Voiko Suomessa olla työ josta ei voi puhua?
Tässä jonkin aikaa tapaillut miestä, joka ei halua kertoa mitä tekee työkseen.
Alku vaiheessa tapailuamme en kiinnittänyt huomiota siihen, että ei puhu mitään työstään, kun hyvin avoimesti kertoili elämästään,menneisyydestään ja harrastuksista. Tavatessamme kertoi olevansa lentäjä, jonka ymmärsin huumoriksi, kun sopi tilanteeseen.
Jonkin aikaa tapailtuamme kysyin mitähän tekee työkseen, niin ohitti kysymyksen ja vaihtoi aihetta. Vitsaili jossain vaiheessa olevansa piilo miljonääri, katselee ensin että en ole rahojen perässä.
Kaverin kanssa tästä ollaan keskusteltu, niin hän on sitä mieltä, että olisi työtön joka ei vaan kehtaa kertoa sitä. Sekin on jotenkin poissa suljettu, kun lähtee aamuisin töihin ( tai johonkin), harrastukset ja muut ulkoiset tekijät kertoo kyllä muuta kuin työtön.
On alkanut arveluttaa onko hänen elantonsa ihan rehellistä. Hänestä ei löydy googlettamalla mitään, hänen puhelin numeronsa on salainen. Eikä hänellä ole mitään sosiaalisen median tilejä.
Vietimme pitkää viikonloppua yhdessä ja olisin halunnut laittaa instaan meistä yhteiskuvan, mutta hän kielsi laittamasta kuvaansa mihinkään.
Tänään kysyin, että mitä hän tekee työkseen kun se mietityttää minua. Vastasi ettei puhuta siitä vielä.
Tällaisia havaintoja olen tehnyt, ettei hänelle mene viestit päivisin perille. Vastailee sitten illalla. Muutaman kerran olen yrittänyt soittaa päivällä, muutei saa yhteyttä.
Kommentit (267)
Jos hyvä säkä käy niin on lottomiljönääri ja huonolla säkällä on joku PA-luuseri joka elää jossain haavemaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ei sieltä verotuksestakaan selviä oikeat tulot jos elää pääomatuloilla niinkuin me. Viimeisimmän verotuksen mukaan olemme pienituloisia/normaalituloisia vaikka oikeasti olemme keskimääräistä varakkaampia.
Näkyyhän sieltä pääomatulotkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ei sieltä verotuksestakaan selviä oikeat tulot jos elää pääomatuloilla niinkuin me. Viimeisimmän verotuksen mukaan olemme pienituloisia/normaalituloisia vaikka oikeasti olemme keskimääräistä varakkaampia.
Pääomatulot näkyy kyllä myös verotuksessa
Tyyppi on sijoittaja, sillä on kuule miljoonia.Mut se on päättäny et se ei kerro niistä. Nyt se saa pillua ilmaiseksi. Lokkeilu alkaa heti kun salaisuus paljastuu:)
Selvitä verotoimistosta tyypin tulot. Tulojen määrä ja mahdolliset pääomatulot antavat osviittaa ammatista.
Tiedätkö tyypin asuinpaikan? Oletko käynyt asunnossa? Jollet, huijari on.
Vierailija kirjoitti:
Voi toimia esimerkiksi armeijan jossai huippusalaisessa virassa. Vaimoni siskon mies toimii jossain huippusalaisessa työssä mistä ei kerro mitään, se tiedetään että hän työskentelee intissä ja siellä jossain luolastossa maan alla.
Kerroit jo tarpeeksi, hölösuu.
Tapailin joskus miestä, (kai seurusteltiinkin, ) joka panttasi tietoa työstään aika pitkään, jossain vaiheessa sitten sanoi vitsillä olevansa "james bond", ja myöhemmin osoittautui, että hän olikin Suomen korkeiden virkamiesten turvamies.
Työ sisälsi vaikka mitä.
ex-kelalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian huippuvuosina siellä työskennelleet eivät kertoneet juuri mitään työstään (paitsi sen, että ovat Nokialla). Olen kuullut, että jos oli kansainvälinen tehtävä/isompi pomo, niin monilla ei ollut mitään tietoja netissä, eikä esim plussa- ja bonuskortteja ym.
On myös töitä, joissa ei ole mitään ekstrasalaista, mutta joillakin ihmisillä liittyy näihin töihin ja firmoihin vahvoja mielikuvia ja siksi niistä ei halua heti kailottaa. En nyt keksi mitään hyviä esimerkkejä, sanotaan vaikka patologi.
Minun työni oli sellaista, että ei ollut kiellettyä kertoa, mutta työnantaja on kansan silmissä sen verran huonossa maineessa, että kukaan ei mielellään kertonut, missä on töissä. Nyt olen ollut jo vuosia eläkkeellä.
