Paljonko olet maksanut arkilaukustasi?
Ja siis nimenomaan maksettu hinta, ei ovh jos on ostettu alennuksesta tai käytettynä (tai saatu).
Aloitan: Omani on 395e
Kommentit (271)
Jaa-a. Käytössäni on v.2009 Israelista sekeleillä ostamani reppu, jossa on pehmustettu lokero läppärille ja paljon muitakin käytännöllisiä taskuja. Vielä toimii ja palvelee, vaan hintaa en muista. Eihän tuo enää ole minkään arvoinen.
Noin 150e. Laadukas pyöräilyreppu.. Ollut nyt noin 6-7 vuotta käytössä. Juuri eilen sitä tutkin ja mietin, että ostinpa hyvän repun. On huolellisesti tehty. Edelleen hyvä.
Kun löytää yhden hyvän ja sopivan, niin se vaan on hyvä. Harkiten ja sopivaa hakien tuon ostokseni silloin tein.
Käytän yleensä Prisman muovilaukkua, minusta se on tyylikkäämpi kuin Citymarketin vastaava, joskin saman hintainen. Asukokonaisuuteeni tuo Prisman laukku istuu paremmin ja soveltuu myös muihin asusteisiin yhdistettäväksi. Tokmannin ja Puuilon laukkuja olen kokeillut, mutta ne ovat mielestäni tyylittömiä. Hinta siis 0,20€.
Mulla on 2. Toisen on anoppi ostanut kirppikseltä. Oisko maksanut vitosen. Se on palvellut noin viisi vuotta. Nyt juuri äsken ostin toisen itse kirpparilta 3 eurolla.
Toisesta 15 (kanvas) toisesta n. 150 (nahkaa) eur. En haluaisi maksaa sitä enempää nyt kun etsin vielä yhtä nahkaista, enkä ole merkin perään.
Vida repusta Marimekko: 8 euroa. Arki ja juhla laukkuni se vaikka on reppu!
Minulla on nyt käytössä äidin vanha varhainen Lumin laukku. En edes tunnistanut, huomasin merkinnän vasta vuoden käytettyäni. Äiti on varmasti maksanut aikanaan käyvän hinnan, minä en mitään. On pirun tukevaa nahkaa, eikä osoita kulumisen merkkejä. Kiitos äiti!
Arjessa käyttämäni Givenchyn käsilaukku maksoi 1600, kun menen toimistolle käytän Knomon reppua jonka hinta oli 230.
Mulla on monta arkilaukkua. Halvin on lemppari, sellainen 29€ maksanut nahkapussukka. Sit on kolme Furlaa 200-500€ Ja nahkareppu 250€ Ja jotain 100-200€ laukkuja erilaisia.
Miten teillä on noin vähän laukkuja?
Haluaisin suosia suomalaista, mutta ne nyt ei vain osaa oikein tehdä laukkuja. Ostin aikanaan kotimaisen ihan kauniin käsilaukun (n. 200 euroa), jonka pitäisi olla juuri tiettyyn asteeseen täynnä, ettei se iso koristelukko kilkattaisi kuin lehmänkello kävellessä.
Saman verran maksoin vähän käytetystä Pradan käsilaukusta ja se on ollut käytössä varmaan 10 vuotta, eikä edes näytä vielä kuluneelta.
2000e pienempi arkilaukku ja jos menen toimistolle niin 750e laukku..
25 e.
Marimekon olkalaukku, tämä Ratian suunnittelema.
Ostin kirppikseltä
Paha sanoa. Mulla on niin monta laukkua joita vaihtelen mielen mukaan. Yhdestäkään tuskin kovin isoja summia on tullut maksettua. Halvimmat kai jotain muutaman euron kirpparilöytöjä, ja kalleimmat ehkä 50-60e. En yhtään muista, mutta tuota enempää en varmaan laukusta ole koskaan maksanut. Paitsi matkalaukusta, jonka on oltava riittävän laadukas että kestää kovempaakin käsittelyä.
Noin 100 euroa. Vetokärry 20 e.
Reilu 100€ outletissa. Paikallisen yrittäjän tekemä nahkalaukku.
10€. Muistaakseni Prismasta ostettiin teinityttärelle koulurepuksi, käytti pari vuotta ja halusi sitten yksivärisen, joten otin itselleni käyttöön, ollut nyt nelisen vuotta omassa käytössä. Noissahan on nykyään kaikissa on jo pehmuste läppäriä varten, joten tuolla pärjää hyvin työkäytössä.
Sit parempana "arkilaukkuna" on itseompelemani farkkukassi, johon mahtuu lompakko, puhelin ja pikkusälää. Sen hinta varmaan olisi kaikkinensa ollut joku 5 euroa, ihan maksimissaan, mutta tuo on jo yli 20v ollut käytössä, joten eiköhän ole jo hintansa kuitannut.
Käytän kahta ja molemmat maksaneet noin 80 e/kpl.