Paljonko olet maksanut arkilaukustasi?
Ja siis nimenomaan maksettu hinta, ei ovh jos on ostettu alennuksesta tai käytettynä (tai saatu).
Aloitan: Omani on 395e
Kommentit (271)
Ostin työreppuni Sokokselta -70% ja maksoin 29 eur. En käytä arkena mitään käsilaukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää näkyvästi kalliita tuhansien käsilaukkua nykyään, nehän houkuttelee varkaat perään!
No mä ainakin käytän. Eihän niitä hyviä laukkuja kannata tyhjän panttina komerossa pitää, jos ne on kuitenkin joskus hankkinut. Eikä varkaat tajua, onko joku laukku aito vai väärennetty, luulisin ...
Kyllä ne tajuaa, ainakin Espanjassa. Kun meille tehtiin murto, merkkilaukku hävisi, toinen halpisversio ei.
Samoin meillä, kun hotellihuoneessa vieraili varkaita. Mukaan oli kelvannut vain minun ikivanha Pradan pikkulaukku ja paksu hopeinen käsirengas. Sen sijaan ei ollut kelvannut tyttöjen halpislaukut eikä rihkamakorut. Ai juu, oli varas napannut kuivumasta pyykkitelineeltå myös minun uudet bikinit, Emporio Armani. No ne oli alesta reilusti alle satasella, mutta eniten harmitti, että olen rintava ja voi olla vaikea löytää hyvin istuvia bikineitä.
En voi vaihdella laukkuja, muuten osa tavaroista on aina siinä toisessa laukussa, eikä mukana. Kesällä tosin käytän jotain kesäisempää laukkua.
Ei minulla ole kuin yksi (käsi)laukku, se nekin sellainen noin 70 e turvalaukku.
Ehkä 3-8e, en muista. Kirpparilta hankittu. Enkä tiedä, onko sinänsä arkilaukku, kun harvoin sitä arjessa käytän.
Mulla on työn puolesta läppärireppu, vapaa-ajalla pärjään yleensä ihan takin taskuilla. Ehkä 2-3x/kk käytän tuota "arkilaukkua". Jossain tilaisuudessa, mihin pitää ottaa puhelin+lompakko, mutta ei takkia. Esim lapsen joku harrastuksen esitys, missä kahvio.
Juhlalaukku esim häihin on sitten erikseen.
390 e. Italiasta ostettu niin oli edullisempi kuin jos olisin Suomesta ostanut, tai nettikaupasta.
1500€.
Heinäkuussa ostin uusimman.
Isompi laukku maksoi 200 euroa ja pienempi "asiointilaukku" maksoi 50 euroa. Molemmat ovat konjakinväristä oikeaa nahkaa ja ihanan simppeleitä tyyliltään. Kummassakaan ei ole kirkuvan näkyviä logoja. Välttelen isoja logoja myös vaatteissa. En halua olla mainostaulu.
Kaikkilaukut ovat minulla myös "arkilaukkuina", vaikka ovat LV:tä, Guccia, Saint Laurentia tai Chanelia.
HIntaluokka 1500e- 5500e.
Miehenä käytän joko Peak Design tai Wandrd -reppuja (hintaluokka 200-300€) jos täytyy kantaa enemmän tavaraa, joskus sling-laukkua (120€) joka vapauttaa kädet mutta läppäri kulkee silti mukana, mutta myös ranskalaisia "putkimiehen" tai "postimiehen" laukkuja (Bleu de Chauffe) jotka nahkaa ja vähän enemmän mitä naiset käyttävät - nämä 300-500€.