No tuo ei nyt pidä paikkaansa:) Aviomieheni sattuu kuulumaan tuohon porukkaan:) Tietenkään niistä työn alla olevista tehtävistä ei saa kertoa mutta muuten voit ihan rauhassa ja julkisesti olla Nokian palveluksessa, kaikkina näinä vuosina:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että hällä on myös toinen suhde ja on kertonut sulle väärän nimen:)
Tapailin joskus vuuuosia sitten yhtä miestä josta olisi voinut kuvitella että on todella rikas ja hän häipyili välillä jonnekin ja puhelinnro oli salainen. Hänellä oli myös naisystävä (itse hain vain vähän hupia eron jälkeen) joka melko lyhyen seurustelun jälkeen oli miestä vienyt asuntoja katsomaan Espooseen:) Mies valitti ettei hällä ole rahaa sellaisiin lukaaleihin ja muutenkin valitti siitä että nainen halus vakiintua vähän turhan nopeasti. Hän kertoi mulle sitten olevansa tyylin persaukinen, kivan asuntonsa Helsingin keskustassa hän oli saanut edullisesti vuokrattua vanhemmalta naiselta joka oli tykännyt hänestä ja ymmärtänyt että ajat on huonot ja miehen lapsien takia jotka tulivat vuoroviikoin miehen luokse. Mies esiintyi jonkun maahantuontifirman toimitusjohtajana ja se oli hänen nimissäänkin mutta oikeesti hän vietti päivänsä roottoripoikien kanssa ja teki rahaa välillä sitä kautta. No hän kamotti sen naisen aika pian mutta alkoi aina seurustelemaan sellaisten vähän tasokkaampien naisten kanssa. Minä sanoin hälle morjens kun löysin rakkauden ja joskus näin tätä miestä kaupungilla fiksun näköisen naisen kanssa ja mietin että mahtaako nainen tietää mitä mies oikeasti tekee...
Häh? Sä seurustelit, miehellä olla naisystävä jolle mies sanoi ettei ole varaa asua Espoossa, mies kamotti naisen, ja mies alkoi aina seurustelemaan tasokkaampien naisten kanssa, jolloin sinä jätit hänet kun löysit itsekkin uuden rakkauden.
En tajunnut vittu yhtään mitään.
Sanoinko että seurustelin??? TAPAILIN ja muutaman kerran tavattuamme hän kertoi että tapaili toistakin naista jonka oli tavannut saman viikonlopun aikana kuin minut. Tämä toinen nainen oli jo parin viikon viikonlopputapailun jälkeen ollut niin tosissaan miehen suhteen että oli jo ostamassa taloa hänen kanssaan:) Ja tätä mies ihmetteli siis minulle. Me olimme sopineet jo alusta asti että nähdään randomisti ilman mitään suhdetta ja kumpikin saa tavata ketä haluaa. Nähtiinkin suunnilleen kerran kuussa ja mies avautui minulle aina jutuistaan ja kyllä hän pyrki ravintolassa sellaisten naisten seuraan joilla näytti olevan rahaa, meidän tapaaminen tapahtui hieman eri tavalla ja seksin lisäksi hän otti minut ns. uskotukseen ja muutaman kerran tapasin hänen seurassaan myös näitä moottoripyörämiehiä ja tajusin että hänen firmansa on sellainen rahanpesupaikka lähinnä. Ymmärsin että jos haluan poistua hänen elämästään ehjin nahoin kun jo tiesin sen verran liikaa, niin se pitää tehdä askel askeleelta ja siis näille muille naisille hän ei paljastanut tätä oikeaa minäänsä. Niitä miehiä oli siinä porukassa muitakin, muka liikemiehiä mutta siis lähinnä rikollisten rahanpesijöitä.
Jos jollakulla on salainen työ tai on miljonääri niin heillä on valmiina perustarina, eivät periatteessa valehtele mutta eivät kerro koko totuutta eivätkä he mene tällaiseen, en halua, en voi kertoa-juttuun.
Rikollinen, valehtelija tai miljonääri tuo on. Jos oikeasti olisi salaisessa paikassa ammattinimike olisi tylsää tylsempi tavallinen tai sitten olisi ulkoa opeteltu vale, joka tulee vilpittömästi. Rikollinen luultavasti on Venäjän leivissä tai huumausaine rikollinen. Miljonääri ei halua naisia rahan perässä peräänsä, joten jättää kertomatta. Jos rahaa ei ole niin kyseessä on valehtelija, koska näistä tienaa hyvin.
Harmiton kysymys paisui tulenpalavaksi arvailuksi.
Nämä huijari-hurmuri-kakkosperhe epäilykset voidaan jättää kokonaan huomioimatta. (Sen näkee jo siitä, jos koko elämä on talossa mistä löytyy esim. lapsuuden kerho kuvat, nimet täsmää hammaslääkäri aika ilmoituksessa jääkaapin ovessa) Sitähän en voi tietää varmuudella onko hänellä toisia naisia kierrossa, mutta iltaisin ei ole mitään vaikeuksia saada kiinni viestitse/soittamalla. Eikä tule mitään yllätys peruutuksia tapaamisille viikolla tai viikonloppuisin.
Tämä lentäjäksi esittäytyminenhän oli tarkoitettu vitsiksi, jonka ymmärsin heti sellaiseksi. Hyvin yleistähän se on että miehet esittävät tavatessa jotain jännittävää ja hän ironisoi sitä.
Miljonääri hän ei ole, mutta raha tulee jostain muualta kuin sossusta.
Poliisi poliisi ei taida olla, kun koulutus on tekniseltä alalta.
Joku kyseli mitä me olemme, kai me ollaan tapaileva pari joka on menossa kohti seurustelua. Mitä näen hänessä? Mukava huumorin tajuinen fiksu kaveri, joka tuoksuu hyvälle ja kiva katsella. Jolla on sellaisia tapoja ja ominaisuuksia mitä miehessä arvostan. + Tulee kätevistä käsistä.
Mitä ajatuksia nämä arvailut täällä on aiheuttanut? Tuntuu olevan näitä töitä mistä ei voi kertoa laidasta laitaan ja niin montaa tapaa kertoa asiasta kun on kertojaakin.
Siitä olen samaa mieltä, että jos oikeasti olis salainen työn, niin luulisi olevan jonkunlainen arkipäiväinen selitys valmiina mikä ei aiheuttaisi uteliaisuutta.
Työttömyys voidaan laskea pois ( uskokaa pois tiedän enempi kuin te)
Joku häpeällinen ammatti .... hmm miksi hän ei sitä kehtaisi kertoa, kun on paljon muutakin kertonut.
Jokin epärehellinen homma olis aika epätodennäköinen. Eiköhän niistäkin piireistä olis löytynyt joku saman henkinen. Ja kun kaveritkin tuntuvat olevan kunnollisia kansalaisia ( olen tavannut siis koko kaveri piirin ensin kohtaamisellamme) Tai sitten on oikein "herrasmiesvalkokaulusrikollisjengi"
Ja eikä hän ole missään vaiheessa sanonut, että työ on salaista. On vaan vaihtanut puheen aihetta ja sanonut ettei puhuta siitä vielä.
Eihän sitä oikeasti voi olla mistään 100% varma mistään, että aika näyttää.
-AP
Teemana on näköjään jonkun henkilön yksityisyyden murtaminen .itsekkäsitä syistä. jota todistaa kova ahnas halu laittaa miehstä kuva nettiin . että asianomainen nainen sais egoaan pönkitetyksi , kertomalla noin että juu hänelläkin on suhde jne..
-anetaan nyt vaan aikuisten ihmisten pitää se yksityisyytensä ja hän kertoo minkä katsoo tarpeelliseksi..
varmaa on kuitenkin ettei ko mies jatka suhdetta jos kokee alati kasvavaa painsotsuta avutua jolle kulle sairaalle eukolle joka kärkkyy jotakin.
Vierailija kirjoitti:
ex-kelalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian huippuvuosina siellä työskennelleet eivät kertoneet juuri mitään työstään (paitsi sen, että ovat Nokialla). Olen kuullut, että jos oli kansainvälinen tehtävä/isompi pomo, niin monilla ei ollut mitään tietoja netissä, eikä esim plussa- ja bonuskortteja ym.
On myös töitä, joissa ei ole mitään ekstrasalaista, mutta joillakin ihmisillä liittyy näihin töihin ja firmoihin vahvoja mielikuvia ja siksi niistä ei halua heti kailottaa. En nyt keksi mitään hyviä esimerkkejä, sanotaan vaikka patologi.
Minun työni oli sellaista, että ei ollut kiellettyä kertoa, mutta työnantaja on kansan silmissä sen verran huonossa maineessa, että kukaan ei mielellään kertonut, missä on töissä. Nyt olen ollut jo vuosia eläkkeellä.
No tuo ei nyt pidä paikkaansa:) Aviomieheni sattuu kuulumaan tuohon porukkaan:) Tietenkään niistä työn alla olevista tehtävistä ei saa kertoa mutta muuten voit ihan rauhassa ja julkisesti olla Nokian palveluksessa, kaikkina näinä vuosina:)
Et sitten viitsinyt sinäkään lukea nimimerkkiäni.
Vierailija kirjoitti:
ex-kelalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terrafame tms Sipilän hyvävelikerho?
Satuitko lukemaan nimimerkkini? Siinä olet jäljillä, että kyseinen pulju kuuluu mainitsemaasi hyvävelikerhoon. On kuulunut jo vuodesta 1954.
Höh meillä ainaki töissä karhuryhmän pitämä koulutus.Reilusti kertoivat nimensä ja sen että ovat ryhmässä.
Voihan se myös olla, että mies on vähän neuroottinen. Kaikella rakkaudella nyt, mutta oma, vähän turhantarkka miesystäväni ei halua, että kerron ystävilleni, mitä hän tekee - työpaikan saa just ja just mainita jos on ihan pakko. Kyseessä on työ, jonka sisältö on salassapitovelvollisuuden alaista, mutta kyllähän nimikkeen saisi kertoa. Mies vain itse haluaa pitää työkuviot kokonaan poissa illanistujaisista.