toiselta. Huonoa laatua, vaikka pieni putiikki teki käsityönä. Onneksi Amazonista saa nahan korjaussettejä.

Vähän aikaa sitten meni kaksi Furlaa rikki. Molemmat ostettu 2019 ja pienemmällä hintaa 200€ ja isommalla 600€. Ihmettelen huonoa laatua noissa myös. Toinen konjakin värinen nahkalaukku ja toinen musta nahkainen pikkulaukku. Molemmissa kulmat auki ja nahkaremmi meni poikki ja toisessa ketju poikki.

Tässä nyt mietin uuden laukun ostoa, mutta niissä on hinnat tulleet ylös niin paljon etten halua maksaa sellaisia summia tässä tilanteessa. Nuo isommat ja luksusbrändit on nykyään niin kuraa että niihin en ainakaan rahojani laita. Kivoja suurin osa muotoilultaan, mutta en maksa periaatteesta. Laukkua harvemmin vaihtelen. Kengät on lähes aina mustat nahkakengät niin mitä laukkuakaan vaihtamaan? Kengät, laukku ja vyö kun tulee olla samaa värimaailmaa. Vuosituloni on vähän yli 100 000 € ja en asu Suomessa.

Vierailija
167/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla parinkympin luokkaa.

Vierailija
168/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kangaskassi, johon laittelen eväät. Kaiken muun laitan taskuihini eli avaimet ja puhelimen.

Vierailija
169/271 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi nykyään, maksoi n.150e. Suomessa valmistettu. Cityreppu sen lisäksi, suomalainen La asema valmistama, oli alle 100e. reilusti, kun on kankainen.

Vierailija
170/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan joku 30-40 euroa. En kulje päivittäin missään sotatantereilla, en kanna laukussani sirkkeliä tai raatelevia petoja enkä hankaa laukkuani betoniseiniin tai sorateihin, joten ihan hyvin kestää käytössä.

En minäkään. Silti tekonahkaiset halpislaukut kulahtavat alle vuodessa sietämättömän näköisiksi, joten olen lopettanut niiden ostelun. Tykkään, että laukussani on jokin "juju" (esim. kierrätysmatskusta valmistettu tai muuten hauska tai persoonallinen väriltään tai tyyliltään).

Miten ne muuttuu sietämättömän näköisiksi? Mulla ei oo käyny vastaavaa. Millaisissa olosuhteissa elät? vai käytätkö vain yhtä laukkua kerrallaan? 

Vierailija
171/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytössä Coachin musta nahkalaukku, en todellakaan muista, mitä se maksoi about 10 v. sitten. Saman näköinen näkyy nyt maksavan 579€. Laukku on edelleen kuin uusi, paksua, kestävää nahkaa.

En ymmärrä, miksi käsilaukkua pitäisi vaihdella harva se päivä. En jaksa siirtää aina kaikkea laukusta toiseen, etenkään, kun tässä käytössä olevassa on juuri sopivasti erilaisia taskuja ja lokeroita vetoketjulla ja ilman, eli löydän aina kaiken tarvitsemani heti, eikä tarvitse kaivella laukunpohjaa. Onhan noita laukkuja tuolla kaapissa, mutta musta nyt käy näin talvella ihan kaiken kanssa arkena.

Vierailija
172/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt käytössä Coachin musta nahkalaukku, en todellakaan muista, mitä se maksoi about 10 v. sitten. Saman näköinen näkyy nyt maksavan 579€. Laukku on edelleen kuin uusi, paksua, kestävää nahkaa.

En ymmärrä, miksi käsilaukkua pitäisi vaihdella harva se päivä. En jaksa siirtää aina kaikkea laukusta toiseen, etenkään, kun tässä käytössä olevassa on juuri sopivasti erilaisia taskuja ja lokeroita vetoketjulla ja ilman, eli löydän aina kaiken tarvitsemani heti, eikä tarvitse kaivella laukunpohjaa. Onhan noita laukkuja tuolla kaapissa, mutta musta nyt käy näin talvella ihan kaiken kanssa arkena.

"En ymmärrä, miksi käsilaukkua pitäisi vaihdella harva se päivä. En jaksa siirtää aina kaikkea laukusta toiseen"

Kuka on sanonut, että sitä _pitäisi_ vaihdella joka päivä? Jos ei halua? 

Vierailija
173/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tässä lähinnä, että noin monella on useampi arkilaukku. Siis käytättekö te niitä vuoropäivinä vai esim. kesällä eri kuin talvella, viikonloppuna eri kuin arkena?

Musta tuo olisi hankalaa. Jos koko ajan vaihtaa laukkua, pitää aina aamuisin myös siirtää tavaroita laukusta toiseen. Nenäliinat, kuukautissuojat, puuteri, burana, sateenvarjo, huulirasva, vesipullo jne. Vai onko teillä kaikkiin laukkuihin hankittuna tuo "perusvarustus", ettei tarvi joka aamu tsekata laukkua?

Mulla siis vain reppu ja läppärilaukku.

No, siis älä toimi niin, jos se on hankalaa. Älä tee sitä, jos se vaikeuttaa sinun elämääsi. 

Miksei voisi olla useampaa arkilaukkua? Miksi sulla on ylipäätään jotain tavaraa enemmän kuin 1 kpl? 

Vierailija
174/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80€ Dias Kreikasta. Maailman paras laukku, monta vetoketjutaskua, pehmeää nahkaa, ollut jo 3 vuotta käytössä ja on täysin uuden veroinen vaikka joka päivä käytän. Olen jo tutkinut, että netistä saa saman suunnittelijan laukkuja tilattua, kun tarvitsen joskus uuden.

Vierailija
175/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

189e

Suunnilleen tuon verran. Chesterfieldin nahkainen olkalaukku.

Vierailija
176/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta musta pikkureppu 2e.

Vierailija
177/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

398,- euroa. Nyt se makaa käyttämättömänä vaatekaapissa, koska se on niin tummansininen, että näyttää mustalle. En voi sietää mitään mustaa.

Vierailija
178/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

199,99 €. Savotta Jääkäri M. Ydinsodan kestävä, tilava, käytännöllinen ja ekologinen.

T. M46

Vierailija
179/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi käsilaukkua pitäisi vaihdella harva se päivä. En jaksa siirtää aina kaikkea laukusta toiseen, etenkään, kun tässä käytössä olevassa on juuri sopivasti erilaisia taskuja ja lokeroita vetoketjulla ja ilman, eli löydän aina kaiken tarvitsemani heti, eikä tarvitse kaivella laukunpohjaa.

Minä vaihdan muiden vaatteiden mukaan eli asuun sopivaksi. Ja laukussa on puhelin, pikkulompakko jossa samalla avain kiinni, ja ehkä huulipuna lisäksi. Eli ei ole iso vaiva siirtää laukusta toiseen, etenkin kun yleensä nämä tavarat eivät muutenkaan "asu" laukussa vakituisesti. Itse en taas ymmärrä ihmisiä jotka kuljettavat puolta omaisuutta koko ajan mukana 😆.

Vierailija
180/271 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22500€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi