Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Suomessa olla työ josta ei voi puhua?

Kujalla
14.01.2018 |

Tässä jonkin aikaa tapaillut miestä, joka ei halua kertoa mitä tekee työkseen.
Alku vaiheessa tapailuamme en kiinnittänyt huomiota siihen, että ei puhu mitään työstään, kun hyvin avoimesti kertoili elämästään,menneisyydestään ja harrastuksista. Tavatessamme kertoi olevansa lentäjä, jonka ymmärsin huumoriksi, kun sopi tilanteeseen.
Jonkin aikaa tapailtuamme kysyin mitähän tekee työkseen, niin ohitti kysymyksen ja vaihtoi aihetta. Vitsaili jossain vaiheessa olevansa piilo miljonääri, katselee ensin että en ole rahojen perässä.
Kaverin kanssa tästä ollaan keskusteltu, niin hän on sitä mieltä, että olisi työtön joka ei vaan kehtaa kertoa sitä. Sekin on jotenkin poissa suljettu, kun lähtee aamuisin töihin ( tai johonkin), harrastukset ja muut ulkoiset tekijät kertoo kyllä muuta kuin työtön.
On alkanut arveluttaa onko hänen elantonsa ihan rehellistä. Hänestä ei löydy googlettamalla mitään, hänen puhelin numeronsa on salainen. Eikä hänellä ole mitään sosiaalisen median tilejä.
Vietimme pitkää viikonloppua yhdessä ja olisin halunnut laittaa instaan meistä yhteiskuvan, mutta hän kielsi laittamasta kuvaansa mihinkään.
Tänään kysyin, että mitä hän tekee työkseen kun se mietityttää minua. Vastasi ettei puhuta siitä vielä.
Tällaisia havaintoja olen tehnyt, ettei hänelle mene viestit päivisin perille. Vastailee sitten illalla. Muutaman kerran olen yrittänyt soittaa päivällä, muutei saa yhteyttä.

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Seppo suojelupoliisista. Annelin vanha tuttu.

Vierailija
162/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantuva alkoholisti/narkomaani, joka tekee vertaisohjausta järjestöpuolella.

Vankeinhoidossa on tehtäviä joista en puhuisi uudelle ihmiselle. Toki vastaisin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan ei välttämättä liity mitään epärehellistä. Minullakin on salainen puhelinnumero puhelimessa. Työni ei ole mitenkään salainen, mutta en siltikään halua suoraan kaikkille heti sitä kertoa, koska en halua, että minut määritellään työni perusteella. En ole facessa, en twitterissä, en instassa tms. Oikeisiin ystäviini haluan pitää yhteyttä joko puhumalla puhelimessa tai tapaamalla livenä. Sitten jos joku oikeasti haluaa tietää ammattini, niin sanon sen, kunkun tunnen ihmistä sen verran, etten usko hänen pyytävän ilmaista hierontaa tai fysioterapiaa.

Vierailija
164/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden entisen poliisin jonka tehtäviin kuului mennä aina ensimmäisenä tutkimaan vainaja. Kuulemma noin tuhat keikkaa oli ollut eikä kyllä halunnut puhua siitä hommasta paljoakaan.

Rikoskomisario Veli Miettinen?

Vierailija
165/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi itsestäni laittaa kuvaa mihinkään "instaan", vaikka olen ihan julkisessa paikassa töissä.

Mahtaako tyyppi kauan jaksaa tuota uteluasi. Kerrot jo nyt hänestä aika paljon, vaikka ns. anonyymisti.

Vierailija
166/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on putkimies.

Vierailija
167/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä eräs nainen, jolla oli silloin n. 7-vuotias lapsi ja aviomies, joka teki keikkatöitä.

Jossain vaiheessa selvisi, että miehellä on toinen perhe toisessa kaupungissa + kaksi lasta. Tämä oli täysi yllätys vaimolle. Toisen perheen "vaimo" tiesi kuviosta.

Veikkaan, että tämäkin mies tekee töitä ko paikkakunnalla ja perhe asuu muualla.

Vierailija
168/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaspappi on, vastenmielisin ammatti suomessa.

Valehtelee rahasta armeijan  ja jeesuksen parantavasta vaikutuksesta.

Vierailija
169/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut kaverin omassa kodissa? Lukeeko ovessa sama nimi kuin millä hänet tunnet tai oletko nähnyt lehtiä tai kirjeitä omalla nimellä? Näin pystyt sulkemaan pois sen vaihtoehdon, että hän vedättäisi sinua kertomalla väärän nimen.

Tarina herättää kyllä epäilyksiä, sillä nuo epämääräiset heitot "lentäjä" tai "piilomiljonääri" eivät kuulosta siltä, että hän olisi oikeasti puolustusvoimilla tai poliisilla salaisissa tehtävissä. Tällöin peitetarina olisi yhdenmukainen ja tylsä. Erikoiseksi kuvio tulee tuossa, että viestit ei mene perille päivällä, mutta vastailee illalla. Voiko hän olla päivät kotona vaimon ja lasten luona ja iltaisin "harrastuksissa"?

Kyllä nämä asiat selviää kun vietät aikaa hänen kodissaan, teet yllättäviä muutoksia suunnitelmiin tms.

Vierailija
170/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo vastasi, huumediileri. Tiedän (mutkien kautta) tällaisen tapauksen, kasvattaa ja tekee itse ”tuotteita” ja toimii pääjakelijana ja ”johtajana”. Ei siis ole alimman tason katukauppias vaan ylätason järjestelijä joka ajelee kalliilla mersulla rolex ranteessa. Esiintyy yrittäjänä ja sijoittajana. Oikeastaan ei valehtele edes sillä onhan se yrittämistä ja sijoitustoimintaa.

Ap, noissa piireissä voi olla jo vähän vaarallista liikkua. Nostaisin kytkintä rivakasti.

Vierailija
171/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverille kävi sama homma. Tosin ulkomaalainen mies. Mies katoili aina välillä, ei vastannut puhelimeen, ei suostunut kertomaan duunipaikkaansa. Lopulta kun kaverini uhkasi erota koska oli varma että mies käy vieraissa niin kertoi että oli tullut Suomeen polisiin peitetehtäviin.

Vai diilaamaan huumeita?

Ei ollut diileri, ei. Komennus loppui jonkin ajan kuluttua ja mies pyysi kaveriani muuttamaan kotimaahansa, oli saanut päivänvaloa kestävän viran.

Heh, tai sitten turvapaikkahakemus ei mennyt läpi.

Vierailija
172/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin karhu-ryhmä tuli mullakin mieleen. Heillä on oikeesti tosi tiukka mitä saa kertoa ja pakko olla tarkka yksityisyydestä. Osa ei edes kerro puolisolle.

Miksi ei vain voi sanoa olevansa poliisi? Ei se ole kiellettyä. 

Vierailija
173/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi

Vierailija
174/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi Karhuryhmässä, miksei sanoisi olevansa poliisi vaikkapa muualla kuin kenttähommissa? Tai jos ylipäätään on salainen työ, luulisi, että uskottava peitetarina löytyisi valmiiksi kaikkia ihmisiä varten. Ammattikysymyshän on yksi ihan peruskysymyksistä ihmistä tavatessa.... Vai aikooko vaikka vanhempasi tavatessaan edelleen kierrellä kysymystä? Herättää monissa epäilyksiä.

Itse sanoisin, että joko on sekaantunut hämäräbisnekseen - kaikki eivät ole leffoissa näkyviä tatuoituja roistoja, vaan (huume)rikollisia löytyy ihan korkeista ammatteistakin.

Tai sitten mies on varattu. Tosin outoa siinä tapauksessa, että jättäisi vain työpaikan kertomatta.

Vierailija
175/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo vastasi, huumediileri. Tiedän (mutkien kautta) tällaisen tapauksen, kasvattaa ja tekee itse ”tuotteita” ja toimii pääjakelijana ja ”johtajana”. Ei siis ole alimman tason katukauppias vaan ylätason järjestelijä joka ajelee kalliilla mersulla rolex ranteessa. Esiintyy yrittäjänä ja sijoittajana. Oikeastaan ei valehtele edes sillä onhan se yrittämistä ja sijoitustoimintaa.

Ap, noissa piireissä voi olla jo vähän vaarallista liikkua. Nostaisin kytkintä rivakasti.

Samaa mieltä. Itse sanoisin jo suoraan, että jos ei ammattiaan kerro niin jatkoa tapailulle ei tule. Ja ehkä lisäisin, että en kyllä rikollisen tai edes salailijan kanssa seurustelisi.

t. 179

Vierailija
176/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun exä!

Näyttelee rikkaan suvun vesaa, hoitaa muka suvun raha-asioita on kertonut nyksälleen. 

Oikeasti ollut työtön jo yli 10 vuotta, ei edes viitsi hakea duunia koska on mielestään fiksumpi kuin kaikki muut. Kiristää rahaa vanhemmiltaan, myynyt niiden omaisuutta ja pitänyt itsellään "provisiota vaivanpalkkana".

Vierailija
177/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni toimii noin. Hänellä on siihen hyvin pätevät ammatilliset syyt, joihin ei liity mitään laitonta. Minä tosin sain tietää niistä vasta kymmenen avioliittovuoden ja kolmannen lapsen jälkeen. Ymmärrän myös olla sanomatta asiasta enempää.

Vierailija
178/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolisoni toimii noin. Hänellä on siihen hyvin pätevät ammatilliset syyt, joihin ei liity mitään laitonta. Minä tosin sain tietää niistä vasta kymmenen avioliittovuoden ja kolmannen lapsen jälkeen. Ymmärrän myös olla sanomatta asiasta enempää.

Kai sinulla jonkinlainen käsitys kuitenkin oli siitä, mitä mies tekee? Tai kai hän sentään jotain osasi kertoa työkseen, vaikka ei olisi pystynyt totuutta kertomaan? 

Omasta puolisostani tiedän aina suunnilleen, missä päin Suomea ja maailmaa on ja tiedän työnkuvan ja virkanimikkeen, mutta en varsinaisesti sitä, mitä hän töissä tekee. Olisi todella epämääräistä ja ahdistavaakin, jos en tietäisi mitään toisen töistä. Voi ihan sanoa, että se on salaista tai sitten olisi jo suotavaa kehitellä jokin peitetarina. Minusta aina voi sanoa edes sen, millä alalla toimii (poliisi, puolustusvoimat, valtio jne.). Kyllä jokainen järkevä ihminen osaa antaa edes jonkinlaisen selityksen työkseen, jos ihan oikeasti on niin fiksu ihminen, että pääsee valtion tai yrityksen "salaisia juttuja" käsittelevään tehtävään. 

Vierailija
179/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin nuorena tyypin, joka ensin sanoi olevansa ensihoitaja ja kertoi huimista ambulanssireissuistaan. Kerran oli esim. synnytys menossa takana ja hän auton ratissa. Hänellä oli hieno Volvo, mutta kaveri lähti sillä pois baarista, joten minä jouduin heittämään hänet seuraavana päivänä jonnekin, joka myöhemmin osoittautui kotipaikkakunnaksi, vaikka hän sanoikin minulle asuvansa isommalla paikkakunnalla. Seurusteltiin jonkun aikaa ennen kuin tajusin, että kaikki asiat, mitä tyyppi suolsi suustaan oli valetta. Mies oli todellisuudessa työtön ja joskus kävi sahalla töissä. Autoa ei omistanut ja yhden huijasi kotipaikkakuntani autokaupasta ja sekoitti siihen soppaan perheenikin.

Kaikki kumpusi miehen heikosta itsetunnosta. Häpesi itseään ja siksi oli kova tarve keksiä kaikkia isottelevia juttuja. Ei tuollaisen ihmisen kanssa pysty jakamaan elämää. En jäänyt kaipaamaan.

Vierailija
180/267 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa häntä aamulla ja katso mitä tapahtuu!