Ystävä pyyhkii käsidesillä suunnilleen kaikki pinnat mihin taaperoni hänen luonaan koskee
Jotenkin loukkaavaa. Ihan kun lapsellani olisi joku AIDS/tms.
Miksi hän tekee niin?
Kommentit (111)
Eiköhän se tee sen kaikkien lasten kohdalla. Ja ehkä aikuistenkin.
t. pakko-oireinen
Niin tee minäkin joka kerta kun miehen lapsi ollut meillä. Nytkin oli ihan kauheessa nuhassa ja kerran oli kihomatoja. Ihan sama pitääkö tätä joku loukkaavana koti on kotini ja haluan pitää sen puhtaana.
Kuolan takia. Niin minäkin pyyhkisin.
Hän ei halua influenssaa.
Pikkulapset ovat oikeita tautikuskeja. Koskevat vuorotellen suuhunsa, takapuoleensa, ruokiin, kaikkeen mahdolliseen.
Ymmärrän ystävääsi, ja niin tekisit sinäkin kun vähän miettisit.
Minä siivoan vessan ja oven pielet ym., jos joku käy vessassa pesemättä käsiään. Yök.
Mä olen pyyhkinyt sen jälkeen, kun ainokaisen taaperonsa äiti kertoi vasta lähtiessään kyläilemästä, että tanja-annikilla on kihomatoja. Olin antanut hänen pyöriskellä makuuhuoneen sängyssäkin.
Eikö se tenava pysy sulla sylissä?
Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.
Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.
Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.
Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kuolan takia. Niin minäkin pyyhkisin.
Kuola sisältää jämiä äidinmaidosta.
Siksi että lapsesi on tahmainen tautipesäke.
Aina kun olen tavannut pikkulapsia, niiden kädet ovat tahmeita.
Tuollainen holtiton käsidesin käyttö johtaa ongelmiin. Tuota menoa meillä on niin vastustuskykyisiä bakteereja joihin ei tehoa mikään antibiootti.Järkeä, hyvät ihmiset! Kodin pinnat voi pyyhkiä puhtaalla siivousliinalla, mielummin mikro sellaisella. Liinat voi pestä normaalipyykin mukana pyykkipussissa. Sairaat lapset ja aikuiset, pysykää kotona!!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pyyhkinyt sen jälkeen, kun ainokaisen taaperonsa äiti kertoi vasta lähtiessään kyläilemästä, että tanja-annikilla on kihomatoja. Olin antanut hänen pyöriskellä makuuhuoneen sängyssäkin.
Voi hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen holtiton käsidesin käyttö johtaa ongelmiin. Tuota menoa meillä on niin vastustuskykyisiä bakteereja joihin ei tehoa mikään antibiootti.Järkeä, hyvät ihmiset! Kodin pinnat voi pyyhkiä puhtaalla siivousliinalla, mielummin mikro sellaisella. Liinat voi pestä normaalipyykin mukana pyykkipussissa. Sairaat lapset ja aikuiset, pysykää kotona!!
Ei kerta homoa tee. Jatkuva aineilla läträily on vähän eriasia, kuin silloin tällöin niillä pesu, kun esim. käy niitä pikkuvieraita. Tuskin ap ystävällään päivittäin käy?
Ihan järkevää niin ei tule mitään kihomatoja tai täitä niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevää niin ei tule mitään kihomatoja tai täitä niin helposti.
Eihän tuo niihin tehoa.
Kyllä minäkin tautiaikaan pyyhin. Käsidesi tehoaa influenssaviruksiin.
Vierailija kirjoitti:
"Antibakteerisista pesuaineista tai saippuoista ei ole kotioloissa osoitettu olevan hyötyä terveydelle. Niistä voi olla haittaa, koska kodin mikrobit saattavat kehittää vastustuskykyä näille aineille ja samalla lääkinnässä käytetyille antibiooteille. Alkoholikäsihuuhteet ovat poikkeus. Vaikka ne eivät kaikkiin mikrobeihin tehoakaan, alkoholille vastustuskykyisen mikrobien kehittymisestä ei ole merkkejä."
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/tarvitaanko_kotona_kasides…
Ymmärrän ystävää kyllä. Olen itse töissä asiakaspalvelussa, ja käytän käsidesiä. Moni on naureskellut tavalleni, mutta joudun kättelemään ihmisiä monta kertaa päivän aikana, monet aivastelevat ja yskivät käsiinsä. Ihan huomaamattaa tulee itse hieraistua kutisevaa silmää kädellä jne. Yhtään sairaslomaa en ole joutunut pitämään flunssan takia. Nämä naureskelijat taas...
Mä pyyhin ovenpieliä, kahvoja ja pintoja niillä valmiiksi kosteilla yleispuhdistusliinoilla kun on käynyt pikkulapsivieraita. Tosin useinmiten vasta vieraiden lähdettyä kotiin. Mutta monilla taaperoilla on sormet jatkuvasti kuolassa ja räässä ja niillä käsillään ne koskettelevat joka paikkaa. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan ettei pikkulasten aiheuttamia tuhruja saisi siivota pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin valitettavasti käsidesikään ei tehoa enää kaikkiin vihulaiskantoihin.
Aikaisemmin tätä ongelmaa ei ollut, nykyään on mukamas ihan ok että on täitä tai matoja.
Koska se influenssa esim tappoi lapsen Suomessa.